-
Data: 2013-03-06 12:45:46
Temat: Re: autko na prad do miasta
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 6 marca 2013 10:55:21 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> Wed, 06 Mar 2013 10:38:13 +0100, a...@...pl
>
>
>
> > a moglbys rozwinac temat? Lub moze jest gdzies twoj "wywod"?
>
>
>
> Wywód był w mojej głowie. W skrócie. Akumulatory, aby mieć pełną wydajność
>
> deklarowaną przez producenta, musza pracować w optymalnych warunkach. Tj.
>
> najlepiej powyżej 10 stopni. Jak wiadomo u nas w zimę bywa i -20, a poniżej
>
> 10 to i przez pół roku potrafi być. Co ciągnie także za sobą konieczność
>
> grzania kabiny prądem, więc znowu spada deklarowany zasięg. Wilgotność
>
> powietrza też pewnie będzie mieć znaczenie. Za tym wszystkim idzie szybsza
>
> degradacja ogniw, a więc zanim koszty zakupu elektryka się zwrócą, to
>
> pewnie trzeba będzie wymienić baterie na nowe. To oczywiście tylko moje
>
> przypuszczenie, bo w zasadzie temat pełnych elektryków jest za młody,
>
> zwłaszcza w PL.
>
>
>
> --
>
> Pozdor Myjk
Błędne założenia przyjąłeś. W Polsce średnioroczna temperatura jest na poziomie 7
stopni. A mrozów jest kilka kilkanaście dni w roku. Na te kilkanaście dni można
podgrzewać akumulatory z zewnętrznego zasilania jak samochód stoi zaparkowany. W
czasie jazdy i ładowania ze względu na sprawność akumulatorów niższą niż 100% same
się ugrzeją. Większym problemem będzie chłodzenie akumulatorów niż ich niska
temperatura. Ciepła z chłodzenia nie wystarczy na grzanie wnętrza, zwłaszcza że to
będzie źródło ciepła o bardzo niskiej temperaturze. To też nie problem bo w
samochodzie może być ogrzewanie oparte na jakimś paliwie. Nie jest decydującym
kosztem kilka złotych na każde przejechane 100 kilometrów. O opłacalności decyduje
cena akumulatorów. Ta cena podbije koszt eksploatacji do mało opłacalnego. Należy
mieć jeszcze na uwadze że US może poprosić o płacenie akcyzy za prąd zużyty do napędu
samochodu. Dla mnie idea posiadania miejskiego samochodu elektrycznego jest dobra.
Tygodniowo robię ok 100 kilometrów tylko po mieście. Tylko co z tego że idea piękna
jak nie warto. Mnie warto by było założyć gaz. Cena używanej instalacji do mojego
samochodu to niecały tysiąc złotych. To mniej niż kosztuje jeden dobrej marki
ołowiowy akumulator trakcyjny 12V 200Ah. Z 5 bym takich potrzebował i na pewno ich
żywotność nie byłą by wyższa niż 3 lata. Na takiej baterii 1000Ah jednorazowo
mógłbym zrobić z 50 kilometrów. Mnie by urządzało. Tylko że nie warto.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.13 13:27 Vlad The Ripper
- 06.03.13 19:49 ToMasz
- 07.03.13 00:16 Arbiter
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=