  • 41. Data: 2009-09-10 15:18:50
    Temat: Re: aparat do robienia zdjęć mieszkań.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Sep 2009, XX YY wrote:

    > a i owszem czytam ze zroizumieniem
    > vinieta to lekki spadek jasnosci na brzegach

    Skąd wziąłeś słowo "lekki" w opisie Marka?
    Nie pisał o "lekkiej winiecie" - pisał o winiecie.
    Też mam sprzęt, który to "umie" :P - po założeniu Raynoxa 2020
    na Minoltę z serii A* masz płynne przejście do całkowitej
    czerni w rogach. Możesz sobie wybrać *dowolny* poziom winiety,
    zależnie jak wykadrujesz.
    Winieta może mieć *dowolny* stopień - nie ma definicji, określającej
    że "3/4 EV to już nie winieta a zasłonięcie" :]

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2009-09-10 18:21:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Sep., 11:50, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > jedną z jego możliwych pzryczyn jest zasłonięcie brzegów kadru.

    > Sugerujesz, że widziałeś zdjecia które ja robiłem i w odróżnieniu ode nmnie
    > wiesz co na nich było?

    > W deficji mowa o 'niedoświetleniu brzegów kadru' - nie ma nic o wielkości
    > czy względności tego niedoświetlenia.

    > Jedna korekta - niewielką (w sensie niedoświetlenia a nie rozmiaru) winietę.
    > Jeśli winieta jest zbyt silna - elkektroniczna korekcja przestaje się
    > sprawdzać.

    > Bzdura. Tak może być, ale między 'może' a 'musi' różnica bywa istotna.

    w takim przypadku jest tak jak piszesz.
    wine ponosi ciecie postow.
    posty sa ciete tak ze watek sie urywa i nie wiadomo ze chodzi o cos
    nietypowego , a przegladanie wszystki postow w danym temacie to
    horror.

    nigdy by mi do glowy nie przyszlo , iz mozna udzielic porady zeby
    mieszkanie fotografowac przez wizjer od drzwi po to by wiecej objac.

    jesli ta odpowiedz nie padl a to autorowi pytania moge podpowiedziec
    tylko ponownie:

    niech robi dwa albo 3 zdjecia zachodzace w ok 1/3 szerokosci na
    siebie , a poem programem do skladania panoram polaczy te zdjecia
    automatycznie, to tylko kilka klikow myszka , a dostanie jakosc jakiej
    nie da zaden nawet drogi obiektyw szerokokatny.
    moim zdaniem to jedyna realna porada.

  • 43. Data: 2009-09-11 16:18:50
    Od: " wp" <w...@g...pl>

    > musisz laczyc pojedyncze zdjecia w panoramy.
    > opnaowanie panoramy to cwiczenie trwajace 10 minut.

    jakie programy polecisz ?
    bo mam taki malutki, darmowy autostitch ...
    czy ktoś z Was natknął się na samouczek robienia panoram w necie ?
    Pozdro

  • 44. Data: 2009-09-11 17:16:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Sep., 18:18, " wp" <w...@g...pl> wrote:

> [...]
    > bo mam taki malutki, darmowy autostitch ...
    > czy ktoś z Was natknął się na samouczek robienia panoram w necie ?

    czy to canona ?
    na poczatek do pierwszychh krokow az za dobry - w zupelnosci wystrczy.
    zaden samouczek nie jest potrzebny.
    zrob najpierw 2 co najwyzej trzy zdjecia obok siebie zaczynajac z
    dowolnej strony - naturalnym wydaje sie zgodnie z kierunkiem w ktorym
    czytamy czyli z lewa do prawa ( ale mozna oczywiscie i odwrotnie)
    zrob zdjecie nr 2 tak by z lewej strony pokrywalo ok 1/3 na szerokosci
    kadru zdjecia poprzedniego z prawej strony. Ok 30 % obszaru zdjec
    musi zachodzic na siebie..
    zwroc uwaga na trzymanie aparatu obu zdjeciach na tej samej wysokosci
    - tak zeby dolna i gorna krawedz byly przedluzeniem zdjecia
    poprzedniego.
    to wszystko - teoretycznie mozesz robic b wiele kolejnych zdjec - w
    praktyce wystraczaja 2 czasem 3

    i to cala teoria - reszte zalatwi program

    proby z programem beda trwac krocej niz szukanie samouczka w sieci.

    po zrobieniu panoramy , przanalizuj co nie jest dobre i staraj sie w
    nastepnym zdjeciu poprawic , gdyby tak rzeczywiscie bylo.

    nigdy nie dostaniesz takiej rozdzielczosci jednym obiektywem
    szerokokatnym jak na zdjeciu panoramicznym obejmujacym ten sam kadr
    zrobionym z paru pojedynczych klatek.

