eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaakumulator napięcie 12.0v
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 57

  • 41. Data: 2025-01-15 08:38:20
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2025-01-13 02:47, J.F wrote:
    > On Fri, 10 Jan 2025 22:31:53 -0600, ptoki wrote:
    >> On 2025-01-10 11:12, J.F wrote:
    >>> On Thu, 9 Jan 2025 20:17:03 -0600, ptoki wrote:
    >>>> On 2025-01-09 14:11, PiteR wrote:
    >>>>> Co myślicie o moim samochodziku?
    >>>>> Nowa Varta 55Ah
    >>>>>
    >>>>> Jeżdzę ostatnio z multimetrem.
    >>>>>
    >>>>> 1. Ładowanie jak skała 14.4v nie ważne ile czego nawłączam.
    >>>>> 2. po zgaszeniu silnika błyskawicznie spada na 12.0v
    >>>
    >>>>> Nie podoba mi się to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
    >>>>> powinno spadać powoli i być chociaż z 12.4v rano.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Sie ciesz ze masz 12V u mnie notorycznie jest 11.8 lub nawet mniej nawet
    >>>> po ladowaniu, w jesien/zime.
    >>>
    >>> Zły miernik, czy zwarta cela?
    >>> Obstawiam celę :-(
    >>>
    >> W kolejnych prawie nowych aku albo rocznych dwuletnich w roznych autach?
    >
    > No to zły miernik :-)
    >

    Tak bym wolal :)
    Nawet te mierniczki co sie wtyka do gniazdka zapalniczki pokazuja tak. A
    podczas jazdy jest 14.1 czy 13.8.

    >> Juz przestalem sie przejmowac jak widze 11V. I zakladam ze aku wytrzyma
    >> maks 3 lata.
    >
    > Mój ostatni wytrzymał 6. I wcale nie uważam, że to dobrze.
    >
    >> Choc sa wyjatki. Ah, I te 3 lata w warunkach zimy, nie to
    >> co w Polsce mamy.
    >
    > Szwecja, Norwegia, Suwałki?
    >

    Zimniej :)

    Zaloz srednio -20.

    > Jesli naprawde masz 11V, to akumulator jest rozładowany.
    > I on Ci w zimę nie zapali. Albo nawet elektrolit zamarznie.
    >

    Zapala. Czasem nawet nie grzany grzalka w bloku.
    Ale zazwyczaj grzeje i blok i aku.
    Co napiecia zbytnio nie poprawia.

    >>>> Przylaczam sie do pytania o to z czego robi sie aku dzis.
    >>>> Juz nawet nie mowie ze kiedys aku do malacza mial chyba 34Ah a teraz juz
    >>>> pojemnosci nie pisza tylko maksylmalne prady jakie sie daje osiagnac - w
    >>>
    >>> IMO - pojemności ciągle piszą.
    >>> A do rozruchu to właśnie prądy ważne, a nie pojemności :-)
    >>>
    >> Niby tak, ale jak auto stoi tydzien to pojemnosci jest tyle ze pradu tez
    >> nie ma. Auto stoi a szpeje prad zra bo centralny zamek musi sluchac caly
    >> czas. I takie tam...
    >
    > Przyzwoite auto bierze może 20mA na postoju. Co daje 0.5Ah na dobę.
    > Tydzien akumulatorowi nie straszny.
    >

    Ano, tydzien nie. Ale czasem sie czlowiek byczy 2 tygodnie i tylko po
    bulki jedzie raz a to za malo zeby sie naladowalo...

    I tylko jedno auto na trzy ma normalny kluczyk. Pozostale maja je
    pochowane wiec przelacznik na aku tez malo praktyczny...

    > Zaczeli też robić nieprzyzwoite, i dwa tygodnie nie postoją.
    >
    >> W maluchu literalnie nic nie pracowalo a aku byl tak duzy jak w foce z
    >> radiami, zamkami, alarmami, logika gaszenia auta po jego wylaczeniu itp...
    >
    > Wow, a coż to za foka? Hybryda jakaś?
    >

    nie, zwykla stara 1.8 tdci z 2006.

