  • 1. Data: 2011-07-31 11:10:31
    Temat: akumulator rozruchowy
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Czy ktoś sprawdził praktycznie działanie czegoś takiego:
    http://tnij.org/mut3 ?
    rozważam zakup na zimę, na wszelki wypadek, do ewentualnego rozruchu
    małego benzyniaka.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-07-31 11:13:46
    Temat: Re: akumulator rozruchowy
    Od: "Artur Miller" <b...@m...com>

    Użytkownik "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś sprawdził praktycznie działanie czegoś takiego:
    > http://tnij.org/mut3 ?
    > rozważam zakup na zimę, na wszelki wypadek, do ewentualnego rozruchu
    > małego benzyniaka.

    jak masz w zimę problem z rozruchem małego benzyniaka, to wymień mu
    akumulator ten, ktory juz w nim jest ..

    @

  • 3. Data: 2011-07-31 11:20:47
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-07-31 11:10, M1SLQ pisze:
    > Czy ktoś sprawdził praktycznie działanie czegoś takiego:
    > http://tnij.org/mut3 ?
    > rozważam zakup na zimę, na wszelki wypadek, do ewentualnego rozruchu
    > małego benzyniaka.

    Ja sprawdziłem - działa, ale dość to nieporęczne. Jakby takie "wszelkie
    wypadki" zdarzały się częściej niż raz na miesiąc, to lepiej zadbać o
    instalację w aucie - akumulator, alternator, rozrusznik i pobór prądu na
    postoju.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 4. Data: 2011-07-31 19:55:57
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2011-07-31 11:10, M1SLQ pisze:
    > Czy ktoś sprawdził praktycznie działanie czegoś takiego:

    Ja mam coś takiego,
    ale:

    - kupiłem to do motocykla
    (w razie gdyby akumulator padł w czasie / po zimowym postoju)
    - w Netto takie coś kosztowało 99 PLN
    - akumulator ma (w ww.) 17 Ah
    - trzeba doładowywać co 3 miesiące

    --
    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2011-08-01 16:47:38
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-31 11:10:31 +0200, "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> said:

    > Czy ktoś sprawdził praktycznie działanie czegoś takiego: http://tnij.org/mut3 ?

    Tak, uczestniczyłem w imprezie, na której było toto używane.
    W środku kompletnej głuszy pan wyjął, podpiął telewizorek, bo... wiadomości.

    > rozważam zakup na zimę, na wszelki wypadek, do ewentualnego rozruchu
    > małego benzyniaka.

    Sprawny samochód ze sprawną instalacją odpala bez problemów, więc może
    warto zająć się nim, skoro zakładasz, że nie da rady?

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2011-08-01 18:30:42
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > Sprawny samochód ze sprawną instalacją odpala bez problemów, więc może
    > warto zająć się nim, skoro zakładasz, że nie da rady?

    Ponieważ może mi wypaść kilkudniowy postój zimą tam, gdzie nie ma
    możliwości podłączenia prostownika. Przy -20 nawet nówka akku po
    tygodniu nie da gwarancji uruchomienia.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-08-01 18:46:28
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-08-01 18:30, M1SLQ pisze:

    > Ponieważ może mi wypaść kilkudniowy postój zimą tam, gdzie nie ma
    > możliwości podłączenia prostownika. Przy -20 nawet nówka akku po
    > tygodniu nie da gwarancji uruchomienia.
    A to "coś" przechowywane w domu, niewiadomo kiedy naładowane, potem
    tydzień przechowywane w aucie przy -20'C myślisz że da większą szansę na
    powodzenie? W środku siedzi zwykły żelowy akumulatorek UPSowy 12v 17Ah +
    ładowarka (słabiutka, 2-3A max) oraz te kable którym się do auta
    podpinasz. Za 50zł kupisz _porządne_ kable rozruchowe, za 99zł najtańszy
    aku 40Ah noname w markecie (kontra 17Ah i będzie miał rączkę do
    noszenia), a mikroprocesorową ładowarkę z lidla za 39zł (bardzo dobre)-
    jak sam przyznałeś tam nie będziesz miał gdzie użyć, więc zostawisz w
    domu. Byćmoże same kable ci wystarczą, jak ktoś prądu użyczy, a jak nie
    - to przyniesiesz aku "rozruchowy".

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2011-08-01 19:53:10
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 31.07.2011 11:10, M1SLQ pisze:
> [...]
    > http://tnij.org/mut3 ?
    > rozważam zakup na zimę, na wszelki wypadek, do ewentualnego rozruchu

    przecież to jest kiszka nie akumulator z wbudowaną ładowarką!
    jak chcesz to sobie takie coś zrób z akumulatora z malucha za 99zł i
    ładowarki za 20. przynajmniej będziesz mógł chwilę "pokęcić"
    rozrusznikiem, bo toto z allegro chyba samo nie zakręci, może tylko pomóc.
    ToMasz

  • 9. Data: 2011-08-02 18:21:58
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-01 18:30:42 +0200, "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> said:

    > Ponieważ może mi wypaść kilkudniowy postój zimą tam, gdzie nie ma
    > możliwości podłączenia prostownika.

    I ten drugi akumulator nie ucierpi od mrozu?
    To... może ten pierwszy tak samo potraktować?

    > Przy -20 nawet nówka akku po tygodniu nie da gwarancji uruchomienia.

    Przy minus 24 po 4 dobach moje auto odpaliło...

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2011-08-02 22:48:12
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > I ten drugi akumulator nie ucierpi od mrozu?
    > To... może ten pierwszy tak samo potraktować?

    Akumulatory bywają wbudowane w samochód tak, że nie dadzą się łatwo
    wymontować