  • 45. Data: 2009-09-11 22:45:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek Wyszomirski" h8a2a4$tn$...@n...onet.pl

    > Życzę powodzenia. Szczególnie w sytuacji, gdy mniej wiecej połowa
    > powierzchni obrazu jest całkowicie czarna.
    > Na podobnej zasadzie można poszerzyć kąt widzenia obiektywu domalowując
    > brakujące brzegi obrazu w Photoshopie.

    Słucham? Że co?! Jakaś aluzja? Coś Ci się nie podoba w moich fotkach?
    Nie ma jasności/jednoznaczności co do dachu i ściany?!?!?! ;)

    A poważniej -- lubię takie dłubanie. Zwłaszcza wtedy, gdy jestem chory,
    a wtedy ledwo żyłem. BTW -- w Polsce leki są strasznie drogie. Teraz
    łykam jakiś antybiotyk, którego jedna tabletka kosztuje ponad 13 złotych!!!
    Nowe spodnie w tym kraju można kupić za 5 złotych, a tabletkę antybiotyku
    za 13; to jakaś wojenna paranoja? 3 (trzy) tabletki kosztują 39.88 -- po
    cholerę płacę ten ZUS?!?!?!

    Na dodatek chyba ten antybiotyk można potłuc o kant tabletki, bo mija godzina i nic!!
    Gdy trafienie w antybiotyk jest dobre, po godzinie czuję się jak nowo narodzony...
    Wakacje mijają, a ja siedzę chory!!!

    -=-

    Moja uwaga o winietowaniu i korekcji była zgryźliwością. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2009-09-12 07:59:57
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > za 13; to jakaś wojenna paranoja? 3 (trzy) tabletki kosztują 39.88 -- po

    to rzeczywiscie skandal i skutek przekretow.
    oddano wspaniala branze calkowice w rece zachodnich przekretasow.
    leki w RP sa drozsze niz na zachodzie , za to prywatni lekarze sa
    jeszcze tansi.

    Trzeba sprowadzac ze wschodu.
    Rosjanie maja wspaniala leki tansze.

  • 47. Data: 2009-09-12 15:07:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 1...@w...goo
    glegroups.com

> [...]

    : oddano wspaniala branze calkowice w rece zachodnich przekretasow.
    : leki w RP sa drozsze niz na zachodzie , za to prywatni lekarze sa

    Kupuję takie, jaki mi przypisują. :)

    Rosja leży na północ od Polski, nie na wschód. ;)
    Na wschodzie mamy Litwę, Białoruś i Ukrainę... :)
    Nawet Liwa sięga nieco naszej północy. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2009-09-12 15:09:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 1...@o...goo
    glegroups.com

    : opnaowanie panoramy to cwiczenie trwajace 10 minut.

    Z czego 9 -- to instalacja softu do panoramowania? ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2009-09-12 15:14:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " wp" h8dt9a$3qk$...@i...gazeta.pl

    > jakie programy polecisz ?
    > bo mam taki malutki, darmowy autostitch ...
    > czy ktoś z Was natknął się na samouczek robienia panoram w necie ?

    W necie nie robiłem, ;) ale w fotoszopce się po prostu wczytuje kilka
    różnych fotek i szopka dobiera. Mnie ciekawi taka panorama -- wewnątrz
    fotki coś, co zrobiłem długim obiektywem, a dookoła coś, co zrobiłem
    szerokokątnym. Wnętrze ma być w lepszej rozdzielczości niż obrzeże. :)

    Chyba trzeba najpierw przeskalować szerokokątne tak, aby wnętrze pasowało
    rozdzielczością do wąskokątnego. :) Wtedy będę miał duży format z dobrą
    rozdzielczością tego, co ciekawe i z byle jaką tego, co stanowi tło. :)

    Ciekawe, czy się uda. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2009-09-12 16:27:21
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Kupuję takie, jaki mi przypisują. :)

    widocznie lekarz traktuje Cie jak zamorznego goscia.
    zawsze jest tanszaalternatywa.
    jesli poprosisze o tansze to powionen przepisac.

    > Rosja leży na północ od Polski, nie na wschód. ;)

    nie za mocny ten antybiotyk ?