eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyamperomierze w starych konstrukcjach ZSRRRe: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Date: Mon, 14 Oct 2013 14:07:20 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <l3gmpo$cp8$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <l39fml$umn$1@mx1.internetia.pl>
    <dnzwur6d1dsc.1rzushi2zwxuz$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: opg67.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1381752441 13096 83.0.30.67 (14 Oct 2013 12:07:21
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Oct 2013 12:07:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <dnzwur6d1dsc.1rzushi2zwxuz$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507488
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-10-13 04:25, Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Fri, 11 Oct 2013 20:10:16 +0200, BartekK napisał(a):
    >
    >> W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowane
    >> amperomierze akumulatora, coś takiego jak tu:
    >> http://allegro.pl/amperomierz-30a-50a-mtz-belarus-ju
    mz-t25-t150-i3545194232.html
    >> Wskaźnik to bardziej niż miernik, bo dokładność taka sobie, ale ma skalę
    >> na + (ładowanie) i - (rozładowywanie).
    >> Mam pytanie do osób technicznych - jak na tym ustrojstwie był wykonywany
    >> pomiar? Tzn. czy był przy akumulatorze dodatkowy "bocznik prądowy" (na
    >> którym spadek napięcia był mierzony i wskazywany przez ten ustrój), czy
    >> pomiar był wykonywany na np przewodzie masowym akumulatora ("wzorcowym"
    >> znaczy zawsze takim samym, z założenia oryginalnym, i na potrzeby tego
    >> wskaźnika - wystarczająco powtarzalny), czy też - cały główny prąd był
    >> puszczany przez ten wskaźnik (bocznik wewnątrz, albo ustrój z jednym
    >> zwojem), w co wątpię?
    >
    >
    > Różnie było. I były wersje z bocznikiem, aczkolwiek najpopularniejsze jest
    > po prostu przepuszczenie całego prądu z akumulatora (poza zasilaniem
    > rozrusznika) przez wskaźnik. Ten od białoruski to własnie taki
    > pełnoprzepływowy.
    >
    >

    Ale ja widzę jeden problem: standardowy amperomierz widzi prąd, nie
    odróżnia biegunów. Skąd więc te samochodowe wiedziały, kiedy bilans
    prądowy był dodatni, a kiedy ujemny?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: