eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyamperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 41

  • 31. Data: 2013-10-13 01:31:07
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 12 Oct 2013 16:15:18 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:

    >W dniu sobota, 12 października 2013 14:43:07 UTC+2 użytkownik mappl napisał:
    >> > To jeszcze daj linka jak ustawić czytnik google.
    >>
    >>
    >>
    >> To prostsze, niż myślisz. Po napisaniu czegokolwiek wciśnij Ctrl+A a
    >>
    >> następnie klawisz Backspace.
    >>
    >>
    >>
    >>
    >>
    >>
    >>
    >> > A z tą przedwojenną nietykietą możesz sobie odpuścić i wracać do
    >>
    >> > odrabiania lekcji.
    >>
    >> > W czyim imieniu prosisz? W imieniu tych co używają czytnika goggle
    >>
    >> > tez?
    >>
    >>
    >>
    >> W imieniu wszystkich normalnych Użytkowników Usenetu, bez względu na
    >>
    >> to, z jakiego czytnika korzystają. Ja już lekcje odrobiłem
    >>
    >> kilkadziesiąt lat temu, obecnie odrobienie ich sugeruję Tobie: masz
    >>
    >> braki między innymi w kwestii umiejętności cięcia cytatów.
    >
    >Pozwolisz że w odpowiedziach ja będę uznawał do czego się odnoszę. Pozwolisz również
    ze tylko w swoim imieniu zaproponuje Ci żebyś udał się na drzewo banany prostować.

    Pozwolisz ze wsadze cie do KF

    A.L.


  • 32. Data: 2013-10-13 02:10:53
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 13 października 2013 01:31:07 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
    > On Sat, 12 Oct 2013 16:15:18 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:
    >
    >
    >
    > >W dniu sobota, 12 października 2013 14:43:07 UTC+2 użytkownik mappl napisał:
    >
    > >> > To jeszcze daj linka jak ustawić czytnik google.
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> To prostsze, niż myślisz. Po napisaniu czegokolwiek wciśnij Ctrl+A a
    >
    > >>
    >
    > >> następnie klawisz Backspace.
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> > A z tą przedwojenną nietykietą możesz sobie odpuścić i wracać do
    >
    > >>
    >
    > >> > odrabiania lekcji.
    >
    > >>
    >
    > >> > W czyim imieniu prosisz? W imieniu tych co używają czytnika goggle
    >
    > >>
    >
    > >> > tez?
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> W imieniu wszystkich normalnych Użytkowników Usenetu, bez względu na
    >
    > >>
    >
    > >> to, z jakiego czytnika korzystają. Ja już lekcje odrobiłem
    >
    > >>
    >
    > >> kilkadziesiąt lat temu, obecnie odrobienie ich sugeruję Tobie: masz
    >
    > >>
    >
    > >> braki między innymi w kwestii umiejętności cięcia cytatów.
    >
    > >
    >
    > >Pozwolisz że w odpowiedziach ja będę uznawał do czego się odnoszę. Pozwolisz
    również ze tylko w swoim imieniu zaproponuje Ci żebyś udał się na drzewo banany
    prostować.
    >
    >
    >
    > Pozwolisz ze wsadze cie do KF
    >
    >
    >
    > A.L.

    Ależ oczywiście. Nie widzę żadnego powodu żeby protestować. Dajesz mi tym spore fory.
    Będę mógł sobie jeździć po Tobie jak po łysej kobyle a Ty nie będziesz reagował. To
    dla mnie komfortowa sytuacja. Miłego dnia.