    > Ostatnio to nieprzyzwoite robiła Toyota.
    > >>>> praktyce pojmnosci sa na poziomie 90minut:
    >>>>
    >>>> Examples of Ford Focus battery reserve capacities
    >>>> 2016 Ford Focus: Has a reserve capacity of 140 minutes
    >>>> 2018 Ford Focus: Has a reserve capacity of 120 minutes
    >>>> 2015 Ford Focus: Has a reserve capacity of 95 minutes
    >>>>
    >>>> How to calculate RC
    >>>> Charge the battery to 100%
    >>>> Start a clock
    >>>> Draw 25 amps of power from the battery at 80°F
    >>>> Stop the clock when the battery voltage drops below 10.5 volts
    >>>> The number of minutes the battery supplied power is the RC rating
    >>>>
    >>>> Czyli nowa foka ma aku o pojemnosci 37Ah.
    >>>
    >>> Nie. efekt 25A.
    >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Puekerta
    >>>
    >>> (czeski błąd w linku?)
    >>>
    >>> Normalnie pojemność jest podawana przy prądzie 10h lub nawet 5h,
    >>>
    >>> a prąd maksymalny ... podobno te oryginalne mają nieduży
    >>> https://youtu.be/tpqYdEWf9VY?t=170
    >>>
    >>> ktos tam dopisał, ze rozruszniki z przekładniami juz nie wymagają tak
    >>> dużych prądów.
    >>> Ale jak zrobic akumulator o dużej pojemności i małym prądzie
    >>> rozruchowym?
    >>> I w ogóle - po co ta duża pojemność ?
    >>>
    >>
    >> Zeby nie musiec aku co 3 lata wymieniac.
    >> Bo jak pojemnosc konkretna to po tych 5 latach dalej pokreci mimo ze juz
    >> 60% akumulatora nie ma...
    >
    > Zuzyłem kiedys aku do 4Ah (słownie: cztery).
    > I nadal swietnie zapalał. Oczywiscie raz, góra dwa.
    > No i nie mogłem zapomniec swiateł wyłączyć, nawet na 15 minut.
    >

    A tak, tez tak mi sie trafilo. Jak jezdzilem to odpalal. Ale raz sie
    zatrzymalem, burgra zezarlem sluchajac radia i juz nie odpalil. Udalo
    sie na popych odpalic.

    > Z tym, że akumulator był duży, to mimo żuzycia prąd dawał spory.
    >
    >>>> Nie dziw sie ze masz jak masz, lepiej nie bedzie. Nawet jak poszukasz
    >>>> lepszego aku.
    >>> Ale akurat ma bardzo dobrze. Napięcie ładowania 14.4V, wręcz wzrorowe.
    >>>
    >>
    >> U mnie tez ladowalo wzorowo.
    >> Az auto oglupialo i posypalo bledami i serwis zasugerowal lawete bo nie
    >> bylo wiadomo czy 3x wyzsze cisnienie oleju to jakas fanaberia czy
    >> rzeczywisty pomiar.
    >
    > Od ładowania, czy od awarii aku ?
    >

    Od stania. Auto laduje ok. Ale stalo jakies 2 tygodnie na zimnie. I
    odpalilo, pojechalem 10km, postalo 2h (dentysta) i jak drugi raz
    zapalalo to nieco zgupialo. DO domu dojechalem i sie check engine zapalilo.

    Aku slabawy ale nadal testujac wieszakiem pokazywal ze jest na zielonym
    choc tylko dla najmniej pojemnego aku.

    > Mnie ostatnio pokazuje za duże cisnienie turbiny, i nie wiadomo -
    > czujnik, czy sterowanie turbiną :-)
    >
    >>> Tylko pytanie kiedy ten akumulator wysiądzie i gdzie :-)
    >> A popchac zeby odpalic ponoc nie powinno sie :)
    >
    > IMHO - to jakos bardzo cięzko idzie ostatnio pchanie.
    > Liczę tylko na kable.
    >

    A ja do kosztow utrzymania zaczynam mentalnie wliczac aku co 3-5 lat...

    --
    Lukasz


  • 42. Data: 2025-01-15 14:48:39
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Jan 2025 01:38:20 -0600, ptoki wrote:
    > On 2025-01-13 02:47, J.F wrote:
    >> On Fri, 10 Jan 2025 22:31:53 -0600, ptoki wrote:

    >>>>> Sie ciesz ze masz 12V u mnie notorycznie jest 11.8 lub nawet mniej nawet
    >>>>> po ladowaniu, w jesien/zime.
    >>>>
    >>>> Zły miernik, czy zwarta cela?
    >>>> Obstawiam celę :-(
    >>>>
    >>> W kolejnych prawie nowych aku albo rocznych dwuletnich w roznych autach?
    >>
    >> No to zły miernik :-)
    >>
    > Tak bym wolal :)
    > Nawet te mierniczki co sie wtyka do gniazdka zapalniczki pokazuja tak. A
    > podczas jazdy jest 14.1 czy 13.8.

