  • 61. Data: 2015-11-16 10:29:31
    Temat: Re: autostradą pod prąd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q74i4b11jg3m12gm8v0s9ff4aj4up7br6v@4ax.
    com...
    On Sun, 15 Nov 2015 23:19:59 +0100, "J.F."
    >Pewnie pierwszy raz tam nie byli.

    Wykluczyc nie mozna. Ale co - znali, wiec czesciej sobie takie rajdy
    urzadzali ?

    72
    >Ale oni tam nie dojechali.

    A faktycznie, to mi sie pomylilo.

    To jak rozumiec "do zjazdu zabraklo im 2 km" ?

    Zjazd to to skrzyzowanie ? To dalej byloby chyba pod prad.

    J.

  • 62. Data: 2015-11-16 10:37:27
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.11.2015 10:29, J.F. pisze:
> [...]
    > On Sun, 15 Nov 2015 23:19:59 +0100, "J.F."
    >
    > Wykluczyc nie mozna. Ale co - znali, wiec czesciej sobie takie rajdy

    Raczej - po pijaku zapomnieli, że trzeba się na drugą jezdnię przebić.

    > A faktycznie, to mi sie pomylilo.
    >
    > To jak rozumiec "do zjazdu zabraklo im 2 km" ?
    >
    > Zjazd to to skrzyzowanie ? To dalej byloby chyba pod prad.

    Tam są roboty i kawałek jednojezdniowy, to może by im się udało
    przejechać na właściwą stronę (nie wiem, jak tam wygląda teraz separacja
    kierunków).

    MJ

  • 63. Data: 2015-11-16 10:38:45
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.11.2015 10:37, Michał Jankowski pisze:
    com...

    > Raczej - po pijaku zapomnieli, że trzeba się na drugą jezdnię przebić.

    Albo ktoś im powiedział "panie, tu zaraz pan wjedziesz na szosę przez
    starą stację" i zapomniał dodać lub nie dosłyszeli, że trzeba na drugą
    jezdnię...

    MJ

  • 64. Data: 2015-11-16 11:34:36
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 15.11.2015 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Kawalek na poludnie
    > https://www.google.pl/maps/@51.3216668,19.5816825,16

    A swoją drogą, skąd Google ten Czartek wytrzasnął?

    Jak pamiętam, ta miejscowość to były kiedyś Laski-cośtam,
    a obecnie Jeżów-Parcela.

    O, nawet fotkę mają aktualną:
    https://www.google.pl/maps/@51.3215234,19.5777695,3a
    ,75y,355.59h,71.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1scSPmhHkvjQNu
    tBudVd6jqA!2e0!7i13312!8i6656

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 65. Data: 2015-11-16 13:24:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości

> [...]
    >Albo ktoś im powiedział "panie, tu zaraz pan wjedziesz na szosę przez
    >starą stację" i zapomniał dodać lub nie dosłyszeli, że trzeba na

    Z tego co widze, to przebic sie nie ma jak - na srodku barierka.

    No chyba, ze dziura w niej powstala, i drogowcy z nienacka naprawili.

    Chyba, ze miejscowy doradzil, majac na mysli w prawo, a nawigacja
    podpowiadala w lewo.

    J.

    MJ

  • 66. Data: 2015-11-17 00:14:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Nov 2015 08:21:29 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > Tyle że ten kto chlał, jest winien swojej niepoczytalności właśnie
    > dlatego, że doprowadził się do niej celowo.

    Nie ma znaczenia jak doprowadził się do niepoczytalności. Ważny jest
    jej stwierdzenie w momencie popełnia czynu.

    > Nikt go do chlania nie zmuszał, więc nie jest to i być nie powinna
    > okoliczność łagodząca, wręcz przeciwnie.

    A co jak on na trzeźwo twierdzi "nigdy po alkoholu nie (po)prowadzę"
    a po spożyciu "co, ja nie (po)prowadzę?"...

    --
    Marek

  • 67. Data: 2015-11-17 11:33:56
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-11-17 o 00:14, Marek pisze:

    > Nie ma znaczenia jak doprowadził się do niepoczytalności. Ważny jest jej
    > stwierdzenie w momencie popełnia czynu.

    Czyli karanie pijanych za cokolwiek jest niezgodne z prawem?

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2015-11-17 14:55:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Nov 2015 11:33:56 +0100, Miroo
    <b...@b...brak.i.juz> wrote:
    > Czyli karanie pijanych za cokolwiek jest niezgodne z prawem?

    Moim zdaniem jest bezsensowne, bo jeśli decyzja o popełnieniu czynu
    nastąpiła już w trakcie upojenia to jak można odpowiadać za to?
    Dlaczego upojonego uznaje się za poczytalnego?
    Gdyby prowadził pojazd trzeźwy i w trakcie prowadzenia zaczął pić to
    ok, ewentualnie wypiłi i od razu wsiadł. Ale trzeba udowodnić, że
    decyzja o prowadzeniu po spożyciu była podjęta PRZED spożyciem, czyli
    gdy był poczytalny.

    Nie rozumiem dlaczego decyzje podjęte w stanie upojenia nie mogą być
    traktowane jak niepoczytalne czy z pomrocznością jasną lub ciemną,
    czy cokolwiek się jeszcze wymyśli aby uchronić od odpowiedzialności
    prokuratora czy syna prezydenta.

    Bardziej rażącym jest odpowiedzialność za jazdę pod wpływem
    narkotyków, to już absurd na maxa.

    --
    Marek

  • 69. Data: 2015-11-17 15:26:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]

    >nastąpiła już w trakcie upojenia to jak można odpowiadać za to?
    >Dlaczego upojonego uznaje się za poczytalnego?

    W wielu przypadkach ten stopien upojenia nie jest na tyle duzy, zeby
    kwestionowac poczytalnosc.

> [...]
    >ok, ewentualnie wypiłi i od razu wsiadł. Ale trzeba udowodnić, że
    >decyzja o prowadzeniu po spożyciu była podjęta PRZED spożyciem, czyli

    Np pojechal samochodem na dyskoteke odlegla o 70 km ...

> [...]
    >prokuratora czy syna prezydenta.
    >Bardziej rażącym jest odpowiedzialność za jazdę pod wpływem

    Z drugiej strony - jesli ktos zamierza sie wprowadzic w stan
    niepoczytalnosci, to powinien zadbac o wlasciwe zabezpieczenie, np
    oddanie kluczykow sasiadowi :-)

    Ale kto powiedzial ze zamierza ? Zamierzal to wypic pol litra, albo
    tylko kolejny kieliszek :-)
    Owszem - za drugim razem mozna mowic, ze powienien wiedziec ze takie
    picie skonczy sie niepoczytalnoscia, w ktorej nie wie co robi, wiec
    nie powinien tyle pic.
    Tzn za drugim upiciem, nie za druga jazda po pijaku.

    Jeszcze jest wersja, zeby ukarac te czesc niepoczytalna - pare latek
    za kratkami i codziennie pol litra :-)

    J.

  • 70. Data: 2015-11-17 15:30:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Nov 2015 15:26:33 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > W wielu przypadkach ten stopien upojenia nie jest na tyle duzy,
    zeby
    > kwestionowac poczytalnosc.

    A co w pozostałych?

    --