  • 33. Data: 2013-10-13 04:25:19
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: Adam Płaszczyca <t...@n...oldfield.org.pl>

    Dnia Fri, 11 Oct 2013 20:10:16 +0200, BartekK napisał(a):

    > W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowane
    > amperomierze akumulatora, coś takiego jak tu:
    > http://allegro.pl/amperomierz-30a-50a-mtz-belarus-ju
    mz-t25-t150-i3545194232.html
    > Wskaźnik to bardziej niż miernik, bo dokładność taka sobie, ale ma skalę
    > na + (ładowanie) i - (rozładowywanie).
    > Mam pytanie do osób technicznych - jak na tym ustrojstwie był wykonywany
    > pomiar? Tzn. czy był przy akumulatorze dodatkowy "bocznik prądowy" (na
    > którym spadek napięcia był mierzony i wskazywany przez ten ustrój), czy
    > pomiar był wykonywany na np przewodzie masowym akumulatora ("wzorcowym"
    > znaczy zawsze takim samym, z założenia oryginalnym, i na potrzeby tego
    > wskaźnika - wystarczająco powtarzalny), czy też - cały główny prąd był
    > puszczany przez ten wskaźnik (bocznik wewnątrz, albo ustrój z jednym
    > zwojem), w co wątpię?


    Różnie było. I były wersje z bocznikiem, aczkolwiek najpopularniejsze jest
    po prostu przepuszczenie całego prądu z akumulatora (poza zasilaniem
    rozrusznika) przez wskaźnik. Ten od białoruski to własnie taki
    pełnoprzepływowy.


    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ ul. Pachońskiego 14/22a 31-223 Kraków
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ mail: t...@o...org.pl GG: 3524356


  • 34. Data: 2013-10-13 20:32:22
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "A.L." <a...@a...com>

    > On Fri, 11 Oct 2013 16:06:58 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:

    >>Słuchaj dziecko neostrady. Zmień sobie czytnik na pasujący do googlwego to
    >>nie będziesz miał problemów z czytaniem. A teraz możesz wypierdalać.
    >
    > Ja mam tez problemy z czytaniem twoich rewelacji. Co co pisalem 127
    > razy.

    Pisałeś, że nie łamie. To dobrze, że nie łamie. A na czym ten twój problem
    polega ?

    > Inni tez

    Ja nie mam


  • 35. Data: 2013-10-14 14:07:20
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-13 04:25, Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Fri, 11 Oct 2013 20:10:16 +0200, BartekK napisał(a):
    >
    >> W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowane
    >> amperomierze akumulatora, coś takiego jak tu:
    >> http://allegro.pl/amperomierz-30a-50a-mtz-belarus-ju
    mz-t25-t150-i3545194232.html
    >> Wskaźnik to bardziej niż miernik, bo dokładność taka sobie, ale ma skalę
    >> na + (ładowanie) i - (rozładowywanie).
    >> Mam pytanie do osób technicznych - jak na tym ustrojstwie był wykonywany
    >> pomiar? Tzn. czy był przy akumulatorze dodatkowy "bocznik prądowy" (na
    >> którym spadek napięcia był mierzony i wskazywany przez ten ustrój), czy
    >> pomiar był wykonywany na np przewodzie masowym akumulatora ("wzorcowym"
    >> znaczy zawsze takim samym, z założenia oryginalnym, i na potrzeby tego
    >> wskaźnika - wystarczająco powtarzalny), czy też - cały główny prąd był
    >> puszczany przez ten wskaźnik (bocznik wewnątrz, albo ustrój z jednym
    >> zwojem), w co wątpię?
    >
    >
    > Różnie było. I były wersje z bocznikiem, aczkolwiek najpopularniejsze jest
    > po prostu przepuszczenie całego prądu z akumulatora (poza zasilaniem
    > rozrusznika) przez wskaźnik. Ten od białoruski to własnie taki
    > pełnoprzepływowy.
    >
    >

    Ale ja widzę jeden problem: standardowy amperomierz widzi prąd, nie
    odróżnia biegunów. Skąd więc te samochodowe wiedziały, kiedy bilans
    prądowy był dodatni, a kiedy ujemny?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.


