-
1. Data: 2013-11-13 18:00:29
Temat: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Od: b...@p...onet.pl
Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach
(DSG, Powershift itp) i ile kostuje ich wymiana? Jestem zainteresowany
Mondeo Mk4 z Powershiftem, ale w razie czego nie chciałbym popełnić
ekonomicznego samobójstwa, a na forach Forda nic na ten temat nie
znalazłem.
I druga kwestia: warto się wogóle napalać na taki wynalazek, mając do wyboru klayczny
automat i powershifta? Marketingowy bełkot o
milisekundach potrzebnych na zmianę biegu nie robi na mnie wrażenia, a
w necie można znaleść opinie, że te skrzynie potrafią np szarpać przy
jeździe w korku itp i w niektórych warunkach średnio sobie radzą. Jak
to jest, rzeczywiscie dwusprzęgłowce są lepsze od klasycznych
automatów, czy tylko marketingowcy próbują nam to wmówić, a do wymarcia "hydraulików"
jeszcze daleko?
-
2. Data: 2013-11-13 20:17:12
Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Od: Megrims <m...@i...pl>
On 11/13/2013 06:00 PM, b...@p...onet.pl wrote:
> Jaka jest mniejwięcej żywotność sprzęgieł w dwusprzęgłowych automatach
> (DSG, Powershift itp) i ile kostuje ich wymiana? Jestem zainteresowany
> Mondeo Mk4 z Powershiftem, ale w razie czego nie chciałbym popełnić
> ekonomicznego samobójstwa, a na forach Forda nic na ten temat nie
> znalazłem.
> I druga kwestia: warto się wogóle napalać na taki wynalazek, mając do wyboru
klayczny automat i powershifta? Marketingowy bełkot o
> milisekundach potrzebnych na zmianę biegu nie robi na mnie wrażenia, a
> w necie można znaleść opinie, że te skrzynie potrafią np szarpać przy
> jeździe w korku itp i w niektórych warunkach średnio sobie radzą. Jak
> to jest, rzeczywiscie dwusprzęgłowce są lepsze od klasycznych
> automatów, czy tylko marketingowcy próbują nam to wmówić, a do wymarcia
"hydraulików" jeszcze daleko?
Mam Yeti z DSG. Biegi przekłada szbko. Co do trwałości, to się nie
wypowiem, bo
auto ma 75kkm przejechane i na razie skończył się silnik.
W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to
tanie.
-
3. Data: 2013-11-13 23:33:36
Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Od: "cef" <c...@i...pl>
Megrims wrote:
> W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to
> tanie.
Co to znaczy dość często?
Bo kazali mi przyjechać na wymianę po 60 tys
(to się nawet za kilka dni dowiem ile to kosztuje)
i to jest niespecjalnie częściej niż w standardowej skrzyni.
Tyle tylko, że jak się w standardowej nie wymieni, to niby nic
nic się nie dzieje (bo nikt nie wymienia i jak nie ma wycieku
i pracy całkiem bez oleju to nie ma tragedii)
Przyznam szczerze, że nie rozumiem dlaczego w DSG
miało by być jakoś inaczej: przecież to zwykła mechaniczna skrzynia?
Po prostu marketingowy bełkot do dojenia klientów.
Będę wymieniał, to zapytam i pomęczę "specjalistów".
-
4. Data: 2013-11-14 00:06:57
Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Od: "cef" <c...@i...pl>
Piękny Marian postrach dziewic wrote:
> On Wed, 13 Nov 2013 23:33:36 +0100, "cef" <c...@i...pl> wrote:
>
>> Przyznam szczerze, że nie rozumiem dlaczego w DSG
>> miało by być jakoś inaczej: przecież to zwykła mechaniczna skrzynia?
>> Po prostu marketingowy bełkot do dojenia klientów.
>> Będę wymieniał, to zapytam i pomęczę "specjalistów".
>
> Może i skrzynia mechaniczna, ale z mokrym sprzęgłem. Skoro sprzęgło
> się zużywa (zciera), to i olej w którym jest zanużone się zasyfia,
> więc wymiana chyba ma sens.
Z jakich względów jest tam mokre sprzęgło?
