    From: " " <f...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: algorytmy 'per pixel'
    Date: Thu, 8 Mar 2012 06:08:01 +0000 (UTC)

    Wojciech \Spook\ Sura <s...@s...please.op.pl> napisał(a):

> [...]
    > etlenia =
    >
    > mo=BFe by=E6 podobne, ale na przyk=B3ad obliczanie przezroczysto=B6ci lu=
    > b =
    >
    > refleksji ju=BF nie. Raytracer bierze piksel i szuka obiektu, kt=F3ry "w=
    > ida=E6" =
    >
    > przez ten piksel. W algorytmie Z-bufora bierze si=EA obiekt i sprawdza, =
    > =
    >
    > kt=F3re piksle na ekranie on zajmuje, a potem puszcza si=EA pixel shader=
    > a, =
    >
    > =BFeby obliczy=E6 dla nich o=B6wietlenie - tak z grubsza.

    a tak, zapomnialem - dochodza zalamania i odbicia, w sumie
    chyba nawet z (pojedynczymi) odbiciami jest to pare obliczen na pixel
    (dalej jest liniowo) wiec sytuacja miedzy renderingiem bez
    odbic a z odbiciami sie drastycznie nie zienia wiec wydaje sie
    ze karty moglyby i odbicia (przynajmniej 1krotne) spokojnie
    udzwignac (chyba ze sie myle bo nie mam glowy teraz do nauki
    bo zalatwiam sprawy)