  • Data: 2024-08-23 21:15:50
    Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-08-23 10:46, Marek wrote:

    > "Trudno" - w oparciu o aktualną wiedzę, stąd poprzednia wypowiedź
    > zawiera sugestię, że w przyszłości nie będzie obecnych ograniczeń.

    Trudno przypalic wode.
    Nie nie dlatego ze dzis nie umiemy, niektorych rzeczy sie nie daje
    zrobic i tyle.

    Ostatnio sie filozofuje ze niby bariera predkosci swiatla nie jest
    nieprzekraczalna i ze naped wymyslony przez Alcubierre'a to umozliwia.

    No to jak ktos usiadl i policzyl to mu wyszlo ze transport przestrzeni o
    wymiarach malego statku kosmicznego (10^3m) wymagalo by energii rownej
    masie slonca.

    Czyli jednak sie nie da...

    Ostatnie czasy przyzwyczaily ludzi eze postep bedzie trwal i bedzie
    coraz szybszy. A ja widze czesto regres. Mam podejrzenie ze dochodzimy
    do granic postepu dotyczacych energii, mechaniki, miniaturyzacji
    elektroniki.

    Moze jakies sensowne AI sie pojawi ale nie sadze aby duzo nam pomoglo
    szczegolnie ze ono robi rzeczy ktrorych normalnie mozna by uniknac. Ale
    to juz inna historia.

    --
    Lukasz