Nie wiem jakie jest tam sprzęglo, jednak nawet gdyby bylo mokre,
to akurat chyba jego żywotność byłaby wtedy wieksza
(suma sumarum uwzględniając koszt wymiany oleju cenowo też musiałoby
wyjść eksploatacyjnie taniej)
i to kłóciło by się z domyślną tezą z pierwszego postu,
że owa żywotność jest jakaś wątpliwa.
-
5. Data: 2013-11-14 08:35:43
Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "Megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:l60j7g$pmh$1@usenet.news.interia.pl...
> Mam Yeti z DSG. Biegi przekłada szbko. Co do trwałości, to się nie
> wypowiem, bo
> auto ma 75kkm przejechane i na razie skończył się silnik.
Jaki to silnik?
-
6. Data: 2013-11-14 14:27:24
Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Od: "Biggie" <b...@w...pl>
Użytkownik "Megrims" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l60j7g$pmh$...@u...news.interia.pl...
>W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to tanie.
W DSG7 wymiany oleju nie przeprowadza się.
Mam taką, przebieg 82000 - zero problemów.
Biggie
-
7. Data: 2013-11-14 14:51:23
Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Od: p...@g...com
--W DSG7 wymiany oleju nie przeprowadza się. Mam taką, przebieg 82000 - zero
problemów. Biggie
powiedzmy ze nie jest to calkowicie prawda :-)
http://www.handelsblatt.com/auto/nachrichten/sicheru
ngen-und-getriebeoel-vw-ruft-gut-2-6-millionen-autos
-zurueck/9074256.html
P.
-
8. Data: 2013-11-14 19:57:54
Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Od: "Biggie" <b...@w...pl>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:313af9ad-c692-4a39-ac81-0cecae14e8fb@go
oglegroups.com...
>powiedzmy ze nie jest to calkowicie prawda :-)
>http://www.handelsblatt.com/auto/nachrichten/sicher
ungen-und-getriebeoel-vw-ruft-gut-2-6-millionen-auto
s-zurueck/9074256.html
Hm, niedobrze. Widzę że czeka mnie wizyta w serwisie, ale dobrze że ogłoszono
akcję serwisową i wymiana będzie na koszt VW.
A tu po polsku:
http://biznes.onet.pl/26-milionow-samochodow-grupy-v
olkswagen-do-poprawk,18491,5588197,1,news-detal
pzdr
Biggie
-
9. Data: 2013-11-14 21:59:29
Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Od: Megrims <m...@i...pl>
On 11/14/2013 08:35 AM, nom wrote:
>
> Użytkownik "Megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:l60j7g$pmh$1@usenet.news.interia.pl...
>> Mam Yeti z DSG. Biegi przekłada szbko. Co do trwałości, to się nie
>> wypowiem, bo
>> auto ma 75kkm przejechane i na razie skończył się silnik.
>
> Jaki to silnik?
2.0 CDI 140KM
na gwarancji wynienili:
- dwumasa (podobno jest w tym aucie)
- pompa wysokiego ciśnienia (ciekło z niej paliwo)
- rozrząd (pociekło palowo na rozrząd z pompy)
- wtryski (wszystkie 4)
I co z tego, że na gwarancji. Za kolejne 75kkm już gwarancji nie będzie.
X3 z przebiegiem 230kkm nie ma takich problemów.
-
10. Data: 2013-11-14 22:01:10
Temat: Re: automat dwusprzęgłowy (Powershift)
Od: Megrims <m...@i...pl>
On 11/14/2013 02:27 PM, Biggie wrote:
> Użytkownik "Megrims" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:l60j7g$pmh$...@u...news.interia.pl...
>
>
>> W DSG od VAG dość często trzeba olej w skrzyni zmieniać i nie jest to
>> tanie.
>
> W DSG7 wymiany oleju nie przeprowadza się.
> Mam taką, przebieg 82000 - zero problemów.
>
> Biggie
DSG6 są dużo trwalsze niż DSG7. Co do wymiany oleju w DSG7 nie wiem.
W skrzyni DSG6 co 60.000, co uważam za dość często jak na silnik 2 litry
140km.