  • 21. Data: 2010-10-04 14:39:32
    Temat: Re: alfa 156 - za i przeciw
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Bartek" <N...@p...fm> wrote in message
    news:i8cge2$mml$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > pewnych modeli. jak masz cos innego, to nagle okazuje sie ze to strasznie
    > daremny samochód.
    > tak. jak porównam golfa II do lanci, to w golfie nic nie trzeba bylo
    > robic, bo tam nic niebylo. a jak bylo, to kosztowalo 50 zl a nie 200.
    >
    > prawda jest taka, ze taka alfa psuje sie podobnie jak focus, passat, czy
    > inne takie. kazdy model ma swoje wady, ijak slysze od kogos kto nigdy w
    > alfie nie spedzil wiecej niz kilka minut, jakie to auto zle, to mnie to
    > poprostu smieszy. i cieszy, bo ja sobie chetnie alfe kupie za niewielkie

    Prawda jest taka, ze w statystykach ilosc usterek/X samochodow, Alfy
    wypadaja przewaznie gorzej od Focusa i 'innych takich'. Nie chce wywolywac
    swietej wojny, Brere chetnie bym kupil (nawet mimo tego, ze ma naped na zlej
    osi), ale mit awaryjnosci nie bierze sie z powietrza.

    > nie jestem fanatykiem, chociaz lubie te auta. lubie, bo mozna miec cos
    > innego, niz stada sasiadów pod domem, cos co jest i dobrze wyposazone, i
    > kupione za niewielka kase, i sympatyczne w prowadzeniu.
    >
    > bawi mnie tylko to, jak ktos mi opowiada, o tym jak to alfy sie psuja.
    > ktos, kto jezdzi np audi - symbolem solidnosci, mozna powiedziec. a potem
    > siadamy, analizujemy jak to to zawieszeniw alfie jest do dupy. i okazuje
    > sie ze tak samo do dupy jak w tym audi.
    > ale skoro wiekszosc opini o alfie i tego typu, to opiie znajomych,
    > kolegow, znajomych, itp... to moze niema sie co dziwic.

    A na czyjej opinii mam sie opierac? Internetowych ekspertow? Wielbicieli
    marki, ktorzy czesto pisza ze "psuje sie jak audi/focus/cokolwiek", ale bywa
    ze Audi nie jezdzili, albo kupili powypadkowego trupa od niemieckiego
    emeryta?

    Wole juz zaufac zdaniu znajomych, ktorzy Alfe mieli i nigdy wiecej nie
    kupia, w przeciwienstwie do innych marek, ktorymi jezdzili.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 22. Data: 2010-10-04 15:52:45
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-04 12:07, kamil pisze:

    > "Irokez" <n...@e...pl> wrote in message

    > Jesli ci 'inni' lubia klekoczacego smroda w pseudo-sportowym aucie, to
    > raczej o nadmiar stylu nie mozna ich posadzic.

    Robisz się ze swoimi teoriami gorszy od Sławka, wiesz?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 23. Data: 2010-10-04 16:02:06
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message

    > Robisz się ze swoimi teoriami gorszy od Sławka, wiesz?

    Raczej nie napalam sie na fajne auto, jesli nie stac mnie na paliwo do
    niego. Bo potem placze, o ciagle problemy, bo pan Heniek z najtanszego
    warsztatu z okolicy mlotkiem klepal.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 24. Data: 2010-10-04 16:20:41
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-04 16:02, kamil pisze:
> [...]
    >
    > Raczej nie napalam sie na fajne auto, jesli nie stac mnie na paliwo do
    > niego. Bo potem placze, o ciagle problemy, bo pan Heniek z najtanszego

    Bredzisz tak, jakbyś w życiu, z diesli użytkował tylko Mietka W123 200D.
    Autor wątku nic nie pisał o sportowym zacięciu. Podoba mu się to auto,
    jako np. kanapowóz dla dzieci i teściowej.
    A Alfa z JTD jeździ całkiem nieźle dla nie-sportowca. Zwłaszcza ta z 2.4.

  • 25. Data: 2010-10-04 16:37:08
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Bredzisz tak, jakbyś w życiu, z diesli użytkował tylko Mietka W123 200D.

    306 1.9D zony jezdzilem czasem, poza tym z wypozyczalni Focus, Fiesta,
    Mondeo i 206/306. Klekocza jak to diesel, wielkiej roznicy miedzy nowym
    mondeo a 15-letnim Escortem nie slysze.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 26. Data: 2010-10-04 17:36:57
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 04 Oct 2010 16:20:41 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
    napisał(a):

    > A Alfa z JTD jeździ całkiem nieźle dla nie-sportowca. Zwłaszcza ta z 2.4.

    Chcesz zobaczyć/pojeździć jak bardzo nieźle to wygląda i jeździ - i to
    pomimo tej jakże wielkiej masy z przodu i tego ohydnego hałasu rodem z
    Ursusa C 330?
    Zorganizuj w końcu jakiegoś spota zmotoryzowanego a zobaczysz jak jeździ
    poprawnie zestrojone JTDm - resztę pozostaw szpecom usenetowym.

    PS. Słowo 'upalanie' w sensie auta jest w tym wątku niesamowicie
    nadużywane (a jakie koledzy mają przy tym spalanie - aż miło popatrzeć
    na te niesamowite osiągi). Chciałbym zobaczyć to 'upalanie auta' np. u
    nas w mieście przez większą część dnia ;) Przecież to mission
    impossible.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 27. Data: 2010-10-04 17:50:10
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Seba" <s...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > na te niesamowite osiągi). Chciałbym zobaczyć to 'upalanie auta' np. u
    > nas w mieście przez większą część dnia ;) Przecież to mission

    Chciala mnie takie nowka z salonu 159 2.4JTDM (ta najmocniejsza wersja z
    czerwonymi literami w logo) objechac.

    Kupia ludzie mocnego diesla i mysla, ze maja szybkie auto palac gume na
    spotach, czasem trzeba takich sprowadzic do parteru na ich wlasne zyczenie.

    Pozdrwiam
    Kamil

  • 28. Data: 2010-10-04 18:08:16
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > potem siadamy, analizujemy jak to to zawieszeniw alfie jest do dupy. i
    > okazuje sie ze tak samo do dupy jak w tym audi.

    Najbardziej awaryjne Audi wytrzymuje spokojnie 150kkm, a nawet 200kkm na
    polskich drogach do remontu zawieszenia z przodu, tyl jest trwalszy. Ładnie
    te Alfy sie Tobie trzymają, niejaki Irokez kiedyś wspominał o trwałości
    20kkm na topowych częsciach (AFAIR Wałbrzych). To jest tak samo do dupy? W
    sumie jak się kupi zestaw do Audi za 400pln to i Alfa będzie trwalsza ;)

    > ale skoro wiekszosc opini o alfie i tego typu, to opiie znajomych,
    > kolegow, znajomych, itp... to moze niema sie co dziwic.

    Zaiste Alfiści znają prawde objawioną ;)
    Mnie 156 się podoba, ale ciężko tolerować awaryjność/upierdliwość kilkulatka
    na poziomie kilkunastolatka lepszej marki. Co ja poradze że ortodoksyjni
    Alfisci nie mają porówniania? W kwestii trwałości patrz wyżej.

    Pozdr

  • 29. Data: 2010-10-04 18:48:56
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-04 11:26, Bartek pisze:
    > Użytkownik "venioo"<p...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > jaki silnik? 105 czy 120 koni?
    > ogolnie - 1.6 to sredni pomysl do tego. auta. osobiscie znam już pare osob
    > ktore mają silniki TS. i problemy jakie tam wystepują to wariator, no i to
    > że tern silik tak ma, że jak go kapisz to bierze olej..
    >
    > do tego auta - nsilnik 2.0 ts, 1.9 jtd, 2.4 jtd.;)
    > ostatnio byla fajna do sprzedania...;0
    > ile masz na wydanie? moze cos bede mogl pomoc,...;)

    sek w tym, ze trafil sie znajomy, co chce wymienic lekko uderzona alfe
    za moja xantie z niesprawna pompa ;) bo mu kombi diesel potrzebne a mi
    juz nie. wiec wyboru silnika i opcji nie mam za wiele.

> [...]
    > kolegi;) ogólnie - jak wiesz co i jak i myslisz, to okazuje sie ze wcale nie
    > tak wszystko sie w tym zawieszeniu sypie, i zamiast remontowac za kupe kasy
    > zrobisz to samo, za sporo mniej.
    >
    > autem jezdzi sie fajnie. mnie sie podoba... najlepiej sie przejechac, bo to
    > kazdy ma inaczej.

    > bez problemowy dostep,
    > ceny sa normalne. ale trzeba kupowac u noralnych ludzi,
    > a nie u takich ktorzy na slowo alfa reaguja 3-krotna zmiana marzy.
    > a tak bywa. wiem po sobie;)
    > jak bys kupil i potrzebowal czesci.... daj znac:)

    jak sie zamienie, to bede potrzebowal przedni zderzak i blotnik od
    strony kierowcy w kolorze cosmo blue :)

    > zresztą - masz do mnie gg, wiec jak by co to wal tam z tematem...

    Odezwij sie do mnie, bo mam straszny mętlik w kontaktach na GG

    --
    venioo
    sprzedam Xantia X2 Break 1,9TD 90KM

  • 30. Data: 2010-10-04 19:06:04
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Oct 2010 16:50:10 +0100, kamil napisał(a):

    > Chciala mnie takie nowka z salonu 159 2.4JTDM (ta najmocniejsza wersja z
    > czerwonymi literami w logo) objechac.

    Dobrze, że nie spotkałeś Turbodymomena - on podobno objeżdża wszytskich.

    > Kupia ludzie mocnego diesla i mysla, ze maja szybkie auto palac gume na
    > spotach, czasem trzeba takich sprowadzic do parteru na ich wlasne zyczenie.

    Naprawdę się cieszę, że im udowodniłeś w jakże to w wielkiej niewiedzy
    tkwią.

    --
    Pozdrawiam, nadal.
    Sebastian S.