  • 11. Data: 2011-08-11 20:34:13
    Temat: Re: alchemicy z ABW
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-11 22:10, Robbo wrote:
    > Czytałem kiedyś artykuł, w którym napisano, że głowica zapisująca dane na
    > dysku nie trafia za każdym razem w to samo miejsce podczas zapisu danych pod
    > konkretnym adresem. Dzięki temu można odczytać poprzedni zapis do iluś tam
    > kroków wstecz. Przy czym tu trzeba odpowiedniego urządzenia laboratoryjnego,
    > a nie programu. Przeczytałem też, że gdy nadpisze się dane na dysku losowym
    > ciągiem znaków 20 razy (w praktyce wystarczy mniejsza liczba nadpisań), to
    > na pewno poprzednich danych nie da się odczytać.

    Akurat powód dla którego można było odczytać poprzednie dane był inny.

    Tu jest artykuł wyjaśniający w jaki sposób i dlaczego należy kasować
    dane, ażeby skasować je bezpiecznie.

    Click --> http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/secure_de
    l.html

    Oczywiście artykuł jest starszy niż węgiel, tak więc sporo się zmieniło.
    Przynajmniej jeśli chodzi o zapis magnetyczny.

    Piotrek

  • 12. Data: 2011-08-11 21:12:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Możesz podać jakieś przykłady?

    W sensie, że jakiś plik? Pewnie mam takie kwiatki gdzieś w czeluściach
    archiwów, ale raczej nie do udostępnienia -- ze względu na poufność
    zawartości (widocznej i ukrytej).

    > Z tego co pamiętam to stare formaty doc i xls przypominały system
    > plików w pliku

    To przecież nowe formaty (DOCX) są zzipowanym drzewem katalogów
    z plikami XML. Stare, jak wspomniałem, przypominały mi bezładny
    coredump. Ale może jakiś zamysł struktury tam był.

    > i word, czy excel potrafił trzymać kilka wersji wstecz edytowanego
    > dokumentu a nie innych dokumentów.

    Nie wykluczam, że autorzy tekstów po otwarciu jednego pliku robili
    ^A ^X i pisali swój nowy tekst od początku. Ale jeśli twórcy Office
    zakładali, że ludzie na taki pomysł nie wpadną, to byli całkiem
    pozbawieni rozsądku i wyobraźni.

    W jeszcze starszym formacie WRI (Windows 3) też widać na końcu
    pliku jakieś śmieci. Te pliki zdaje się mają zawsze długość będącą
    wielokrotnością 512 bajtów, więc te doklejone teksty, to faktycznie
    jest zrzut pamięci nad którym nikt i nic nie ma kontroli. A też się
    może coś istotnego tam uchować.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2011-08-11 21:15:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Pewnie będzie jak z tym wykrywaczem substancji wybuchowych, który tylko
    > udawał, że działa. Teraz na każdym dysku znajdą mp3-ki i pornole choćby
    > ich tam nigdy nie było ;)
    > Swoją drogą to wynikało by z tego, że w ten sposób można zwiększyć
    > pojemność dysku np. 100-krotnie.

    A ja się zastanawiam, jakie działanie homeopatyczne może mieć taki pornol,
    co to kiedyś był na dysku, a później został rozcieńczony.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2011-08-11 21:41:35
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Zbych <a...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > pliku i word, czy excel potrafił trzymać kilka wersji wstecz edytowanego

    AFAIK to było tak, że w starych Windowsach Word przy alokacji pamięci mógł
    dostać fragment używany przed chwilą przez inny program. A że zapisywał w
    pliku całe alokowane obszary, to takie kwiatki się trafiały. Tak pamiętam,
    być może było to trochę inaczej.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2011-08-11 22:22:13
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > w pewnych kręgach chodzą takie plotki, że ABW zakupiła jakiś magiczny
    > program, dzięki któremu będzie mogła na badanym komputerze odczytać
    > wszystko co kiedykolwiek na nim się pojawiło, czy to dane czy to
    > programy, czy to mp3 czy pornole... podobno można i 100 razy skasować
    > dysk, a i tak odtworzą...
    >
    > co Wy o tym myślicie?

    Obecnie trzeba się liczyć, że każdego dnia ABW wejdzie do mieszkania o 6
    rano. Pretekst się zawsze znajdzie.
    Z tego powodu, nie można przestać żyć, rozwiązaniem jest stałe
    szyfrowanie dysku. Zgodnie z obowiązującym prawem, nie ma obowiązku
    dostarczania na siebie dowodów i nie należy podawać hasła, choćby nie
    wiem jak straszyli. No chyba, że nasze "kochane władze" pomylą nas z
    talibami i wylądujemy na desce polewanej wodą.
    K.

  • 16. Data: 2011-08-12 06:26:09
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > z plikami XML. Stare, jak wspomniałem, przypominały mi bezładny
    > coredump. Ale może jakiś zamysł struktury tam był.

    Pisałem o starym formacie.

    http://download.microsoft.com/download/0/B/E/0BE8BDD
    7-E5E8-422A-ABFD-4342ED7AD886/WindowsCompoundBinaryF
    ileFormatSpecification.pdf

    Jest tam napisane, że plik zawierał coś na kształt FAT do alokacji
    przestrzeni wewnątrz pliku.

  • 17. Data: 2011-08-12 12:30:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

> [...]
    ileFormatSpecification.pdf

    > Jest tam napisane, że plik zawierał coś na kształt FAT do alokacji

    Jeśli to wzorowane na FAT, to by się nawet zgadzało. W końcówkach
    ostatnich bloków może być wszystko. A do tego jeszcze te kiedyś
    zapisane, a teraz nigdzie nie dołączone.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2011-08-12 15:59:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-12 00:22, John Smith wrote:
> [...]
    > wiem jak straszyli. No chyba, że nasze "kochane władze" pomylą nas z
    > talibami i wylądujemy na desce polewanej wodą.

    Wystarczy się wyprowadzić do jakiegoś ostatniego bastionu wolności,
    choćby tutaj:

    http://tinyurl.com/2vn9qyl

  • 19. Data: 2011-08-12 17:17:39
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Sebastian Biały:

    | Wystarczy się wyprowadzić do jakiegoś ostatniego bastionu wolności, choćby
    | tutaj:
    |
    | http://tinyurl.com/2vn9qyl

    Ciekawy link. Dzieki.

    Pzdr.J.P
    --
    Rozwijam, przezyje dluzej:
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1318103/Teen

  • 20. Data: 2011-08-12 17:53:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 19:17:39 +0200, Jerzy Pastusiak napisał(a):
    > Sebastian Biały:
    >
    > Ciekawy link. Dzieki.

    Zebyscie sie nie zdziwili jak u nas bedzie podobnie.
    Jak ktos kogos pobije przy swiadkach - to zaraz wypuszcza, bo nie ma
    podstaw aresztowania do rozprawy.
    A jak nie poda hasla, to aresztuja, bo mataczy w sledztwie.

    J.