  • 51. Data: 2014-02-05 01:37:17
    Temat: Re: akumulator rozładowany do zera
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > zostwaiłem samochodu na dwa dni -- nie zakręcił wcale. Dał się rzecz jasna
    > przy swojej pojemności naładować w pół godziny -- z początku biorąc jakiś
    > potworny prąd, że aż prawie wskazówkę amperomierza wyrwało, ale szybko
    > prąd ładowania spadł do wartości minimalnych. No i dalej świetnie działał
    > przy codziennych jazdach. Zdechł tak, że ciepły silnik w kilka minut po
    > zgaszeniu już nie odpalił. Pyknęło i napięcie spadło do zera. Ołów tam
    > jest tak zoptymalizowany w swoim kształcie, że zużyte elektrody mogą się
    > po prostu urwać. I to się właśnie zdarzyło.

    W wielu płytowych akumulatorach żelowych (jak najbardziej ołowiowo -
    kwasowych...) opór mi skakał do nieskończoności - bo zbyt sztywne
    mocowanie akumulatora do roweru powodowało upierdolenie płyt od
    doprowadzeń...

    Weź se akumulatory ołowiowo - kwasowe zwijkowe - prędzej ci kręgosłup
    rozporkiem wyjdzie niż doprowadzenia się urwą (odporność akumulatora
    zwijkowego - 80g...)

    --
    Darek

  • 52. Data: 2014-02-05 02:22:33
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 lutego 2014 01:35:20 UTC+1 użytkownik A. L. napisał:

    > Idziesz do KF z powrotem. Tym razem na zawsze
    >

    > A.L.

    czyli będę mógł sobie po tobie jeździć jak po łysej kobyle? Super.

  • 53. Data: 2014-02-05 08:05:26
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > W życiu - om, oma, omy, omów. Osiemnaście tysiącznych oma, siedem i dwie
    > dziesiąte oma.

    Jak już się czepiamy, to tysięcznych a nie tysiącznych:

    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=9253

  • 54. Data: 2014-02-05 09:10:47
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
    W dniu wtorek, 4 lutego 2014 11:09:25 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 23:58:01 UTC+1 użytkownik yabba
    > napisał:
    >

    > Sam widzisz jak się można pomylić. Pomyliłeś się w szacunkach prawie 10
    > razy. SEM jest stałe i wynika tylko z jakiś szeregów elektrochemicznych.

    Dlaczego ciągle twierdzisz, że SEM jest stałe? Jak z akumulatora pobieramy
    prąd, to zachodzą procesy chemiczne, które zmniejszają SEM.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 55. Data: 2014-02-05 09:22:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Zbych,

    Wednesday, February 5, 2014, 8:05:26 AM, you wrote:

    > Jak już się czepiamy, to tysięcznych a nie tysiącznych:
    > http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=9253

    Cóż, sam się poprawiłem, bo pamiętam jak nas w szkole za ,,tysięczne"
    męczyli.

    Biorę do ręki Słownik poprawnej polszczyzny i zaglądam:
    tysiączny (nie: tysięczny, ale dwutysięczny [...])

    Być może się coś zmieniło ale ja jednak bardziej ufam Doroszewskiemu
    niż Bańko i pozostanę przy archaicznych tysiącznych. Tym bardziej, że:
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/tysi%C4%85czny podobnie w ortograficznym.

    Myślę, że mamy obecnie oboczność a pan Bańko ze swoim ex-cathedra się
    po prostu pomylił.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 56. Data: 2014-02-05 10:26:55
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 lutego 2014 09:10:47 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    >

    > Dlaczego ciągle twierdzisz, że SEM jest stałe? Jak z akumulatora pobieramy
    >
    > prąd, to zachodzą procesy chemiczne, które zmniejszają SEM.

    Bo SEM nie wynika ze stopnia naładowania tylko z charakterystycznych cech użytych
    materiałów. Chemiczne źródło prądu to SEM i Rw. Nic więcej pod względem elektrycznym
    tam nie ma. Jeśli SEM jest stałe a występuje zmiana napięcia na zaciskach takiego
    źródła prądu to jest ona spowodowana tylko przez Rw. Rw to nie opornik tylko opornik
    regulowany którego oporność jest zależna od wielu czynników, od temperatury, stężenia
    elektrolitu, wielkości pobieranego prądu, ilości masy czynnej na płycie jaka bierze
    udział w reakcji chemicznej i ilości jaka przereagowała. Mało kto wie ze testery do
    sprawdzania akumulatorów samochodowych mierzą nie pojemność tylko Rw naładowanego
    akumulatora bo nie pojemność a możliwość dostarczenia przez akumulator odpowiednio
    dużego prądu decyduje o jego przydatności.

  • 57. Data: 2014-02-05 19:25:05
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl>

    > QRWA, nauczycie sie pisac posty na usenet, cy gedziecie dalej
    > generowac takie g,...a jak wyzej?

    Oj, naiwny, naiwny jako dzieciątko... Kto ma się nauczyć - trolle?
    Przecież trolle są niereformowalne - prościej toto olać po torze
    parabolicznym (ciepłym i pienistym!)
    --
    Weź się najpierw dowiedz co to znaczy trol

  • 58. Data: 2014-02-05 23:44:07
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-02-05 09:10, yabba pisze:

    > Dlaczego ciągle twierdzisz, że SEM jest stałe? Jak z akumulatora pobieramy
    > prąd, to zachodzą procesy chemiczne, które zmniejszają SEM.

    Paradoksalnie kogutek ma w połowie rację ;-)
    Półogniwo Pb/PbSO4 jest zwykłym półogniwem drugiego rodzaju (metal
    pokryty jego solą) którego potencjał nie zależy od stopnia naładowania.
    Półogniwo PbSO4/PbO2 jest złożonym półogniwem redoks, jego potencjał
    zależy od logarytmu stosunku ułamków molowych obu składników w masie
    pokrywającej elektrodę. A ten się oczywiście zmienia.
    Trochę tak, jak w dowcipie o dwóch matematykach, królu i błaźnie :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 59. Data: 2014-02-05 23:54:47
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-02-05 01:06, k...@g...com pisze:
    > Czy do kurwy nędzy nie możesz sobie ustawić czytnika żeby ukrywał cytowany tekst?
    Czy Ty baranie wsiowy musisz cytować polowe usenetu?
    Nawet popierdolony gógiel daje możliwość edycji przed wysyłką! A nie
    ukrywanie tego co wysyłasz, Ty nawet nie wiesz na co odpowiadasz

  • 60. Data: 2014-02-05 23:55:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AdamS" napisał w wiadomości
    On Tue, 4 Feb 2014 15:02:08 +0100, RoMan Mandziejewicz

    >Suchoładowane były formowane w wytwórni.
    >Następnie płyty były płukane, suszone i pakowane w obudowy.

    Hm, jestes pewien ? Nazwa sugeruje ze "ladowanie" odbywalo sie na
    sucho, wiec po co plukac i suszyc ?

    Hm, a moze i gdzies tam na poczatku jest jakas mokra pasta ...

    J.