  • 21. Data: 2009-01-23 11:48:44
    Temat: Re: aparaty fotograficzne detektywów i policjantów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2009, Valwit wrote:

    > tu dochodzimy do paranoi

    ...czyli kas fiskalnych, defiskalizowanych w obecności 3 stron
    (przedstawiciel US, podatnik i serwisant).
    Prawda :)
    Ale trzeba ustalić czy dowodem jest zeznanie świadka (a zdjęcie
    pozwala weryfikować obiektywizm *oceny* opisu, a nie fałszywość
    samego opisu) czy dowodem jest samo zdjęcie (przy założeniu
    możliwej umyślności działania świadka wbrew prawu).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-01-23 11:53:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2009, Andrzej Lawa wrote:

    > Mmmm-hm. A teraz powiedz mi, jak wyglądało analogiczne zabezpieczenie
    > przy zdjęciach na kliszy, hmm? ;->

    Nijak.
    Jak oczekujesz, że powiem iż zdjęcia "na kliszy" są bardziej wiarygodne
    od zdjęć "na karcie" to trafiłeś na złą osobę :)
    Zwyczajnie nie podzielam tego poglądu - i co ciekawsze, argumenty
    na to wymienili moim oponenci w tym wątku :) (choćby możliwość
    analizy kontrastów, analizy widma przestrzennego i innych takich).

    > Patrz wyżej :-P

    Oczywiście.
    "Zdjęcie na kliszy" ma się (w zakresie zabezpieczenia danych) do choćby
    głupiej kasy rejestrującej jak... no nijak.

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-01-23 14:01:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > na to wymienili moim oponenci w tym wątku :) (choćby możliwość
    > analizy kontrastów, analizy widma przestrzennego i innych takich).

    No to się zgadzamy ;)

  • 24. Data: 2009-01-23 14:48:01
    Od: m...@a...net.pl

    >czy dowodem jest samo zdjęcie

    No wiec wyobrazmy sobie, ze swiadka nie ma, jest samo
    zdjecie, np. ktos anonimowo podrzucil na Policje/Prokurature
    samo zdjecie przerzedstawiajace przestepstwo.
    Albo tam, powiedzmy, nowe okolicznosci jakiejs prowadzonej
    sprawy.

    IMO nie zostanie ono potraktowane jako dowod czegokolwiek,
    i to w zadnym z krajow, niezaleznie od technicznych
    aspektow tego zdjecia.

    Wnioski?
    Zdjecie jest dodatkiem do zeznania.

    Michal

  • 25. Data: 2009-01-23 15:50:04
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-23 15:01:39 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> said:

    > No to się zgadzamy ;)

    Panowie, chodzi o skalę i psychologię.
    Jeżeli zdjęcie ma być poparciem zeznań w sprawie, o jakiej niebotyczne
    pieniądze, lub politycznej na poziomie minimum posła, to czy będzie
    cyfrowe, czy nie powoła się i tak odpowiedniego biegłego/łych, którzy
    stwierdzą lub zaprzeczą autentyczności fotografii.
    Ale jeżeli zdjęcie ma być użyte w sporze o "miedzę", to wtedy może
    zostać podważone przez adwokata i jedna ze stron będzie musiała powołać
    biegłego, a to kosztuje.
    Negatyw psychologicznie jest bardziej wiarygodny, niż plik.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2009-01-23 16:56:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    JA pisze:

    > Negatyw psychologicznie jest bardziej wiarygodny, niż plik.

    A slajd? Może naświetlać slajdy z plików cyfrowych? Teraz aparaty mają
    12mpx i więcej, to pewnie można tak przygotować plik przed
    naświetleniem, że niełatwo będzie stwierdzić oszustwo.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 27. Data: 2009-01-23 17:13:38
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-23 17:56:00 +0100, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> said:

    > A slajd? Może naświetlać slajdy z plików cyfrowych?
    Nie ma znaczenia, czy slajd, czy negatyw. Chodzi o klisze.

    > Teraz aparaty mają 12mpx i więcej, to pewnie można tak przygotować plik
    > przed naświetleniem, że niełatwo będzie stwierdzić oszustwo.
    Zapewne nie trudniej niż manipulację plikiem.

    Nie chodzi o to, czy można udowodnić oszustwo, bo można, nie chodzi o
    to, czy można manipulować żelatyną czy krzemem, bo można. Chodzi o to,
    że plik cyfrowy generalnie postrzegany jest jako łatwy do manipulacji.
    I sędzia z Pcimia dolnego w sprawie "o miedzę", po prostu nie przyjmie
    pliku jako dowodu, a negatyw przyjmie. Bo w sądzie wyrocznią jest
    sędzia, a nie fotografia.

  • 28. Data: 2009-01-23 17:17:46
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <glcsqm$fnv$1@news.onet.pl>,
    Paweł W. nabazgrał:

    > A slajd? Może naświetlać slajdy z plików cyfrowych? Teraz aparaty mają
    > 12mpx i więcej, to pewnie można tak przygotować plik przed
    > naświetleniem, że niełatwo będzie stwierdzić oszustwo.

    Slajd? Żeby było wiarygodne, to negatyw Rossman 200 ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 29. Data: 2009-01-23 19:20:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2009, m...@a...net.pl wrote:

    > No wiec wyobrazmy sobie, ze swiadka nie ma, jest samo
    > zdjecie, np. ktos anonimowo podrzucil na Policje/Prokurature
    > samo zdjecie przerzedstawiajace przestepstwo.

    Hm... a jakby tak nieanonimowo - "tu mam zdjęcie,
    przy robieniu zdjęcia mnie nie było, samo się pstryknęło"?
    (już Ty wiesz do czego piję :D))

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2009-01-24 01:29:21
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...czyli kas fiskalnych, defiskalizowanych w obecności 3 stron
    > (przedstawiciel US, podatnik i serwisant).

    i podobne upierdliwosci stosowano kiedys w UK. sie cykalo foty, sie
    wyciaglao karte i wkladalo pod asysta pana oficera do pudelka. pudelko
    bylo opieczetowane i robilo 3 kopie na CD-R

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997