  • 36. Data: 2013-10-14 14:48:59
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-14 14:07, Adam pisze:
    > Ale ja widzę jeden problem: standardowy amperomierz widzi prąd, nie
    > odróżnia biegunów.
    Pierwsze pytanie: co to jest "standardowy amperomierz"?
    Magnetoelektryczny, elektromagnetyczny, elektrodynamiczny, a może
    myślisz o multimetrze cyfrowym? O jaki chodzi?
    Drugie pytanie: co robiłeś w szkole na fizyce, jak było doświadczenie
    pt. oddziaływanie przewodnika z prądem na igłę magnetyczną?

    Skąd więc te samochodowe wiedziały, kiedy bilans
    > prądowy był dodatni, a kiedy ujemny?
    W odpowiedzi na moje drugie pytanie masz na to odpowiedź.
    Jacek


  • 37. Data: 2013-10-14 15:26:25
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, October 14, 2013, 2:07:20 PM, you wrote:

    [...]

    > Ale ja widzę jeden problem: standardowy amperomierz widzi prąd, nie
    > odróżnia biegunów.

    Że co? Co to jest "standardowy amperomierz"?

    > Skąd więc te samochodowe wiedziały, kiedy bilans prądowy był
    > dodatni, a kiedy ujemny?

    Ustrój magnetoelektryczny odróżnia biegunowość.

    Jako bocznik dla amperomierza można wykorzystać przewód masowy
    akumulatora - daje zazwyczaj wystarczający spadek napięcia dla
    prostego wskaźnika z zerem pośrodku (np. wskaźnik dostrojenia).


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 38. Data: 2013-10-14 22:00:41
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Oct 2013 15:26:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Jako bocznik dla amperomierza można wykorzystać przewód masowy
    > akumulatora - daje zazwyczaj wystarczający spadek napięcia dla
    > prostego wskaźnika z zerem pośrodku (np. wskaźnik dostrojenia).

    Prad rozruchu przez niego plynie ...

    J.


  • 39. Data: 2013-10-14 23:24:10
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 22:00:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Mon, 14 Oct 2013 15:26:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    >
    > > Jako bocznik dla amperomierza można wykorzystać przewód masowy
    >
    > > akumulatora - daje zazwyczaj wystarczający spadek napięcia dla
    >
    > > prostego wskaźnika z zerem pośrodku (np. wskaźnik dostrojenia).
    >
    >
    >
    > Prad rozruchu przez niego plynie ...
    >
    >
    >
    > J.

    A jak Ci się wydaje?


  • 40. Data: 2013-10-14 23:32:43
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-14 22:00, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 14 Oct 2013 15:26:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    >> Jako bocznik dla amperomierza można wykorzystać przewód masowy
    >> akumulatora - daje zazwyczaj wystarczający spadek napięcia dla
    >> prostego wskaźnika z zerem pośrodku (np. wskaźnik dostrojenia).
    >
    > Prad rozruchu przez niego plynie ...
    Co generuje spory spadek napięcia podczas rozruchu, w stosunku do
    realnie mierzonych spadków podczas normalnej pracy, i to mogłoby
    uszkodzić precyzyjny wskaźnik. Ale jakby tam wstawić nie wprost
    'mikroamperomierz' do pomiaru spadku/rozpływu prądu, tylko różnicowy
    wzmacniacz pomiarowy, z ogranicznikami diodowymi shottky na wejściu, to
    by się mierzyło bardzo ładnie. Ale to trochę strzelanie z armaty na
    muchy ;)

    Poza tym - w moim przypadku - pytanie zadane w tym wątku miało zupełnie
    niesamochodowy charakter - chciałbym zasadzić takie amperomierze do
    stacjonarnego UPSa, w którym są 4x równolegle po 2 aku w szereg, by
    kontrolować rozpływ prądów - czy aby wszystkie w miarę równo pracują, bo
    zdarzały się sytuacje gdzie jedna parka spuchła już, i tylko pracowały
    pozostałe, a logika ups-po jedynie "spadek pojemności" potrafiła
    wywróżyć, ale którego zestawu aku - to już nie...



    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: