  • 11. Data: 2011-09-11 17:46:11
    Temat: Re: alternatywa dla skryptu Lightbox 2
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sun, 11 Sep 2011 15:27:32 +0200, Peter May napisał(a):

    > O ile ja dobrze zrozumiałem, to Mirkowi chodzi nie o dodatkową
    > bibliotekę, a jedynie dodatkowy kod, który działa w oparciu o już
    > istniejący framework, np. jQuery czy MyLibrary.

    A być może masz rację. Musimy zaczekać na komentarz Mirka w tej sprawie.

  • 12. Data: 2011-09-11 21:01:06
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    niedziela, 11 września 2011 14:22 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > Nawet jeśli Anna stosuje jakąkolwiek bibliotekę to i tak nie spełnia to
    > jej oczekiwań więc nie można analizować przydatności ewentualnych
    > używanych bibliotek pod omawianym w wątku kątem. Jęśli Anna będzie chciała
    > rozwiązać swój problem to będzie musiała albo zaciągnąć kolejną bibliotekę
    > albo sama napisać skrypt. Tak więc dla naszej dyskusji nie ma znaczenia z
    > czego już korzysta Anna.

    Powiem szczerze, że nie rozumiem tego fragmentu. Zwłaszcza nie wiem do czego
    odnosi się ,,to" na końcu pierwszego wiersza.

    > Czyli - jeśli dobrze wnioskuję - zalecasz Annie pobrać kolejną - być może
    > wielką bibliotekę zamiast napisać 150 linii kodu?

    Naprawdę nie wiem, na jakiej podstawie wysunąłeś ten wniosek. Wydawało mi
    się, że zdanie kończące moją poprzednią wiadomość jest wystarczająco
    jednoznaczne.

    Moje zalecenia są zależne od tego, czy na swojej stronie ma już jakąś
    bibliotekę.

    Jeżeli ma, to niech ją wykorzysta. Po co wyważać otwarte drzwi? Istnieje
    tyle dobrych skryptów spełniających jej oczekiwania, nie należy się ich bać.

    Jeżeli nie ma, to już nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Każde
    potencjalne rozwiązanie będzie miało swoje wady i zalety. Bez dodatkowych
    informacji nie można nic zaproponować.

    > Rozumiem. Jednakże ograiczmy się do przypadku Anny w dyskusji.

    Z przypadkiem Anny jest o tyle kłopotliwa sprawa, że w zasadzie nic o nim
    nie wiemy ;) . Nie wiemy co to za strona, jaki ma ruch, do kogo jest
    kierowana, jakie rozwiązania są na niej wykorzystane. A od tego wszystkiego
    (i wielu innych czynników) powinna zależeć decyzja czy lepiej pisać
    dedykowane rozwiązanie, czy wykorzystać skrypt wymagający biblioteki.

    Podsumowując, uważam że nie ma prostych rozwiązań pasujących do wszystkich
    sytuacji. Biblioteki JS są dobre, ale pisanie własnych skryptów też jest
    dobre. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 13. Data: 2011-09-12 12:18:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Sun, 11 Sep 2011 23:01:06 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

> [...]
    >
    > Powiem szczerze, że nie rozumiem tego fragmentu. Zwłaszcza nie wiem do czego
    > odnosi się ,,to" na końcu pierwszego wiersza.

    A ja w ogóle nie widzę "to" na końcu jakiegokolwiek zdania :-)))))

    Mogę domyślać się o czym piszesz. Komentowałem Twoje słowa:
    "Zależy. Jeżeli na stronie i tak jest jakaś biblioteka JS, to raczej nie ma
    sensu wyważać otwartych drzwi"

    Uznałem, że jeśli nawet jest taka biblioteka to nie spełnia ona oczekiwań
    Anny więc trzebaby inną zdobyć w sieci co z małego zadania uczyniłoby kod o
    tysiącach linii. Stąd również mój poniższy komentarz, który dla jasności
    częściowo przytaczam.

> [...]
    > jednoznaczne.
    >
    > Moje zalecenia są zależne od tego, czy na swojej stronie ma już jakąś

    A ja napisałem wtedy, ze nie ma to znaczenia czy jest czy nie. Jeśli nie
    ma, to trzeba ją zainstalować, a jeśli jest i nie spełnia oczekiwań Anny to
    też trzeba inną zainstalować. Prawda?

    > Z przypadkiem Anny jest o tyle kłopotliwa sprawa, że w zasadzie nic o nim
    > nie wiemy ;) .

    Tak, koleżanka stała się bierna w dyskusji :-)

    > Podsumowując, uważam że nie ma prostych rozwiązań pasujących do wszystkich
    > sytuacji. Biblioteki JS są dobre, ale pisanie własnych skryptów też jest
    > dobre. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji.

    O właśnie... o to mniej więcej mi chodziło. Zadanie dla Anny wydaje się być
    banalnym. Dl;atego zasugerowałem zero bibliotek.

  • 14. Data: 2011-09-13 09:12:38
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    poniedziałek, 12 września 2011 14:18 wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > A ja w ogóle nie widzę "to" na końcu jakiegokolwiek zdania :-)))))

    Wiersza, nie zdania. Podkreśliłem powyżej.

    > A ja napisałem wtedy, ze nie ma to znaczenia czy jest czy nie. Jeśli nie
    > ma, to trzeba ją zainstalować, a jeśli jest i nie spełnia oczekiwań Anny
    > to też trzeba inną zainstalować. Prawda?

    Ale dlaczego zakładasz, że *biblioteka* nie spełnia oczekiwań Anny? To
    *skrypt* nie spełnia jej oczekiwań. Skrypt można wymienić bez wymiany całej
    biblioteki.

    Oczywiście jest możliwe, że nie istnieje skrypt spełniający jej oczekiwania
    wykorzystujący bibliotekę, którą ma na stronie. To dodatkowo komplikuje
    sytuację. Ale jak wspomniałem, nie ma prostych rozwiązań pasujących do
    wszystkich kontekstów.

    A tak swoją drogą, poniższa strona zestawiła 49* klonów LightBoksa.
    Najgorzej wypada biblioteka YUI -- tylko dwa klony. Na pozostałe jest ich od
    kilku do kilkunastu. Więc jest w czym wybierać.
    <http://planetozh.com/projects/lightbox-clones/>

    * Konkretniej jest ich tam 59, ale wg zestawienia aż 10 z nich nie potrafi
    wyświetlać obrazów (?).

    > O właśnie... o to mniej więcej mi chodziło. Zadanie dla Anny wydaje się
    > być banalnym. Dl;atego zasugerowałem zero bibliotek.

    Banalne jak banalne. Jeżeli nie ma choćby podstawowego przygotowania
    programistycznego, to jest to problem nie do rozwiązania.

  • 15. Data: 2011-09-13 09:27:24
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 11:12:38 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > Ale dlaczego zakładasz, że *biblioteka* nie spełnia oczekiwań Anny? To
    > *skrypt* nie spełnia jej oczekiwań. Skrypt można wymienić bez wymiany całej
    > biblioteki.

    To wywnioskowałem z jej słów - być może błędnie. Dla mnie biblioteka to nic
    innego jak skrypt właśnie (lub ich zbiór) tyle tylko, że udostępniony do
    wykorzystania. Skrypt wykorzystujący jakąś bibliotekę to też taki sam
    skrypt.

    Ale faktycznie możesz mieć rację - sam rozróżniasz te dwa pojęcia więc
    wróżymy z fusów o co Annie chodzi.

    > Banalne jak banalne. Jeżeli nie ma choćby podstawowego przygotowania
    > programistycznego, to jest to problem nie do rozwiązania.

    Proponuję EOT bo Anna i tak nie jest skora do wyjaśnień. Zadała pytanie i
    zniknęła. Nie pomożemy jej,

  • 16. Data: 2011-09-14 13:22:42
    Od: Anna <a...@n...net>

    W dniu 10.09.2011 14:20, Marek pisze:
    > Oby tylko skrypt był bez animacji skutecznie odstraszających od
    > przeglądania strony. Zwykle po 2-3 zdjęciach pojawiających się ospale w
    > przekombinowany sposób osobiście odczuwam potrzebę natychmiastowego
    > opuszczenia serwisu WWW. Czy nie lepiej samemu napisać jakiś prosty skrypt
    > skrojony do potrzeb projektu lub zlecić znającemu się na rzeczy koledze?

    Czasem tylko szkoda czasu, jeśli jest coś wystarczająco dobrze
    spełniającego wymagania.

    Będzie tylko pojedyncze zdjęcie, zresztą ono będzie tylko rzadko
    klikanym, mało istotnym dodatkiem do treści. Tak więc nawet gdyby
    pojawiało się ospale to nie powinno irytować.
    Odwiedzin też nie będzie wiele, tak więc kilkanaście KB więcej kodu js
    jest do zaakceptowania.

    FancyBox będzie OK. Wygląda i działa dobrze, używa jquery które i tak
    jest już wykorzystywane na stronie.

    Dziękuję wszystkim za pomoc.

    Anna