  • Data: 2009-02-19 11:04:06
    Temat: Re: algorytm szeregownia i grupowania zadan
    Od: " qweer" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Najprostsze, choć może lekko nieoptymalne pamięciowo(przyjmuję założenie
    > o jednostkowym rozmiarze zadania): Robisz graf skierowany w którym w
    > węzłach masz licznik - na ile zadań dane zadanie czeka bezpośrednio oraz
    > listę zadań które czekają na nie (odwrotnie niż w danych wejściowych).
    > Przeglądasz dane 1 raz i do listy wrzucasz wszystkie zadania z
    > licznikiem=0 - to jest 1 grupa. ->Dopóki są jakieś zadania na tej
    > liście. Wypisz grupę, odejmij 1 od liczników każdego zadania na które
    > wskazują te z listy dodając do drugiej listy te którym licznik się
> [...]

    Jezeli dobrze rozumiem, to rozwiazanie wymaga dosc duzej liczby iteracji
    (pewnie da sie wykonac w sposobie mojego myslenia, jakas optymalizacje ;) ).
    Problem jest taki, ze wszelkie powiazania pomiedzy obiektami mam na oddzielnej
    liscie (jest to niezalezne ode mnie). Ja pomyslem, chyba troszeczke inaczej
    (?). Posortowac zadania listowo (po prostu zmieniajac ich kolejnosc na liscie,
    wg. ustalonych warunkow, co tez nie jest zbyt optymalne, ale przynajmniej
    proste ;) ), co uda sie zrobic w jednym przejsciu przez liste. W 2-gim
    przejsciu sprawdzic czy zadanie zalezy od bezposrednio go poprzedzajacego,
    jezeli nie, to jest to ta sama grupa. Pewnie nie jest to optymalne dla tego
    problemu (nie wiem, czy ma wieksza zlozonosc, zaproponowana przez Ciebie), ale
    jak dla mnie proste. Dziekuje za pomoc.