eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingasm - przesuwanie wektora bajtowRe: asm - przesuwanie wektora bajtow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!new
    s.wcss.wroc.pl!not-for-mail
    From: Waldek Hebisch <h...@a...uni.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: asm - przesuwanie wektora bajtow
    Date: Mon, 5 Oct 2015 23:09:20 +0000 (UTC)
    Organization: Politechnika Wroclawska
    Lines: 55
    Message-ID: <muuvv0$fnl$1@z-news.wcss.wroc.pl>
    References: <a6cvewd1yimk$.1h0av09ee1pjl$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: hera.math.uni.wroc.pl
    X-Trace: z-news.wcss.wroc.pl 1444086560 16117 156.17.86.1 (5 Oct 2015 23:09:20 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...pwr.wroc.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Oct 2015 23:09:20 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:8/VO/fukgju5aKQo9EzUM5Dszlc=
    User-Agent: tin/2.2.1-20140504 ("Tober an Righ") (UNIX) (Linux/4.1.3 (x86_64))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:208436
    [ ukryj nagłówki ]

    szemrany <s...@o...off> wrote:
    > Witam
    >
    > Potrzebuj? przesun?? tablic?/wektor bajt?w w lewo o zadan? liczb? bit?w. Po
    > jakim? tam czasie czytania i pr?b zrobi?em prock? opart? o instrukcj? RCL
    > przesuwaj?ca o jeden bit:
    >
    >
    > mov ebx, x // liczba bajt?w w wektorze
    > mov eax, end_byte // adres ostatniego elementu
    > clc
    > @@loop:
    > mov cl, byte ptr [eax]
    > rcl cl, 1
    > mov byte ptr [eax], CL
    > dec eax
    > dec ebx
    > jne @@loop
    >
    > Teraz, gdy chc? przesun?? o 3 bity to wykonuj? ten kod w p?tli trzy razy.
    >
    > Czy ten kod mo?na zoptymalizowa? bardziej?
    > Czy mo?na to zrobi? inaczej, bez RCL?
    >

    Napisz w C (niekompletne i nieprzetestowane):

    carry = 0
    for(i = 0; i < n; i++) {
    val = *src++;
    *dst++ = val<<k | carry;
    carry = val>>(M-k);
    }

    gdzie val i carry sa odpowidniego typu bez znaku, M to ilosc bitow
    w tym typie, n to ilosc jednostek do przesuniecia, k to i ile bitow
    przesuwamy. Jesli jednostka jest bajt to przy przesuwaniu o jeden
    bit ta twoja petla ma szanse byc szybsza (ale RCL to powolna
    intrukcja...). Przy przesuwaniu w wiecej niz jeden bit metoda
    z dwoma przesunieciami bedzie szybsza. To wyzej moze pracowac
    na wiekszych jednostkach, np. po 64 bity. Ta sama metoda
    uzywajac SSE pozwala przerobic 128 bitow na krok. Oczywiscie
    wtedy jest problem z wyrownywaniem (podzielnoscia adresow
    przez 8 czy 16) i koncowka. Ale jak masz dluzsze ciagi to
    sie oplaca. Jesli masz troche luzu w pamieci to naprosciej
    od razu dzialac na ciagach odpowiednio dlugich slow.

    Jeszcze jedno: jak przesuwasz o 0 bitow to ten kod wyzej ma
    prawo nie dzialac, po prostu wtedy nalezy kopiowac.

    P.S. Jesli koniecznie chcesz w asm, to kompilator Ci powie
    jak to wyglada, zreszta recznie tez latwo przetlumaczyc.

    --
    Waldek Hebisch

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: