  • 101. Data: 2017-09-20 19:19:18
    Temat: Re: automatyczne stacje
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    news:70d4e77d-77b0-4194-be3b-a090a2be1037@googlegrou
    ps.com...
    > Czasami dziwie sie ludziom,ze trzymaja takie duze limity na karcie jesli
    > z nich nie korzystaja.

    Co mnie interesuje limit na skradzionej karcie?
    Karta jest własnością banku który ją wydał.

    Pieniądze na niej też. To bank ma mi udowodnić
    że to ja wydałem pieniądze - od kiedy to jesteś
    winien kary z założenia?

    Niedawno zauważyłem dwie niemoje transakcje ni
    z gruchy ni z pietruchy na swojej karcie - zadzwoniłem
    do banku wydającego tą kartę, zanotowali, z konta
    zdjęli grzecznie - brak dyskusji. Gdzie tu problem?

    Co innego transakcje z PINem, ale to wiadomo.

    Ach, teraz sobie przymniałem że dostałem też e-mail
    na temat własnej transakcji - tankowałem w sąsiednim
    stanie gdy wracałem z Kanady Passatem - pytają
    grzecznie czy to moja transakcja czy nie :-)) chyba muszę
    im odpisać na ten e-mail bo się biedaki popłaczą :-)

  • 102. Data: 2017-09-20 19:32:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > JF

    > Ok, ale nie ma zadnych "wysokich kosztow kredytu", jesli uzywasz
    > "normalnie".
    > Tzn przez caly miesiac kupujesz, przychodzi wyciag, suma z miesiaca platna
    > za ~20 dni, w tym dniu lub wczesniej splacasz i nic Cie to nie kosztuje.

    Dokładnie tak. Przedpłacanie tego z góry jest czystą nadgorliwością.

    > Oczywiscie w miedzyczasie wydajesz w ramach kolejnego miesiaca, wiec limit
    > powinien starczyc na ~2 miesiace wydatkow, ale to cie nadal nic nie
    > kosztuje.

    Zgadza się.

    > Sa jeszcze oplaty za sama karte - miesiecznych lub rocznych, ale sa rozne
    > mozliwosci zwolnienia.

    Najczęściej karty pospolite są bez żadnych opłat dla użytkownika
    - żyją z oprocentowania jeśli korzystasz z kredytu i z opłat jakie mają
    od sprzedawców dóbr jakie tą kartą nabywasz.
    Natomiast karty z opłatami tu w USA oferują bardzo dużo bonusów
    które niwelują tą opłatę jak używasz dużo karty. Amex ma np. kartę
    z opłatami rocznymi ale zupełnie bez limitu wydatków... nie wiem kto
    to może potrzebować, ale jest... Ja mam akurat karę które oferuje
    jedną "milę" w sieciach lotniczych United za każdego dolara przepchanego
    przez tą kartę kredytową, więc staram się przepychać co się da i tak
    zbieram "mile" na kolejny darmowy bilet na narty z Chicago do Calgary :-))
    Ale mam roczną opłatę za kartę $100. Co jakiś czas uda się zadzwonić
    i wyrzebrać że nie chcesz płacić tej opłaty - albo Ci opłatę skasują
    (zwrócą) albo dostaniesz jakiś bonus, np. 10000 mil United, itp, itd.
    Taka gra w którą trzeba grać z nimi jesli chce się coś ugrać :-)

    > W efekcie za wszystkie karty zaplacilem w ciagu roku 4zl, a i to przez
    > pomylke.

    A dają Ci coś te karty poza wygodą trzymania plastiku w kieszeni
    zamiast garści monet i banknotów?

    > No i ostatnio dochodzi kwestia prowizji za platnosci zagraniczne ...
    > powariowali, wiec chowam karty place gotowka :-)

    Ach, to znowu element gry... są karty które mają prowizje za
    transakcje zagraniczne ale wtedy zwykle przeliczenie walutowe
    mają korzystniejsze niż lokalne kantory, czy tymbardziej kantory
    gdzieś w turustycznych miejscach czy niedajbog kantor na lotnisku :-)
    Moja karta Chase/United parę lat temu zlikwidowała opłaty
    za transakcje zagraniczne ale ciut się "rozeszły" widełki wymiany
    walutowej w porównaniu z kartą bankomatową jaką dał mi mój
    własny bank, który wprawdzie ma jakieś tam procenty opłat za
    transakcje ale widełki wymiany walutowej ciut mniejsze niż Chase.
    Wiesz - klient się cieszy że wydał w złotówkach $100 na wycieczce
    i karta mu nic nie policzyła prowizji, ale potem się okazuje
    że zamiast 360zł potrącili za "wymianę" 380zł i na jedno wyszło.

    Swoją drogą płacąc lokalną gotówką na wyjazdach (zamiast kartą)
    często wracam z niewydaną gotówką do domu: garść bilonu
    i jakieś banknoty zostały prawie zawsze z wycieczek do HongKongu,
    Indonezji, Kajmanów, Meksyku - i co z tym teraz zrobić? Pół biedy
    jak to są banktony kanadyjskiego sąsiada, tam jestem parę razy
    w roku, ale Indonezja? Kajmany? Czekać aż pojedziesz jeszcze raz?
    Za 20lat? :-) Do kantoru nie przyjmą takich drobiazgów,
    wychodzi że jest to opłata dodatkowa bo ta gotówka się marnuje
    w domu - czyli lepiej już bezgotówkowo robić transakcje, prawda?

  • 103. Data: 2017-09-20 19:33:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Iguan_007" <i...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > J.F.

    > Przyznam, ze moze ja jestem troche uczulony. Dawno temu pracowalem w
    > dziale ryzyka w bankowosci detalicznej. Rozne rzeczy sie zdarzaja i chyba
    > lepiej myslec "na mnie nie trafi".
    >
    > A z kk to najchetniej bym zrezygnowal, ale praktycznie sie nie da tego
    > zrobic bez utrudniania sobie tym samym zycia - bo jest ona najlepiej
    > uznawana czy to w internecie czy w podrozy. Nawet lokalnie (mowa o
    > Australii) warto miec kk - gotowki malo gdzie sie uzywa.

    Też chętnie używałbym jakiegoś innego środka płatniczego.
    Jakiś elektroniczny portfel czy coś - nie podoba mi się podatek
    jaki płacę firmie Visa czy Mastercard w formie merchant fees
    wszędzie gdzie coś kupuję. Ale elektroniczny portfel też nie za darmo.

  • 104. Data: 2017-09-20 19:34:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:opu52l$n5h$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > wygode kk, ale nie potrzebuje drogiego kredytu) i to tak nie dziala. Jesli
    > chce cos kupic to najpierw wplacam sobie pieniadze na konto kk i wtedy
    > place - nie mam zadnych dodatkowych kosztow kredytu. Zreszta jak niby bank
    > mialby mi naliczac odsetki skoro konto karty nie jest na debecie. Odsetki
    > od czego?
    > ---
    > To ja nie kwestionuję, że nie masz kosztów kredytu tylko, że samo płacenie
    > kartą kredytową może być/pewnie jest tak realizowane, że dokonujesz
    > normalnej płatności kredytowej, co może skutkować odmiennym zachowaniem

    Dokładnie tak - terminal ma w nosie czy Ciebie ten kredyt kosztuje i ile.
    Terminal pyta bank czy jest zgoda na transakcję w kwocie XXX.XX i tyle.
    Bank się godzi lub nie godzi i pozamiatane.

  • 105. Data: 2017-09-20 21:56:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 18 Sep 2017 13:26:39 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > 1. czemu nie podał kodu pocztowego z polskiego adresu?
    > Przecież są 5-cyfrowe. Np. mój krakowski kod 30-334.

    Myślę, że z tego samego powodu, z którego nie wie jak i gdzie w
    samochodzie jest informacja dla kierowcy, po której stronie jest wlew
    paliwa.

    --
    Marek

  • 106. Data: 2017-09-20 22:08:57
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 18 Sep 2017 23:49:49 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >A jak karta u nich to tylko vPay.

    vPaya to w sumie nie widziałem, albo nie zwróciłem uwagi. Za to
    wszędzie praktycznie przyjmują ichniejszą EC. To najpopularniejsza
    karta w Niemczech.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 107. Data: 2017-09-20 22:10:09
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 18 Sep 2017 18:24:10 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Spróbuj włożyć normalną debetówkę z logiem VISA z Polski...

    W Niemczech? Jak nie ma na sklepie loga Visa to zapomnij. Nie działa.

  • 108. Data: 2017-09-20 22:16:01
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 14:38, Pszemol pisze:

    > Są, są już karty chipowe, ale one o podpis pytają nie o pin :-)

    Strach tam jechać... :-)
    Pamiętam, jak pewnego roku w Europie bankomaty nie czytały polskich
    kart, bo data była odwrotnie... Jak byłem za granicą miałem niezłego
    stresa...
    T.

  • 109. Data: 2017-09-20 22:19:59
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 20 Sep 2017 12:29:44 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Juz nie - ostatni bank wycofal z oferty.

    Ale kartę Amex możesz dalej zamówić. Przez jakiś bank (?) w Wielkiej
    Brytanii.

  • 110. Data: 2017-09-20 22:24:36
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 20 Sep 2017 12:19:49 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >to chyba dawna stacja Neste, tylko przejeta przez Shell.

    Jeżeli nadal istnieje, to pewnie już nie jest automatyczna.
    Z automatycznych są jeszcze stacje Momo.

    http://momo.com.pl/