-
Data: 2012-03-01 10:31:54
Temat: Re: auto na... drewno - było?
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]kogutek wrote:
> nazgul <x...@w...pl> napisał(a):
>
>> W dniu 2012-02-13 14:16, Andrzej Lawa pisze:
>>> W dniu 13.02.2012 12:56, Maciek pisze:
>>>> Dnia Mon, 13 Feb 2012 11:38:40 +0100, PM napisaĹ?(a):
>>>>
>>>>> to juĹź nie moĹźna sobie narobiÄ? tego gazu na zapas ( w kominku, w szopie)
>> i
>>>>> nabic w butlÄ? jak CNG?
>>>> Jezeli potrzebna do tego energie masz za darmo, to tak :)
>>> Nie. Popatrz sobie na skĹ?ad gazu drzewnego.
>> no dobrze
>> napisaĹ?eĹ?, Ĺźe wodĂłr
>> nie sprÄ?Ĺźa siÄ??
>>
> I co z tego że wodór się spręża jak nie ma go w czym przechować.
Wodór owszem się spręża. I ma dobrą wydajność energetyczną na kg. Ino kiepską na
jednostkę objętości. Na jednostkę objętości jest kilka razy gorszy od metanu
(czyli CNG).
Tylko że cała dyskusja bez sensu bo holsgas to nie sam wodór tylko wodór i CO i
azot (który jest tu tylko rozcieńczalnikiem). To coś podobnego do syngasu
zmieszanego z azotem. CO też jest palny ale oczywiście nie ma wartości opałowej
takiej jak wodór. Cała mieszanina ma wartość opałową porównywalną z innymi
paliwami "z węglem" a nawet AFAIR nieco gorszą (zwłaszcza po rozcieńczeniu azotem)
> jak go
> zapakować do butli takiej jak od innych gazów to przez ścianki jak przez sitko
> sobie przejdzie. Przy małych ciśnieniach oczywiście wolniej będzie
> przechodził. Ale przy dużych stal nie stanowi dla niego bariery.
Owszem stanowi. Nie idealną ale stanowi. Krótkoterminowo można by spokojnie
przechowywać.
> Wodór jest
> bardzo dobrym paliwem bo wysoko energetycznym. Trzy razy wydajniejszym od
> benzyny. Tylko ma do tego takie właściwości że trudno z niego korzystać.
> Najlepiej żeby był wytwarzany w potrzebnych ilościach w miejscu jego
> wykorzystywania.
Sprawność przesyłu przekracza 90%.
> Na razie to SF bo energetycznie się nie opłaca.
>
Stricte energetycznie się opłaca. Tylko nie ma infrastruktury a i samochodów na
ogniwa paliwowe jak na lekarstwo. A różnica energetyczna nie jest wielokrotna
tylko o parę (może naście) procent -- więc biznesowo nie ma sensu i tyle.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.12 18:22 marian co imie ukrywa
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?