eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaakumulator rozładowany do zera › Re: akumulator rozładowany do zera
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder7.xlned.com!newsreader4.net
    cologne.de!news.netcologne.de!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfe
    ed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!new
    s.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 05 Feb 2014 01:37:17 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:26.0) Gecko/20100101 Firefox/26.0
    SeaMonkey/2.23
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: akumulator rozładowany do zera
    References: <X...@l...net>
    <4lksz8eeau0j$.19ohh8m8vhdaa$.dlg@40tude.net>
    <4...@g...com>
    <52f08e92$0$2214$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9...@p...pl.invalid>
    <52f105fe$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 50
    Message-ID: <52f187ab$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.132.56
    X-Trace: 1391560619 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2377 83.28.132.56:14440
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:659257
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Pan Dariusz K. Ładziak napisał:
    >
    >> W zdychającym akumulatorze najdłużej utrzymuje się SEM w stanie pełnego
    >> naładowania, najbardziej zdycha pojemność, opór wewnętrzny rośnie
    >> znacznie wolniej.
    >
    > We współczesnych akumulatorach opór wewnętrzny potrafi wzrosnąć skokowo
    > do nieskończoności. Miałem kiedyś taki, co zawsze kręcił żwawo, nawet na
    > tęgim mrozie. A było to w samochodzie, który zawsze zapalał przy pierwszym
    > zakręceniu. Nawet nie byłem świadom tego, że mu spadła pojemność, aż nie
    > zostwaiłem samochodu na dwa dni -- nie zakręcił wcale. Dał się rzecz jasna
    > przy swojej pojemności naładować w pół godziny -- z początku biorąc jakiś
    > potworny prąd, że aż prawie wskazówkę amperomierza wyrwało, ale szybko
    > prąd ładowania spadł do wartości minimalnych. No i dalej świetnie działał
    > przy codziennych jazdach. Zdechł tak, że ciepły silnik w kilka minut po
    > zgaszeniu już nie odpalił. Pyknęło i napięcie spadło do zera. Ołów tam
    > jest tak zoptymalizowany w swoim kształcie, że zużyte elektrody mogą się
    > po prostu urwać. I to się właśnie zdarzyło.

    W wielu płytowych akumulatorach żelowych (jak najbardziej ołowiowo -
    kwasowych...) opór mi skakał do nieskończoności - bo zbyt sztywne
    mocowanie akumulatora do roweru powodowało upierdolenie płyt od
    doprowadzeń...

    Weź se akumulatory ołowiowo - kwasowe zwijkowe - prędzej ci kręgosłup
    rozporkiem wyjdzie niż doprowadzenia się urwą (odporność akumulatora
    zwijkowego - 80g...)
    >

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: