  • 1. Data: 2010-02-23 22:30:15
    Temat: automatyczne wykonywanie zdjęć
    Od: mmrosz <m...@g...com>

    Witajcie,
    chciałbym udostępniać na stronie internetowej wysokiej jakości i
    rozdzielczości zdjęcia aktualizowane automatycznie co określony czas
    (np. co jedną minutę), w tym celu chciałbym zainstalować aparat
    fotograficzny z obiektywem szerokokątnym.. i tu pytanie:
    1. jaki aparat zastosować i
    2. w jaki sposób podłączyć go na stałe z komputerem przechowującym
    zdjęcia
    tak, aby zdjęcia mogły być wykonywane automatycznie co zadany (w
    aparacie / w oprogramowaniu na komputerze) czas, oraz aby zdjęcia
    mogły być uploadowane na dysk twardy komputera co zadany czas?
    Oczywiście im większa możliwa odległość aparatu do komputera tym
    prostsza instalacja.. :)
    Będę wdzięczny za propozycje sprzętu do zastosowania i jakiekolwiek
    wskazówki dotyczące tematu..
    dodam, że wszelkiego rodzaju kamery internetowe, nawet te najlepszej
    jakości, nie wchodzą w grę :)
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 2. Data: 2010-02-24 06:29:01
    Temat: Re: automatyczne wykonywanie zdjęć
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    Użytkownik "mmrosz" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000yqe.googlegroups.com...
> [...]
    > prostsza instalacja.. :)
    > Będę wdzięczny za propozycje sprzętu do zastosowania i jakiekolwiek

    Chyba Canony z wgranym CHDK maja funkcję robienia zdjęć co zadany czas. Do
    tego karta SD z WiFi, która załatwi ci bezprzewodową transmisję fotek do
    kompa.

    --
    Radosny

  • 3. Data: 2010-02-24 08:13:25
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Radosny pisze:

    > Chyba Canony z wgranym CHDK maja funkcję robienia zdjęć co zadany czas.
    > Do tego karta SD z WiFi, która załatwi ci bezprzewodową transmisję fotek
    > do kompa.

    CHKD ma taka mozliwosc - to jeden z pierwszych skryptów do napisania
    przez amatora.

    Mozna tez próbować w strone aparatu sterowanego z komputera.
    Haslo "Canon remote capture". Wtedy dalsze problemy techniczne
    bylyby zlokalizowane w softwerze, ale niestety aparat na kablu USB.

    Z gotowych rozwiazan (ale nie wiem czy foto, czy tylko wideo) jest
    "Active WebCam", który nawet zaklada stronke www i zajmuje sie uploadem
    materialu.

    pozdro
    --
    A S

  • 4. Data: 2010-02-24 08:26:45
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

> [...]
    > (np. co jedną minutę), w tym celu chciałbym zainstalować aparat
    > fotograficzny z obiektywem szerokokątnym.. i tu pytanie:

    Doskonałe rozwiązanie jest na stronie:
    http://www.astromaniak.pl/viewtopic.php?f=8&t=386
    Zapewnia doskonałą jakość zdjęć (nawet RAW :-), zapisywnaie fotek na dysku
    komputera oraz pełnię kontroli nad aparatem.
    Przesyłanie fotek na serwet - CameraComander:
    http://dominik.4me.pl/html/oly_porady_sterowanie_pc.
    html
    Odległość - jesteś ograniczony standartem USB.

    Lub Karta SD-WiFi - koszt około 200.- pln + któryś Canon

    Pozdr. Hals

  • 5. Data: 2010-02-24 09:14:56
    Od: NetUser <n...@n...net>

    mmrosz <m...@g...com> wrote in news:edd166a2-0372-4c1c-8de0-
    c...@g...googlegroups.com:

> [...]
    > (np. co jedną minutę), w tym celu chciałbym zainstalować aparat
    > fotograficzny z obiektywem szerokokątnym.. i tu pytanie:

    Możesz przyjrzeć się temu producentowi:
    http://www.breezesys.com/products.htm
    Obsługuje kompakty Canon-a oraz jego lustrzanki a także lustrzanki Nikon-a.
    Niestety ograniczeniem jest kabel USB lub FireWire. Co prawda jest .dll,
    którego można wykorzystać do napisania czegoś pod siebie ale nie potrafię
    sobie wyobrazic jak go wykorzystać do tego, co chcesz robić.

  • 6. Data: 2010-02-26 17:00:53
    Od: krzysiek <k...@U...onet.pl>

    mmrosz pisze:
    > aby zdjęcia
    > mogły być uploadowane na dysk twardy komputera co zadany czas?
    > Oczywiście im większa możliwa odległość aparatu do komputera tym
    > prostsza instalacja.. :)

    Do połączenia aparatu z komputerem możesz wykorzystać wifi, jak
    proponowali koledzy.
    Nie napisałeś, pod jakim systemem (operacyjnym ;) chcesz zrealizować
    swój pomysł. Jeśli to możliwe, zaproponuję jakąś dystrybucję linuksa.
    Bardzo prosto napiszesz skrypt, który automatycznie połączy się z
    aparatem i co zadany czas pobierze z niego zdjęcia, a następnie wrzuci
    na serwer.
    Oczywiście, jeśli połączenie wifi aparat-komputer działa, jak zwyczajna
    sieć wifi - sam nie wiem, nie próbowałem.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

    PS. Możesz zdradzić, co dokładniej planujesz zrobić? :)