eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingalgorytm wyszukiwania autobusu (autobusów)Re: algorytm wyszukiwania autobusu (autobus?w)
  • Data: 2010-07-07 17:27:39
    Temat: Re: algorytm wyszukiwania autobusu (autobus?w)
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 7 Lip, 12:19, Wit Jakuczun <w...@g...com> wrote:
    > W dniu 2010-07-07 10:52, Mariusz Marszałkowski pisze:> On 7 Lip, 07:15, Maciej
    Pilichowski
    > > <P...@g...com>  wrote:
    > >> On Tue, 06 Jul 2010 08:11:34 +0200, Wit Jakuczun
    >
    > >> <w...@g...com>  wrote:
    > >>> Dopuszczając możliwość przyjechania w przedziale czasowym (np. rozkład
    > >>> +/- 15min) problem staje się NP-Complete.
    >
    > >> Ale wtedy sie szukac czegos innego -- najmniej ryzykownego przejazdu o
    > >> najkrotszym czasie. I wtedy zakladasz, ze przyjezdzasz te 15 minut po
    > >> czasie.
    >
    > > Co to jest najmniej ryzykowny przejazd o najkrotszym czasie?
    >
    > Ja to zrozumiałem tak, że najmniej ryzykowny to taki, w którym zakładasz
    > maksymalne spóźnienie. Stąd sugestia wzięcia max z każdego przedziału.

    No tak, ciekawy dodatkowy parametr do uwzglednienia.

    > > Jesli trzeba dotrzec w jakims przedziale czasowym, to ja bym
    > > zalozyl ze koszt czasu spedzonego w podrozy jest znacznie
    > > wiekszy niz czas przed jej rozpoczeciem i zakonczeniem. Wtedy
    > > wystarczy wziac  najmniej kosztowne polaczenia poczawszy
    > > od kazdego dopuszczalnego startu podrozy i z nich wybrac
    > > optymalne.
    >
    > Nie zrozumiałem...

    Mamy graf G w ktorym chcemy podrozowac. Rozszerzamy go o
    dwa wierzcholki: przed_poczatek i po_koniec. Przed_poczatek
    symbolizuje etap przed odbyciem podrozy, a po_koniec etap
    po odbytej podrozy. Przed_poczatek to zwykle dosc komfortowy
    etap, np. oczekiwanie w domu na autobus, wiec krawędzie łączące
    go ze stacjami maja maly koszt, albo wrecz zerowy. Po_koniec
    to sytuacja mniej komfortowa, gdyz oczekujemy i tracimy czas na
    spotkanie, wiec krawedzie laczace ostatnia stacje z po_koniec
    powinny cechowac sie jakims kosztem. Jednak czas spedzony
    w podrozy jest najbardziej kosztowny, gdyz zarowno tracimy
    czas i placimy za srodek transportu. Taka znaczna przewaga
    kosztu podrozowania nad kosztem oczekiwania chyba pozwala
    zadanie sprowadzic do takiego czegos:
    1) Budujemy liste najmniej kosztownych tras dla kazdego mozliwego
    rozpoczecia podrozy. Budujemy ta liste bez uwzglednienia
    weirzcholkow przed_poczatek i po_koniec. Budowanie przerywamy
    jesli poczatek podrozy jest po terminie w jakim chemy dotrzec.
    2) Kazda utworzona trase zwiekszamy o koszt oczekiwania po
    obu stronach
    3) Podajemy trase o najmniejszym koszcie.

    Chodzi o to, ze moze nie byc potrzeby analizowania wszystkich
    tras ktore gwarantuja dotarcie w okreslonym przedziale. Pokonywanie
    trasy jest kosztowne i chyba wystarczy z tras optymalnych wybrac takie
    ktore mieszcza sie w przedziale.

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: