-
Data: 2010-07-07 17:27:39
Temat: Re: algorytm wyszukiwania autobusu (autobus?w)
Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 7 Lip, 12:19, Wit Jakuczun <w...@g...com> wrote:
> W dniu 2010-07-07 10:52, Mariusz Marszałkowski pisze:> On 7 Lip, 07:15, Maciej
Pilichowski
> > <P...@g...com> wrote:
> >> On Tue, 06 Jul 2010 08:11:34 +0200, Wit Jakuczun
>
> >> <w...@g...com> wrote:
> >>> Dopuszczając możliwość przyjechania w przedziale czasowym (np. rozkład
> >>> +/- 15min) problem staje się NP-Complete.
>
> >> Ale wtedy sie szukac czegos innego -- najmniej ryzykownego przejazdu o
> >> najkrotszym czasie. I wtedy zakladasz, ze przyjezdzasz te 15 minut po
> >> czasie.
>
> > Co to jest najmniej ryzykowny przejazd o najkrotszym czasie?
>
> Ja to zrozumiałem tak, że najmniej ryzykowny to taki, w którym zakładasz
> maksymalne spóźnienie. Stąd sugestia wzięcia max z każdego przedziału.
No tak, ciekawy dodatkowy parametr do uwzglednienia.
> > Jesli trzeba dotrzec w jakims przedziale czasowym, to ja bym
> > zalozyl ze koszt czasu spedzonego w podrozy jest znacznie
> > wiekszy niz czas przed jej rozpoczeciem i zakonczeniem. Wtedy
> > wystarczy wziac najmniej kosztowne polaczenia poczawszy
> > od kazdego dopuszczalnego startu podrozy i z nich wybrac
> > optymalne.
>
> Nie zrozumiałem...
Mamy graf G w ktorym chcemy podrozowac. Rozszerzamy go o
dwa wierzcholki: przed_poczatek i po_koniec. Przed_poczatek
symbolizuje etap przed odbyciem podrozy, a po_koniec etap
po odbytej podrozy. Przed_poczatek to zwykle dosc komfortowy
etap, np. oczekiwanie w domu na autobus, wiec krawędzie łączące
go ze stacjami maja maly koszt, albo wrecz zerowy. Po_koniec
to sytuacja mniej komfortowa, gdyz oczekujemy i tracimy czas na
spotkanie, wiec krawedzie laczace ostatnia stacje z po_koniec
powinny cechowac sie jakims kosztem. Jednak czas spedzony
w podrozy jest najbardziej kosztowny, gdyz zarowno tracimy
czas i placimy za srodek transportu. Taka znaczna przewaga
kosztu podrozowania nad kosztem oczekiwania chyba pozwala
zadanie sprowadzic do takiego czegos:
1) Budujemy liste najmniej kosztownych tras dla kazdego mozliwego
rozpoczecia podrozy. Budujemy ta liste bez uwzglednienia
weirzcholkow przed_poczatek i po_koniec. Budowanie przerywamy
jesli poczatek podrozy jest po terminie w jakim chemy dotrzec.
2) Kazda utworzona trase zwiekszamy o koszt oczekiwania po
obu stronach
3) Podajemy trase o najmniejszym koszcie.
Chodzi o to, ze moze nie byc potrzeby analizowania wszystkich
tras ktore gwarantuja dotarcie w okreslonym przedziale. Pokonywanie
trasy jest kosztowne i chyba wystarczy z tras optymalnych wybrac takie
ktore mieszcza sie w przedziale.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 08.07.10 05:32 Maciej Pilichowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=