  • 11. Data: 2011-02-25 23:25:52
    Temat: Re: aparaty i mrozy
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 25/02/2011 19:03, kyte wrote:
    > jakie aparaty nadawaja sie do robienia takich ujec?

    Na pewno kompakty Canon, gdzie można wgrać CHDK, jak o tym pisałem w
    piątek przed południem. Poza tym jakieś aparaty Ricoh mają funkcję
    automatycznego robienia zdjęcia co kilka sekund. Do takich aparatów nie
    jest potrzebne już żadne inne urządzenie, żeby potrafiły robić w
    regularnych odstępach zdjęcie. Oczywiście do obróbki zrobionych zdjęć i
    posklejania filmiku jest potrzebny komputer i jakieś oprogramowanie.

    Ludek

  • 12. Data: 2011-02-26 00:37:51
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    drummer wrote in <news:ik7ot0$s23$1@node2.news.atman.pl>
    > Poki co czy na tego rodzaju mrozy nalezy stosowanc jakies ubranka
    > dla lustrzanek czy tez nie nalezy sie przejmowac o elektronike aparatow?

    Bylo tak zimno, ze temu zimnu bylo zimno:
    www.blizejgwiazd.pl/?p=353
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 13. Data: 2011-02-26 08:21:06
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-26 00:25, Ludek Vasta pisze:

> [...]
    > regularnych odstępach zdjęcie. Oczywiście do obróbki zrobionych zdjęć i
    > posklejania filmiku jest potrzebny komputer i jakieś oprogramowanie.

    Funkcja robienia zdjęć z interwałem czasowym (tzw. Time Lapse Recording
    - po nazwie angielskiej czasem łatwiej Googlami wyszukać) była również
    często spotykana w kompaktach Pentaxa. miały ja różwnież modele
    wodoszczelne - co może być istotne przy wykonywaniuz zdjęć w terenie w
    różnych warunkach atmosferycznych.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2011-02-26 08:25:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-25 20:20:48 +0100, mbut <m...@w...pl> said:

    > Mam lustrzankę Pentaxa i robię zdjęcia na mrozie i nic złego z nim się
    > nie dzieje, pracuje bez zmian. Noszę go w torbie fotograficznej.

    Twoje doświadczenie, nie przeczy tezie, że wyświetlacz jest najbardziej
    wrażliwą na temperaturę częścią elektroniki.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-02-26 18:29:00
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik mbut napisał:
    > Mam lustrzankę Pentaxa i robię zdjęcia na mrozie i nic złego z nim się
    > nie dzieje, pracuje bez zmian. Noszę go w torbie fotograficznej.
    > pozdr.

    Czy ja napisałem, że stało się coś złego z wyświetlaczem? Zaczynał
    smużyć i kolory robiły się dziwne, np. czerwień była mniej naturalna,
    niski kontrast ale to nie uniemożliwiało pracy. Zresztą zwykle korzystam
    z wizjera a ekranik odchylam tylko gdy np. chcę zrobić zdjęcie z poziomu
    ziemi lub ponad głową. Wtedy dopiero zauważyłem nieco inne działanie,
    niż zwykle. Pewnie jest spora różnica w odporności na mróz ze względu na
    to, czy ekranik jest odchylany, czy wbudowany w tył aparatu. W tym
    drugim przypadku jest podgrzewany eletroniką aparatu. U mnie jest
    odchylany i na dodatek wcya sie tzlko gdy oderwe sie od wizjera.
    Maciek

  • 16. Data: 2011-03-01 11:43:55
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    W dniu 2011-02-25 19:03, kyte pisze:

    > jakie aparaty nadawaja sie do robienia takich ujec?

    1. Prócz kilku już wymienionych przez innych, nikon d5000 - wbudowany
    interwałometr, wbudowana aplikacja do stworzenia filmiku z wybranych klatek.
    2. Większość obecnych lustrzanek, np poprzez pilota:

    http://www.phottix.com/pl/wired-remotes/phottixr-tr-
    90.html

    W tabelce masz spis lustrzanek które są obsługiwane przez niego.