  • 11. Data: 2009-02-15 20:31:54
    Temat: Re: alpha 200 czy g9
    Od: "ja" <z...@o...pl>

    > alfa d200 to najnizsza polka , bedziesz konfrontowany ze wszystkimi
    > niedogodnosciami jakie niesie za soba tanie lustro z badziewiasta
    > optyka , a zadnych przyjemnosci poza klaknieciem lustra ( ostatecznie
    > to mozesz sobie nagrac w mp3 i odsuchiwac z playera.

    ja właśnie nie chcę lustra bo kłapniecie mi przeszkadza, jest duze itp. Ale
    jest cos takiego w myśleniu że człowiek sądzi ze jezeli ta alfa ma takie duze
    otwory , matrycę itp to moze robić lepsze zdjęcia niż taki karakan jak G9 ale
    szukam raczej argumentów na zakup canona niz lustra tylko się boję zeby nie
    popełnić błędu

    > G9 to gorna polka w zakresie  aparatow kompaktowych.
    > bedziesz mial zdecydowanie mniej zdjec nieudanych z g9  niz z  a200.

    o to mnie interesuje

    > istotniejszym ograniczeniem jest predkosc , jak to kompakty maja -nie
    > nadaja sie do fotografi sportowej czy ruchu , alfa teoretycznie bylaby
    > lepsza , ale w praktyce i tak nie trafi z ostroscia dla ruchliwych
    > obiektow.

    to mnie wogóle nie interesuję, robię tylko zdjęcia familijne i oglądam na TV
    full Hd
    ale ... to nie znaczy ze nie zalezy mi na jakosć,.
    Pamiętam jak kilka lat temu kolega miał soniaka DSC V1 a ja ixusa i niby
    rozdzielczość itp podobne ale z DSC V1 o niebo lepiej-inny kontrast, nasycenie
    barw itp-to był nokaut ixusa

    > jesli zakladasz ze nie zakupisz obiektywow do alfy to ja bym
    > rzeczywiscie kupil player mp3 firmy sony i g9 canona.

    na pewno nie kupię obiektywów do lustra bo nie robię tak namiętnie zdjęć . 10
    lat temu kupiłem analoga Canona i oczywiśnie nigdy nawet nie pomyślałem o
    dokupywaniu czegoś.
    Mam mozliwość okazyjnie kupić tanio 1 z tych dwóch aparatów i chyba wezmę G9

  • 12. Data: 2009-02-15 20:46:01
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 15 Lut, 21:31, "ja" <z...@o...pl> wrote:

> [...]
    > dokupywaniu czegoś.
    > Mam mozliwość okazyjnie kupić tanio 1 z tych dwóch aparatów i chyba wezmę G9

    W tej sytuacji faktycznie lepiej G9 (a jeszcze lepiej G10). A200 jest
    dość mała jak na lustro, ale jednak G9 jest bez porównania bardziej
    poręczne.
    Sam sobie kupiłem Canona A720IS jako uzupełnienie lustra.

    Oczywiście w kilku aspektach A200 będzie jednak lepsza niż G9.

  • 13. Data: 2009-02-15 20:52:22
    Od: j...@a...at

    Za to daje wieksza kontrole nad glebia
    > ostrosci.

    mozesz prosze wyjasnic na czym polega ta wieksza kontrola na glebio
    ostrosci ?

    XXX

  • 14. Data: 2009-02-15 21:39:38
    Od: "M_X" <r...@p...onet.lp>

    Proponuję rozpatrzenie G10 mającego IMHO bardziej uniwersalny zakres
    ogniskowych niż G9, tylko ta cena...

    POZDRAV
    M_X

  • 15. Data: 2009-02-15 21:56:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > mozesz prosze wyjasnic na czym polega ta wieksza kontrola na glebio
    > ostrosci ?

    Ja ci wyjaśnię - kompaktem na f/5,6 i takim samym ekwiwalencie
    ogniskowej dostajesz taką głębię ostrości jak na APS-C przy f/16.
    Tylko nie wyskakuj znowu, że obiektyw 50mm f/5,6 da na APS-C mniejszą
    głębię ostrości niż w kompakcie by dał, bo te 50mm rzeczywiste w
    kompakcie to jest już spore tele, więc nie da się tym podobnych zdjęć robić.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 16. Data: 2009-02-16 07:13:47
    Od: j...@a...at

    On 15 Feb., 22:56, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > głębię ostrości niż w kompakcie by dał, bo te 50mm rzeczywiste w
    > kompakcie to jest już spore tele, więc nie da się tym podobnych zdjęć robić.

    to nie jest wyjasnienie.
    obawiam sie , ze ten ktos , kto pisal o kontroli glebi ostrosci nie
    bardzo rozumie o czym pisze .

    poza tym piszesz delkatnie mowiac od rzeczy.
    we wzorze na glebie osrosci nie ma pojecia ekwiwalent ogniskowej -
    wystepuje tylko ogniskowa.

    zrozniczkuj te funkcje po dC , wylicz pierwsza i druga pochodna ,
    przekonasz , sie czy jest to f. rosnaca czy malejaca po c i gdzie
    osiga extrema.

  • 17. Data: 2009-02-16 07:35:37
    Od: Marx <M...@n...com>

    ja pisze:
    > decyduje) Chciałbym robić dobre zdjęcia w domu, w trudniejszych warunkach
    > oświetleniowych, i koniecznie żeby można podpiać lampę-więc oba to spełniają.
    Kup tego Canona i lampe - w domu w pelni ci to wystarczy. Jak bedzie za
    wasko to jakis konwerter szerokokatny mozesz nakladac.

    Co do Alfy - kit Sony to calkiem niezly obiektyw, szczegolnie jesli
    spojrzec na cene, wiec nie sluchaj Jakuba. Ale aby robic zdjecia w domu
    potrzebujesz albo jasnego obiektywu (min 500zl, a i tak lepiej miec
    lampe) albo lampy systemowej (min 400zl uzywana, nowa blizej 600zl).
    Lustrzanka na dodatek duza jest.

    Innymi slowy, jak nie zamierzasz nic dokupywac, to lustrzanka nie
    wypadnie lepiej od kompakta.

    Marx

    Ps. Lustrzanke polecalbym gdybys chcial fotografowac ruchome obiekty (np
    dzieci) albo chcial uzywac malej GO w kompozycji - ale z tego co pisales
    - nie masz takich wymagan

  • 18. Data: 2009-02-16 08:08:40
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > za wasko to jakis konwerter szerokokatny mozesz nakladac.
    >
    > Co do Alfy - kit Sony to calkiem niezly obiektyw, szczegolnie jesli

    Idac tym tropem - jest obiektyw bedzie kosztowal 1zl to
    moze wogole nie robic zdjec a i tak bedzie "calkiem niezly,
    szczegolnie jesli spojrzec na cene". Pogratulowac :)))

  • 19. Data: 2009-02-16 08:47:52
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Idac tym tropem - jest obiektyw bedzie kosztowal 1zl to
    > moze wogole nie robic zdjec a i tak bedzie "calkiem niezly,
    > szczegolnie jesli spojrzec na cene". Pogratulowac :)))

    Mozesz sobie isc tym tropem jak lubisz absurdy...

    Faktem jest ze kit Sony to dobry obiektyw. Nie jest to kupa, jak kit
    niestabilizowany Canona, choc nie jest tez wybitny.

    Swoja droga jestem ciekaw jak wyszloby porownanie G1 z kitem (1800zl) do
    A200 z kitem (1100zl)...

    Marx

  • 20. Data: 2009-02-16 08:56:24
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Faktem jest ze kit Sony to dobry obiektyw. Nie jest to kupa, jak kit
    > niestabilizowany Canona, choc nie jest tez wybitny.

    To jest kupa plastiku robiaca nieostre zdjecia.

    > Swoja droga jestem ciekaw jak wyszloby porownanie G1 z kitem (1800zl)
    > do A200 z kitem (1100zl)...

    Jak do A200 nie wiem.

    Do A100 z Tamronem 17-50/2.8 wypada tak,
    ze czekam tylko na PMA a potem na 99% kupuje G1...

    O A100 z kitem przez litosc nie wspomne ;)