  • Data: 2009-02-18 19:33:02
    Temat: Re: alpha 200 czy g9
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Agent pisze:
    > Da się naprawdę wiele, aparat daje
    >
    > Co to znaczy konwerterować i konwerterować z powrotem?

    Konwertować.
    To znaczy zamienić rzeczywistą ilość pikseli na nieco mniejszą i zrobić
    to raz jeszcze tylko w drugą stronę i patrzyć, czy coś się zmieniło
    względem oryginału. Ten test pokazuje jakość całości - matrycy, optyki,
    oprogramowania. W przypadku sprawnego sprzętu rzeczywista ilość pikseli
    równa jest ilości pikseli matrycy (praktycznie każda lustrzanka (z
    jednym wyjątkiem) z dobrym optycznie obiektywem czyli raczej nigdy nie
    będzie to kit). Kompakty zwykle posiadają ten współczynnik niżej, zwykle
    około połowy ilości pikseli, tanie superzoomy nawet poniżej 1/4.
    Pozostaje pytanie - czy 1/2 albo i nawet 1/4 to mało przy dzisiejszych
    kosmicznych ilościach Mpx.
    W takich testach należy pamiętać o obrazie, który wpadł przez obiektyw,
    a nie o szumie i artefaktach, które z reguły zmieniają się (zmniejszają)
    po resajzie w dół sugerując, że zdjęcie zrobiło się miękkie. Te śmieci
    zawsze można sobie wygenerować programowo. Zresztą jest to sprawdzony
    sposób na oszukiwanie widzów oglądających zdjęcia powiększona znacznie
    bardziej, niż wynikałoby to z możliwości fizycznych przy zakładanej
    rozdzielczości.

    Co do obywatela Jansala - on tak rozumie problem jak potrafi cytować, a
    przy tym ma uczulenie na moją osobę - polecam pominąć, bo najczęściej
    pisze głupoty bez ładu i składu jak i tym razem :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl