eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaakumulator rozładowany do zeraRe: akumulator rozładowany do zera
  • X-Received: by 10.140.48.200 with SMTP id o66mr96640qga.15.1391472542492; Mon, 03 Feb
    2014 16:09:02 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.48.200 with SMTP id o66mr96640qga.15.1391472542492; Mon, 03 Feb
    2014 16:09:02 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    k15no12137153qaq.0!news-out.google.com!y18ni3040qap.1!nntp.google.com!k15no1213
    7148qaq.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 3 Feb 2014 16:09:02 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <52f02072$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=109.243.142.47;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 109.243.142.47
    References: <X...@l...net>
    <4lksz8eeau0j$.19ohh8m8vhdaa$.dlg@40tude.net>
    <4...@g...com>
    <52efb411$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <52f02072$0$2153$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <5...@g...com>
    Subject: Re: akumulator rozładowany do zera
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Tue, 04 Feb 2014 00:09:02 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:659204
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 23:58:01 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > news:3a2bfd38-fc19-472a-bff9-69596973d133@googlegrou
    ps.com...
    >
    > W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 16:15:37 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    >
    > > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > >
    >
    > > news:490f0cac-094b-4b7e-96fd-3e73f0f45558@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >
    >
    > > W dniu niedziela, 2 lutego 2014 11:07:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    >
    > >
    >
    > > > Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > przestal wywalac.
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > > > Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik
    >
    > > > skoro
    >
    > >
    >
    > > > ma dużą oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął duży prąd?
    >
    > >
    >
    > > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > Dużą czyli ile?
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > Ładowałem chyba z 3 lub 4 akumulatory wyładowane do 0 i zawsze na początku
    >
    > >
    >
    > > zachowywały się prawie jak zwarcie i ciągnęły duży prąd.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > > Potrafisz to w jakiś sposób wytłumaczyć? Najlepiej oprzyj się na tym że
    >
    > > akumulator to SEM + szeregowo umowny rezystor określający rezystancję
    >
    > > wewnętrzną. SEM jest stałe w dużym zakresie w sprawnym
    >
    > > akumulatorze i wynosi ok 2V na celę bez względu na stopień rozładowania.
    >
    > > Zmienia się jedynie Rw. Im bardziej rozładowany akumulator tym Rw większe.
    >
    > > Jak całkowicie rozładowany to SEM ma dalej w
    >
    > > okolicach 2V ale tak duże Rw że jak podłączyć żarówkę od małej latarki to
    >
    > > całe SEM odłoży się na Rw i na zaciskach akumulatora napięcie spadnie do
    >
    > > bliskiego zeru. Przy skrajnym rozładowaniu podlączenie
    >
    > > miernika o Rwmiernika =1Mom powoduje spadek napiecia na zaciskach do
    >
    > > zera.działa w obie strony. Przy rozładowaniu nie pozwala pociągnąć zbyt
    >
    > > dużego prądu ( bateria AAA jak by miała Rw=0 to przy
    >
    > > zwarciu dała by prąd nieskończenie wielki, krotko ale by dala). Przy
    >
    > > ładowaniu nie pozwala na ładowanie prądem większym niż (Uład-Uaku)/Rw.
    >
    > > Rezystancji wewnętrznej ładowarki można nie brać pod uwagę. To > jak
    >
    > > całkowicie rozładowany akumulator o rezystancji wewnętrznej liczonej w
    >
    > > giga omach może wywalić przy kilkunastu woltach bezpiecznik 1A albo 5A?
    >
    >
    >
    > Tego stałego SEM w funkcji rozładowania nie byłbym taki pewny. Mogę się
    >
    > mylić, ale coś mi się kołacze, że SEM spada mocno po przekroczeniu
    >
    > dopuszczalnego poziomu rozładowania. Rw zaś zmienia się z okolic 0,1-0,3
    >
    > omów na 1-2 omy.
    >
    > Zresztą doświadczenia potwierdzają tę teorię.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    >
    >
    > yabba
    Zadanie.
    Jaką rezystancję wewnętrzną będzie posiadał akumulator ołowiowy rozruchowy o SEM 12V
    jeśli po dołączeniu do niego silnika elektrycznego pobierającego 1kW napięcie na
    zaciskach akumulatora spadnie do 10,5V.
    Jaką rezystancję wewnętrzną będzie miał taki sam akumulator jak z poprzedniego
    zadania jeśli po podłączeniu do niego żarówki 5W napięcie na zaciskach spadnie do 9V.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: