eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauto na... drewno - było?Re: auto na... drewno - było?
  • Data: 2012-03-01 10:31:54
    Temat: Re: auto na... drewno - było?
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    kogutek wrote:
    > nazgul <x...@w...pl> napisał(a):
    >
    >> W dniu 2012-02-13 14:16, Andrzej Lawa pisze:
    >>> W dniu 13.02.2012 12:56, Maciek pisze:
    >>>> Dnia Mon, 13 Feb 2012 11:38:40 +0100, PM napisaĹ?(a):
    >>>>
    >>>>> to juĹź nie moĹźna sobie narobiÄ? tego gazu na zapas ( w kominku, w szopie)
    >> i
    >>>>> nabic w butlÄ? jak CNG?
    >>>> Jezeli potrzebna do tego energie masz za darmo, to tak :)
    >>> Nie. Popatrz sobie na skĹ?ad gazu drzewnego.
    >> no dobrze
    >> napisaĹ?eĹ?, Ĺźe wodĂłr
    >> nie sprÄ?Ĺźa siÄ??
    >>
    > I co z tego że wodór się spręża jak nie ma go w czym przechować.

    Wodór owszem się spręża. I ma dobrą wydajność energetyczną na kg. Ino kiepską na
    jednostkę objętości. Na jednostkę objętości jest kilka razy gorszy od metanu
    (czyli CNG).

    Tylko że cała dyskusja bez sensu bo holsgas to nie sam wodór tylko wodór i CO i
    azot (który jest tu tylko rozcieńczalnikiem). To coś podobnego do syngasu
    zmieszanego z azotem. CO też jest palny ale oczywiście nie ma wartości opałowej
    takiej jak wodór. Cała mieszanina ma wartość opałową porównywalną z innymi
    paliwami "z węglem" a nawet AFAIR nieco gorszą (zwłaszcza po rozcieńczeniu azotem)

    > jak go
    > zapakować do butli takiej jak od innych gazów to przez ścianki jak przez sitko
    > sobie przejdzie. Przy małych ciśnieniach oczywiście wolniej będzie
    > przechodził. Ale przy dużych stal nie stanowi dla niego bariery.

    Owszem stanowi. Nie idealną ale stanowi. Krótkoterminowo można by spokojnie
    przechowywać.

    > Wodór jest
    > bardzo dobrym paliwem bo wysoko energetycznym. Trzy razy wydajniejszym od
    > benzyny. Tylko ma do tego takie właściwości że trudno z niego korzystać.
    > Najlepiej żeby był wytwarzany w potrzebnych ilościach w miejscu jego
    > wykorzystywania.

    Sprawność przesyłu przekracza 90%.

    > Na razie to SF bo energetycznie się nie opłaca.
    >

    Stricte energetycznie się opłaca. Tylko nie ma infrastruktury a i samochodów na
    ogniwa paliwowe jak na lekarstwo. A różnica energetyczna nie jest wielokrotna
    tylko o parę (może naście) procent -- więc biznesowo nie ma sensu i tyle.

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: