  • 1. Data: 2009-10-02 13:28:20
    Temat: aliasowanie kolorów
    Od: "Beno" <s...@g...edu.pl>

    Czy istnieje mechanizm w css, żeby w ramach szablonu css stworzyć alias
    koloru, który będzie dodany w różnych elementach tego szablonu?

    Chodzi mi o to, że mam w wielu miejscach w szablonie zdefniowany ten samo
    kolor i teraz jeśli chcę ten kolor zmienić, to muszę go zmienić we
    wszystkich miejscach, gdzie występuje, a wolałbym tylko raz zadeklarowac ten
    kolor.

    Beno

  • 2. Data: 2009-10-02 13:39:53
    Temat: Re: aliasowanie kolorów
    Od: yew <y...@q...dude>

    Beno pisze:
> [...]
    > kolor i teraz jeśli chcę ten kolor zmienić, to muszę go zmienić we
    > wszystkich miejscach, gdzie występuje, a wolałbym tylko raz zadeklarowac ten

    Klasy.

    --
    yew

  • 3. Data: 2009-10-02 16:13:01
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    yew wrote:

    > Klasy.

    .red, .blue itd? To jest zły pomysł.
    Beno, albo korzystaj z grupowania selektorów, tj.:
    #artykul,
    .costam,
    div.bla p { color:#000; }
    w ten sposób będziesz miał kolor w jednym miejscu.
    Albo po prostu naucz się korzystać z find&replace w swoim edytorze :)

  • 4. Data: 2009-10-02 17:38:12
    Od: "Beno" <s...@g...edu.pl>

    > div.bla p { color:#000; }
    > w ten sposób będziesz miał kolor w jednym miejscu.

    Chciałbym się upewnić, czy jak tam w jednym wierszu dam różne typy (nie wiem
    jak to fachowo nazwac) rzeczy, np.

    .bla #ple td {...}

    to się nie będzie sypać?

    Beno

  • 5. Data: 2009-10-02 22:17:34
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2009-10-02 19:38, Beno wrote:

    > Chciałbym się upewnić, czy jak tam w jednym wierszu dam różne typy (nie wiem
    > jak to fachowo nazwac) rzeczy, np.
    >
    > .bla #ple td {...}

    o - to bedzie jeden typ

    .bla, #ple, td {...}

    a to beda trzy typy

  • 6. Data: 2009-10-03 15:05:13
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Paweł Piskorz wrote:

> [...]
    >..costam,
    >div.bla p { color:#000; }
    >w ten sposób będziesz miał kolor w jednym miejscu.

    To nie jest idealne rozwiązanie, choćby dlatego że niektórym
    selektorom przypisujemy color, innym background-color czy
    border-color, więc dalej zostaje kilka miejsc do zmiany. Do tego ja
    np. dla czytelności grupuję selektory w pliku css, więc zbiorcze
    deklaracje trochę to rozwalają. Zmienne by się przydały, nie tylko dla
    kolorów.

    >Albo po prostu naucz się korzystać z find&replace w swoim edytorze :)

    Trochę proteza, a i mój ulubiony TopStyle Lite o dziwo nie ma tej
    funkcji :((

    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2009-10-03 15:27:13
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    ..tak sobie właśnie sprawdziłem i dodałem na początku pliku ze
    stylami:

    <?php
    $myColor1 = '#ff0';
    ?>

    a dalej stosowałem takie pokraczne "zmienne": <?php echo $myColor1; ?>

    Zapisałem jako plik *.css.php i chyba działa :))

    Rzut okiem w google, i wygląda na to, że można wypracować bardziej
    poręczny sposób, może taki:
    http://net.tutsplus.com/tutorials/html-css-technique
    s/how-to-add-variables-to-your-css-files/

    Grzegorz

  • 8. Data: 2009-10-04 10:34:50
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> napisał w wiadomości

    > a dalej stosowałem takie pokraczne "zmienne": <?php echo $myColor1; ?>

    Moze takie bedzie dla Ciebie mniej pokraczne:

    <?=$myColor1;?>

    lamer

  • 9. Data: 2009-10-04 14:11:29
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    lamer wrote:

    >Użytkownik "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> napisał w wiadomości

    >Moze takie bedzie dla Ciebie mniej pokraczne:
    >
    ><?=$myColor1;?>

    Będzie, dzięki!

    GC