  • 41. Data: 2011-08-14 19:55:58
    Temat: Re: alchemicy z ABW
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-08-14 19:16, Michoo pisze:

    > Tylko jak tacy nietechniczni mieli poznać się na oszustwie?

    Raczej nie byłoby im trudno znaleźć jakiś ładunek wybuchowy na którym
    mogliby sprzęt przetestować.

    No i przed zamówieniem N sztuk, warto by było chociaż jedną na próbę.

    Generalnie cały interes to zapewne zwykła korupcja - ktoś odpowiedzialny
    za wydawanie publicznych pieniędzy wziął dobrze w łapę żeby taką lipę kupić.

  • 42. Data: 2011-08-14 20:02:15
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    [...]
    > Tylko jak tacy nietechniczni mieli poznać się na oszustwie?

    Metoda testu empirycznego. Wystarczy chcieć.
    K.

  • 43. Data: 2011-08-14 20:30:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbynek Ltd. napisał:

    > Nie tyle wielokrotnością 512b, co dopełnieniem do pełnej wielkości
    > klastra. Plik o wielkości 1 bajta zabierał miejsce wielkości 1
    > klastra. Mogło to być, nawet 4, czy 16 kilobajtów, czy ile tam sobie
    > liczyła wówczas wielkość klastra. Toteż wszystkie pliki miały ładnie
    > podoklejane na końcu różne, różniste i zwykle bardzo ciekawe rzeczy :-)

    Ale jak się skopiowało plik z dyskietki na twardy dysk (poleceniem
    systemowym, a nie metodą sekretarki, czyli otwierając edytorem w jednym
    miejscu i zapisując w drugim), to już niekoniecznie była to wielokrotność
    klastra. Pierwszy plik WRI jaki teraz znalazłem teraz w swoich archiwach,
    ma długość 6656 bajtów, czyli 13 sektorów (po 512b). 13 jest liczbą
    pierwszą, więc plik musi pochodzić z FAT o jednosektorowym klastrze.
    Z dyskietki zapewne.

    > Te końcówki plików czyściła jedna z opcji antywirusa MKS.

    A Norton Utilities miał funkcję zapisywania zerami końcówek klastrów
    w plikach. I oczywiście nieużywanych sektorów również.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2011-08-14 21:10:20
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 14.08.2011 22:02, John Smith pisze:
    > [...]
    >>

    > Metoda testu empirycznego. Wystarczy chcieć.
    Ja myślę, że im forma załatwiła odpowiednie testy empiryczne. Tak jak
    się sprzedaje cudowne nalepki na stopy wyciągające toksyny, czy garnki
    zapewniające zdrową żywność... na wszystko są badania i odpowiednie
    prezentacje.

    Michoo

  • 45. Data: 2011-08-15 09:02:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Friday, August 12, 2011, 9:09:47 PM, you wrote:

    > Dlatego zwykle będzie wezwany w charakterze świadka, a wtedy takich praw
    > nie ma (utrudnianie śledztwa itd.)

    Jako świadek również nie ma obowiązku samooskarżania. Podobnie
    członkowie rodziny nie muszą oskarżać.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 46. Data: 2011-08-15 09:08:14
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > I dlatego najlepiej do usuwania zawartości dysków nadaje się to:
    > http://www.youtube.com/watch?v=sQYPCPB1g3o

    ;o)

  • 47. Data: 2011-08-15 16:51:46
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > szyfrowanie dysku. Zgodnie z obowiązującym prawem, nie ma obowiązku
    > dostarczania na siebie dowodów i nie należy podawać hasła, choćby nie wiem
    > jak straszyli.

    Hm...
    Rozmawialem niedawno ze znajomym policjantem
    i wg niego (tzn. prawa) niepodanie hasla jest karalne.

  • 48. Data: 2011-08-15 17:52:18
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > 3 krotne zamazanie dysku w różnych temperaturach nie pozwala na odczytanie
    > danych, przez żaden soft. By spróbować odczytać w warunkach

    Przy obecnej technice / gestosci zapisu?
    Watpie.

    Raz zamazane dane sa nie do odtworzenia.

  • 49. Data: 2011-08-15 18:19:56
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Q napisał(a) :

    > Hm...
    > Rozmawialem niedawno ze znajomym policjantem
    > i wg niego (tzn. prawa) niepodanie hasla jest karalne.

    Wg wielu policjantów niepodporządkowanie się ich wymyślnym rozkazom
    jest karalne.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 50. Data: 2011-08-15 18:37:02
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-08-15 18:51, Q pisze:

    > Hm...
    > Rozmawialem niedawno ze znajomym policjantem
    > i wg niego (tzn. prawa) niepodanie hasla jest karalne.

    W całym swoim życiu, tylko raz widziałem policjanta który by znał
    Kodeks Karny (i inne). Nie mówię, że na pamięć, wystarczy żeby
    wiedział, iż coś takiego istnieje i od biedy umiał zastosować.
    W codziennej praktyce sądowej są skuteczne odwołania zeznania świadków,
    którzy twierdzą iż takowe zostały od nich wymuszone przez policję
    podstępem lub nawet siłą.
    Wymiar Sprawiedliwości w Polsce to porażka. Przytoczę przykład Beaty
    Sawickiej, każdy w Polsce widział jak brała ratę łapówki cztery lata
    temu, a jej sprawa sądowa ledwie ruszyła. Ciekawe czy się przedawni.

    Z tego co wiem o warunkach pracy Policji, to nie ma w praktyce szans aby
    skierować taki dysk nawet na odzyskiwanie danych po zwykłym usunięciu
    partycji chyba, że sprawa jest kwalifikowana jako poważna (terroryzm,
    narkotyki, morderstwo, itp.), gdyż zwyczajnie brakuje na to pieniędzy.

    W razie konieczności podania hasła, PINu do karty, numeru konta itp.
    zawsze bym się zastanowił czy warto, zawsze ze wskazaniem na odmowę.
    K.