    Sprawny akumulator po ładowaniu, w miarę szybko (minuty) spada do ok
    13.2V.
    Dalszy spadek jest juz znacznie wolniejszy.

    Tu np 12.89V "po zakupie".
    https://youtu.be/yDWDoi76pUs?t=125

    a w 4:00 - akumulator rozładowany, naładowany, i po 48h ma 13.23V
    a po zmrożeniu do -25C - ciągle 13.15V

    W samochodzie może być inaczej, bo tam różne rzeczy potrafią brać
    prąd, szczególnie jak niedługo po zgaszeniu silnika, czy po otwarciu
    zamków.
    Taki 1A potrafi mocno obniżyć napięcie.
    Oczywiście od długo nie płynie, bo by załatwił aku w parę dni.

    >>> Choc sa wyjatki. Ah, I te 3 lata w warunkach zimy, nie to
    >>> co w Polsce mamy.
    >>
    >> Szwecja, Norwegia, Suwałki?
    >>
    > Zimniej :)
    > Zaloz srednio -20.

    Wow, gdzie tak - tyle to chyba nawet w Nordkapp nie ma ...
    A na Antarktydę chyba za ciepło ?

    Grenlandia?

    >> Jesli naprawde masz 11V, to akumulator jest rozładowany.
    >> I on Ci w zimę nie zapali. Albo nawet elektrolit zamarznie.
    >>
    > Zapala. Czasem nawet nie grzany grzalka w bloku.
    > Ale zazwyczaj grzeje i blok i aku.
    > Co napiecia zbytnio nie poprawia.

    Ale pod obciążeniem, to juz chyba sporo poprawia.

    >>>>> Przylaczam sie do pytania o to z czego robi sie aku dzis.
    >>>>> Juz nawet nie mowie ze kiedys aku do malacza mial chyba 34Ah a teraz juz
    >>>>> pojemnosci nie pisza tylko maksylmalne prady jakie sie daje osiagnac - w
    >>>>
    >>>> IMO - pojemności ciągle piszą.
    >>>> A do rozruchu to właśnie prądy ważne, a nie pojemności :-)
    >>>>
    >>> Niby tak, ale jak auto stoi tydzien to pojemnosci jest tyle ze pradu tez
    >>> nie ma. Auto stoi a szpeje prad zra bo centralny zamek musi sluchac caly
    >>> czas. I takie tam...
    >>
    >> Przyzwoite auto bierze może 20mA na postoju. Co daje 0.5Ah na dobę.
    >> Tydzien akumulatorowi nie straszny.
    >>
    > Ano, tydzien nie. Ale czasem sie czlowiek byczy 2 tygodnie i tylko po
    > bulki jedzie raz a to za malo zeby sie naladowalo...

    Rozładowany aku spory prąd bierze, i może sporo w 30 minut uzupełnić.

    >>> W maluchu literalnie nic nie pracowalo a aku byl tak duzy jak w foce z
    >>> radiami, zamkami, alarmami, logika gaszenia auta po jego wylaczeniu itp...
    >>
    >> Wow, a coż to za foka? Hybryda jakaś?
    >>
    > nie, zwykla stara 1.8 tdci z 2006.

    dieselek swoje wymagania przy starcie ma.
    Ale stary, na parkingu nie powinien być zbyt prądożerny.

    Ale nowe ...
    https://www.youtube.com/watch?v=x5rfXmzlSjU

    >>>> Tylko pytanie kiedy ten akumulator wysiądzie i gdzie :-)
    >>> A popchac zeby odpalic ponoc nie powinno sie :)
    >>
    >> IMHO - to jakos bardzo cięzko idzie ostatnio pchanie.
    >> Liczę tylko na kable.
    >>
    > A ja do kosztow utrzymania zaczynam mentalnie wliczac aku co 3-5 lat...

    Nie wliczam, bo aku relatywnie niedrogie, i mnie raczej na dłużej
    starcza.
    Najgorsze, ze może zawieźć w złym momencie.

    Ale wymieniac profilaktycznie co 3 lata?
    W Twojej zimnicy może warto, szczególnie jak "niedrogie" :-)

    J.




