  • 11. Data: 2013-01-06 18:13:38
    Temat: Re: avr i C - kto nie rozumie: kompilator, procesor czy ja?
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 06.01.2013 17:46, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > A czy ten Twój toolchain ma w ogóle tę funkcję? I dlaczego użwasz akurat
    > tego toolchaina a nie np. Atmel Studio 6 albo WinAVR?

    Ale ja to wszystko robię pod linuxem. Więc podejrzewam właśnie brak owej
    funkcji.

    Jakub Rakus

  • 12. Data: 2013-01-06 18:56:38
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jakub Rakus <s...@o...pl> napisał(a):
    > Ale ja to wszystko robię pod linuxem. Więc podejrzewam właśnie brak owej
    > funkcji.

    Też mi się wydaje, że jej tam nie ma. Ma moim Ubuntu jest tak samo jak u
    Ciebie. Dlatego najprościej będzie zainstalować sobie Atmel Studio na
    Windowsie. Chyba, że jest jakiś prosty patch na avt-libc, ale nie znalazłem.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2013-01-06 20:48:41
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 06.01.2013 18:56, Grzegorz Niemirowski pisze:

> [...]
    > Ciebie. Dlatego najprościej będzie zainstalować sobie Atmel Studio na
    > Windowsie. Chyba, że jest jakiś prosty patch na avt-libc, ale nie

    Windows jest feee, nie chce go :P Ale znalazłem przyczynę i rozwiązanie
    problemu, otóż problemem jest położenie plików nagłówkowych. Domyślnie
    kompilator gcc-avr w ich poszukiwaniu przeszukuje katalog /usr/include a
    tam niestety wszystkiego nie ma, wystarczy w ustawieniach kompilatora
    zmienić mu ścieżkę na /usr/lib/avr/include i nagle wszystko zaczyna
    działać jak należy.

    Jakub Rakus

  • 14. Data: 2013-01-06 22:15:41
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-06 16:09, Jakub Rakus pisze:

    > A nawet gdyby jej nie było to przyjmie sobie domyślną wartość F_CPU
    > 1000000UL.

    Chyba, że ustawimy inną w makefile.

  • 15. Data: 2013-01-08 11:15:44
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jakub Rakus <s...@o...pl> wrote:

    > #define F_CPU 16000000UL
    > _delay_ms(500);

    Za dużo.

    http://www.nongnu.org/avr-libc/user-manual/group__ut
    il__delay.html

    The maximal possible delay is 262.14 ms / F_CPU in MHz.

    Daj:

    for (int i(0); i < 50; ++i)
    _delay_ms(10);

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 16. Data: 2013-01-08 17:28:46
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Jakub Rakus <s...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > tam niestety wszystkiego nie ma, wystarczy w ustawieniach kompilatora
    > zmienić mu ścieżkę na /usr/lib/avr/include i nagle wszystko zaczyna

    Fajnie, dzięki za info, przyda się

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 17. Data: 2013-01-09 09:51:10
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-01-08 11:15, Adam Wysocki pisze:

    > Za dużo.
    >
    > http://www.nongnu.org/avr-libc/user-manual/group__ut
    il__delay.html

    > The maximal possible delay is 262.14 ms / F_CPU in MHz.

    Czytaj dalej:
    "When the user request delay which exceed the maximum possible one,
    _delay_ms() provides a decreased resolution functionality. In this mode
    _delay_ms() will work with a resolution of 1/10 ms, providing delays up
    to 6.5535 seconds (independent from CPU frequency). The user will not be
    informed about decreased resolution."

    Michał

  • 18. Data: 2013-01-09 13:36:37
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Michał Lankosz <m...@t...pl> wrote:

    > "When the user request delay which exceed the maximum possible one,
    > _delay_ms() provides a decreased resolution functionality. In this mode

    Punkt dla Ciebie :)

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/