-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: auto na sprężone powietrze
Date: Tue, 29 May 2012 01:42:44 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 72
Message-ID: <jq19ik$f0q$1@inews.gazeta.pl>
References: <4fc2ac53$1@news.home.net.pl> <jpuj9t$rsq$1@inews.gazeta.pl>
<jpv641$rk8$1@inews.gazeta.pl>
<dvji3m83h4ns.vae91uvxgtic$.dlg@40tude.net>
<jq0hni$nb4$1@inews.gazeta.pl>
<1ivkp4h6cvjwu$.1ct2ao7pzgp05$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1338255764 15386 172.20.26.242 (29 May 2012 01:42:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 29 May 2012 01:42:44 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 109.243.105.226
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2452312
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
> On Mon, 28 May 2012 20:55:43 +0200, z wrote:
>
> > W dniu 2012-05-28 20:00, Tomasz Pyra pisze:
> >
> >> Na dziś opłaca się wszystko od czego nie musisz odprowadzać akcyzy, a nie
> >> opłaca się nic od czego tą akcyzę musisz odprowadzić.
> >> Rachunek energetyczny jest drugorzędny po rachunku podatkowym.
> >
> > ciach
> >
> > Piszesz o wielu problemach które da się rozwiązać, nie wymagają kasy na
> > patenty i drogie technologie.
>
> O tak jeszcze z tego co mi przychodzi do głowy to hałas.
> Pneumatyczne silniki mają raczej głośny wydech, a tłumienie wydechu pewnie
> mocno obniża ich sprawność (bo część rozprężania przenosi się do wydechu).
> To też może być jakiś problem.
>
> > Taki samochód elektryczny też ma wiele
> > problemów: ogrzewanie, chłodzenie, zasięg, cena. (tutaj jak widać klima
> > gratis) Może zostawić akumulator, alternator. Podmienić tylko napęd.
>
> A jeszcze tak BTW - jak to jest z charakterystyką pracy silników
> pneumatycznych?
> Maksymalny moment obrotowy pewnie będzie przy 0rpm, ale pytanie czy potem
> nie leci jakoś szybko w dół - jak będzie wyglądał wykres mocy?
> Bo od tego zależy czy można zrezygnować ze skrzyni biegów, czy można
> skorzystać ze "spalinowej", czy trzeba będzie jakieś CVT z szeroką
> pojemnościa?
>
> > Obecne samochody też są skomplikowane ale jeżdżą.
>
> No tylko obecne samochody obmyśla wielu ludzi z szerokim zapleczem, a tu
> jak się domyślam chcemy coś wyrzeźbić we włąsnym garażu.
>
> > Kwestia politycznego-podatkowego wyboru i pogonienia kota Arabom.
>
> No tu jeszcze pozostaje nierozwiązany problem napędzania sprężarki.
> Bo jak prądem, to skądś trzeba ten prąd brać. Można też napędzać silnikiem
> spalinowym (ale to już chyba polegnie finansowo z powodu akcyzy), chyba że
> silnik napędzać np. gazem CNG prosto z sieci.
> Pomysłów jest kilka.
>
> Jeszcze pytanie czy ma to być jednorazowa wydumka czy rozwiązanie problemów
> transportowych dla kraju? Bo na szerszą skalę zapewne zainteresuje się tym
> fiskus.
> Chociaż z drugiej strony takim LPG fiskus interesuje się jakby mniej, nawet
> pomimo całkiem sporej popularności rozwiązania.
>
>
> > A przekupni ekolodzy chyba też marudzić nie powinni. Chociaż kto wie...
>
> Za nimi to nie trafisz :)
> Zaraz jakiś opublikuje pracę naukową mówiącą o zgubnym wpływie nadmiernej
> emisji powietrza na populację komarów, albo o zgubnym wpływie energii
> pobieranej przez kompresor takiego samochodu na emisję CO2 które to
> bezlitośnie zabija grenlandzkie foczki (tu zdjęcie padłej foczki).
>
Pomysły na inne zasilanie silników samochodowych niż paliwami typy benzyna,
olej napędowy są bez sensu. Na razie tylko w ciekłych paliwach jest największy
stosunek zmagazynowanej energii do masy. Lepszy jest tylko wodór i tlen. Ale
też jest nie realne wykorzystanie takiej mieszanki na skalę masową. Do
sprężania powietrza lub ładowania akumulatorów potrzebna jest energia
elektryczna. A tej nie ma w nadmiarze. Jak by na początku motoryzowania Ziemi
wygrał napęd elektryczny to by nie było problemu. Przez sto lat powstała by
niezbędna infrastruktura. Ale że wygrał spalinowy to jest wszystko w tej
branży zależne od ropy.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.12 14:00 Sebastian Kaliszewski
- 29.05.12 14:04 Sebastian Kaliszewski
- 29.05.12 14:27 Plumpi
- 29.05.12 16:33 Lort
- 29.05.12 17:26 RoMan Mandziejewicz
- 29.05.12 17:50 kamil
- 29.05.12 22:14 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 29.05.12 22:28 kamil
- 29.05.12 22:53 nazgul
- 29.05.12 22:55 nazgul
- 29.05.12 22:59 v...@i...pl
- 29.05.12 23:05 dominik
- 29.05.12 23:09 dominik
- 30.05.12 01:17 kogutek
- 30.05.12 06:38 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-26 Trump-2 JUŻ bardzo łaskawy [1_500 ułaskawień skazanych za Bidena za "Kawkę na Kapitolu"]