  • Data: 2011-05-11 16:31:29
    Temat: Re: am3 vs. am2+ i moc w bezczynnosci
    Od: "m7marek" <m7marek@interia__.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:iqajpo$g08$1@inews.gazeta.pl...

    > Ostatnio zmieniłem płytę do mojego sześciojajecznego phenoma z AM2 na AM3.
    > Pamięci wsadziłem 2000. Różnica wydajności jest ale nie rzuca na kolana
    > (~10%). Przy mniejszej ilości rdzeni ponoć jeszcze mniejsza. X4 jest
    > stosunkowo energoosczędnym procesorem lecz do wersji LE nie podskoczy.

    na pewno dużo mniej prądu bierze LE po obciązeniem, ale w stanie
    bezczynności, to dla mnie już nie jest to takie oczywiste, po pierwsze X4
    wykonany jest w lepszej technologi 45nm a LE w 90nm,
    po drugie drugie, w trybie bezczynosci szybszy procesor teoretycznie przez
    mniejszy czas pracy powinien pracować, a dłużej być w trybie niskiego
    zuzycia energii, ale nie wiem co przeważy i o ile.

    > Nawiązując do tego co napisał ToMasz - na twojej płycie na pewno da się
    > odblokować rdzenie w Phenomie B55. Oczywiście jak trafisz procesor, który
    > ma te rdzenie nie uszkodzone.

    jakoś niegdzie nie mogą w sieci natrafić potwierdzania jakoby moja płyta
    miała możliwość odblokowania rdzeni, a na pewno nie zrobię tego z poziomu
    biosu, chyba że jest jakiś programik.