  • Data: 2011-05-10 05:51:54
    Temat: Re: am3 vs. am2+ i moc w bezczynnosci
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 9 May 2011 19:43:45 +0200, m7marek napisał(a):

    > witam
    >
    > ostatnio nie jestem w temacie nowszych procesorów.
    > obecnie mam ekonomicznego Athlona LE-1620 2,4GHz
    > płyta GA-MA78GM-S2H na 780G
    > DDR2 2x1G 800 w dualu
    > tak się zastanawiam nad zamiana na jakiegos 4rdzeniowca,
    > myslałem o AMD Phenom II X4 840 bo ma chyba najlepszy stosunek
    > ceny/wydajnosc
    > ale to jest na AM3.
    > no i pytania:
    > 1) ile procent tracę na wydajności (1755) stosując na AM2+ i na tych
    > pamieciach?
> [...]

    Ostatnio zmieniłem płytę do mojego sześciojajecznego phenoma z AM2 na AM3.
    Pamięci wsadziłem 2000. Różnica wydajności jest ale nie rzuca na kolana
    (~10%). Przy mniejszej ilości rdzeni ponoć jeszcze mniejsza. X4 jest
    stosunkowo energoosczędnym procesorem lecz do wersji LE nie podskoczy.
    Nawiązując do tego co napisał ToMasz - na twojej płycie na pewno da się
    odblokować rdzenie w Phenomie B55. Oczywiście jak trafisz procesor, który
    ma te rdzenie nie uszkodzone.