    From: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Date: Wed, 17 Feb 2010 10:59:00 +0000 (UTC)

    Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał(a)

    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > wiadomości grup
    media-lab.com.pl...

> [...]
    > to, by pracowały w optymalnych warunkach.
    >
    > Wiadomo, że spalinowy ma pewne straty, ale patrząc na osiągi Toyoty Prius -
    > to zastosowanie hybrydy zmniejsza spalanie o ok 20% - zawsze coś, ale bez
    > rewelacji. Za to skomplikowanie i cena silnika hybrydowego - jest duża.
    > Jeśli chodzi o odzyskiwanie energii hamowania - to można stosować
    > mechaniczne koła zamachowe - i dziwi mnie, że jeszcze tego rozwiązania nie
    > ma w powszechnym użyciu. Koło zamachowe nie powoduje potrzeby utylizacji
    > akumulatorów, jest na pewno tańszy i - wydaje mi się - mało awaryjny.

    Nie jest tak łatwo z tym kołem zamachowym. W F1 prawie wszyscy przy
    konstruowaniu KERSu poszli w akumulatory. Jedynym "innym" był Williams,
    który nadal rozwija te technologię i chce to sprzedawać, do uzytku
    cywilnego. Szczególnie celują w metro, autobusy itp.

    Żeby było zabawniej ich samochód z KERSem nigdy nie pojawił się na
    torze.

    --
    Tomek