  • 43. Data: 2025-01-15 23:09:14
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.01.2025 o 19:21, Pixel(R)?? pisze:

    >> Ale ić, bo jak pojedziesz, to możesz nie zapalic przy powrocie :-P
    >>
    >
    > Nodobra, teraz masz RUSKĄ zagwozdkę :)
    > https://youtu.be/gnZvTQ-qZbQ
    >
    > Kombinuj dlaczego to działa :) Nie wiedziałeś że tak też można? :D
    >
    >
    @J.F. (Jarku)
    BTW, nie obejrzałeś tego filmu :> Jak zwykle olałeś :)
    SYMPTOMATYCZNE :] i jak z Tobą przeprowadzać konwersacje? Mam nowy wątek
    zakładać? Tak, ciekawi mnie jak się do tego odniesiesz.

    --
    Pixel(R)??


  • 44. Data: 2025-01-16 09:27:34
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Jan 2025 23:09:14 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 14.01.2025 o 19:21, Pixel®🇵🇱 pisze:
    >
    >>> Ale ić, bo jak pojedziesz, to możesz nie zapalic przy powrocie :-P
    >>>
    >>
    >> Nodobra, teraz masz RUSKĄ zagwozdkę :)
    >> https://youtu.be/gnZvTQ-qZbQ
    >>
    >> Kombinuj dlaczego to działa :) Nie wiedziałeś że tak też można? :D
    >>
    >>
    > @J.F. (Jarku)
    > BTW, nie obejrzałeś tego filmu :> Jak zwykle olałeś :)
    > SYMPTOMATYCZNE :] i jak z Tobą przeprowadzać konwersacje? Mam nowy wątek
    > zakładać? Tak, ciekawi mnie jak się do tego odniesiesz.

    Czytam i oglądam w miarę wolnego czasu.

    Z grubsza wiem, że tak można zrobić. W stanie rozładowanym materiał na
    elektrodach ten sam, PbSO4.

    Ale pewny jestem, Ĺźe mu to na zdrowie nie wyjdzie.

    Musiałbys obejrzec te filmy mrAkumulator, on tam gdzies pokazywał
    budowę i produkcje - nie pamietam, czy masa na płyty jest początkowo
    ta sama, czy już inna. Oprócz tego są jeszcze inne drobne róznice,
    płyty są optymalizowane do swojej roli.
    OdwrĂłcisz - zniknie.

    A już samo rozładowanie mocno szkodzi akumulatorowi rozruchowemu.

    J.


  • 45. Data: 2025-01-16 09:34:55
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.01.2025 o 09:27, J.F pisze:

    >>> Nodobra, teraz masz RUSKĄ zagwozdkę :)
    >>> https://youtu.be/gnZvTQ-qZbQ
    >>>
    >>> Kombinuj dlaczego to działa :) Nie wiedziałeś że tak też można? :D

    > Czytam i oglądam w miarę wolnego czasu.
    >
    > Z grubsza wiem, że tak można zrobić. W stanie rozładowanym materiał na
    > elektrodach ten sam, PbSO4.
    >
    > Ale pewny jestem, że mu to na zdrowie nie wyjdzie.
    >
    > Musiałbys obejrzec te filmy mrAkumulator, on tam gdzies pokazywał
    > budowę i produkcje - nie pamietam, czy masa na płyty jest początkowo
    > ta sama, czy już inna. Oprócz tego są jeszcze inne drobne róznice,
    > płyty są optymalizowane do swojej roli.
    > Odwrócisz - zniknie.
    >
    > A już samo rozładowanie mocno szkodzi akumulatorowi rozruchowemu.

    Tyle że film jest o "już" uszkodzonym, znaczy zasiarczonym akumulatorze,
    który był do wyrzucenia :)


    --
    Pixel(R)??


  • 46. Data: 2025-01-16 17:37:31
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Jan 2025 09:34:55 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 16.01.2025 o 09:27, J.F pisze:
    >>>> Nodobra, teraz masz RUSKĄ zagwozdkę :)
    >>>> https://youtu.be/gnZvTQ-qZbQ
    >>>>
    >>>> Kombinuj dlaczego to działa :) Nie wiedziałeś że tak też można? :D
    >
    >> Czytam i oglądam w miarę wolnego czasu.
    >>
    >> Z grubsza wiem, że tak można zrobić. W stanie rozładowanym materiał na
    >> elektrodach ten sam, PbSO4.
    >>
    >> Ale pewny jestem, Ĺźe mu to na zdrowie nie wyjdzie.
    >>
    >> Musiałbys obejrzec te filmy mrAkumulator, on tam gdzies pokazywał
    >> budowę i produkcje - nie pamietam, czy masa na płyty jest początkowo
    >> ta sama, czy już inna. Oprócz tego są jeszcze inne drobne róznice,
    >> płyty są optymalizowane do swojej roli.
    >> OdwrĂłcisz - zniknie.
    >>
    >> A już samo rozładowanie mocno szkodzi akumulatorowi rozruchowemu.
    >
    > Tyle Ĺźe film jest o "juĹź" uszkodzonym, znaczy zasiarczonym akumulatorze,
    > który był do wyrzucenia :)

    Może on wcale taki do wyrzucenia nie był, tylko trzeba go było
    normalnie ładować.

