  • Data: 2017-09-19 01:24:10
    Temat: Re: automatyczne stacje
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:1qn10pvg1ljg2.3y8lqrs3scjr$.dlg@40tude.net...

    > Następnym razem sprawdzę ;)

    OK.

    > https://www.visa.co.uk/products/v-pay-by-visa/

    Czyli debetowa - wydajesz swoje pieniądze które masz na koncie
    a nie bierzesz pożyczki w przypadku każdej transacji jak w kredytowej.
    Inne zabezpieczenia, inne szyfrowania, inne stawki marży...

    > No też myślałem że to jakiś niemiecki wynalazek, a tu wychodzi że to jakiś
    > produkt Visa. W sumie dziwne bo chyba są "normalne" Visa debetowe, czym to
    > się więc różni od tego VPAY to nie wiem. Poza tym że można zapłacić w
    > Niemczech.

    Spróbuj włożyć normalną debetówkę z logiem VISA z Polski...

    > A podobno już nie jest tak źle z tymi opłatami za plastik.

    Co to znaczy "nie jest tak źle"? Wszędzie gdzie akceptują karty kredytowe
    VISA/MC płacisz za towary więcej o te 2-3% które właściciel sklepu płaci.
    A ma umowę wiążącą go tak, że nie wolno mu oficjalnie innych cen
    dawać klientowi za gotówkę a innych na kredytową kartę, więc płacą tą
    marżę wszyscy. Czasem jest to więcej niż 5% bo transakcje na małe
    sumy mają minimalną stawkę opłaty za użycie terminala np. 25 centów.
    Wiele mniejszych sklepów ma zwykle tabliczkę że nie akceptują kart
    kredytowych przy transakcjach na kwotę mniejszą niż $10-$20.
    Aby nie było że kupisz dwie pocztówki w kiosku za $1 na kartę a kiosk
    będzie musiał z tego dolara 25 centów odprowadzić do Visy.