    Choc przez ostatnie przypadki stałem się ostrożniejszy ... padnie taki
    aku w najmniej sprzyjającym momencie.


    J.


  • 47. Data: 2025-01-16 18:16:55
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.01.2025 o 17:37, J.F pisze:

    >>>>> Nodobra, teraz masz RUSKĄ zagwozdkę :)
    >>>>> https://youtu.be/gnZvTQ-qZbQ
    >>>>>
    >>>>> Kombinuj dlaczego to działa :) Nie wiedziałeś że tak też można? :D
    >>
    >>> Czytam i oglądam w miarę wolnego czasu.
    >>>
    >>> Z grubsza wiem, że tak można zrobić. W stanie rozładowanym materiał na
    >>> elektrodach ten sam, PbSO4.
    >>>
    >>> Ale pewny jestem, że mu to na zdrowie nie wyjdzie.
    >>>
    >>> Musiałbys obejrzec te filmy mrAkumulator, on tam gdzies pokazywał
    >>> budowę i produkcje - nie pamietam, czy masa na płyty jest początkowo
    >>> ta sama, czy już inna. Oprócz tego są jeszcze inne drobne róznice,
    >>> płyty są optymalizowane do swojej roli.
    >>> Odwrócisz - zniknie.
    >>>
    >>> A już samo rozładowanie mocno szkodzi akumulatorowi rozruchowemu.
    >>
    >> Tyle że film jest o "już" uszkodzonym, znaczy zasiarczonym akumulatorze,
    >> który był do wyrzucenia :)
    >
    > Może on wcale taki do wyrzucenia nie był, tylko trzeba go było
    > normalnie ładować.
    >
    Widzisz, na filmie jest to pokazane, że były takie próby ale trzeba go
    obejrzeć ;)

    "Lubię" takie "wejścia" znaczy wypowiedź kogoś, kto nie kliknie, nie
    obejrzy a później plecie bzdury. I ja tu prowadzić dyskusję?

    --
    Pixel(R)??


  • 48. Data: 2025-01-16 18:37:50
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Jan 2025 18:16:55 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 16.01.2025 o 17:37, J.F pisze:
    >>>>>> Nodobra, teraz masz RUSKĄ zagwozdkę :)
    >>>>>> https://youtu.be/gnZvTQ-qZbQ
    >>>>>>
    >>>>>> Kombinuj dlaczego to działa :) Nie wiedziałeś że tak też można? :D
    >>>
    >>>> Czytam i oglądam w miarę wolnego czasu.
    >>>>
    >>>> Z grubsza wiem, że tak można zrobić. W stanie rozładowanym materiał na
    >>>> elektrodach ten sam, PbSO4.
    >>>>
    >>>> Ale pewny jestem, Ĺźe mu to na zdrowie nie wyjdzie.
    >>>>
    >>>> Musiałbys obejrzec te filmy mrAkumulator, on tam gdzies pokazywał
    >>>> budowę i produkcje - nie pamietam, czy masa na płyty jest początkowo
    >>>> ta sama, czy już inna. Oprócz tego są jeszcze inne drobne róznice,
    >>>> płyty są optymalizowane do swojej roli.
    >>>> OdwrĂłcisz - zniknie.
    >>>>
    >>>> A już samo rozładowanie mocno szkodzi akumulatorowi rozruchowemu.
    >>>
    >>> Tyle Ĺźe film jest o "juĹź" uszkodzonym, znaczy zasiarczonym akumulatorze,
    >>> który był do wyrzucenia :)
    >>
    >> Może on wcale taki do wyrzucenia nie był, tylko trzeba go było
    >> normalnie ładować.
    >>
    > Widzisz, na filmie jest to pokazane, że były takie próby ale trzeba go
    > obejrzeć ;)
    >
    > "Lubię" takie "wejścia" znaczy wypowiedź kogoś, kto nie kliknie, nie
    > obejrzy a później plecie bzdury. I ja tu prowadzić dyskusję?

    Rzuciłem okiem, ale to jednak 17 minut, a tresci mało, a początek
    trochę chaotyczny.

    ładował normalnie 24h, i akumulator ledwo kręcił, za słabo, aby
    zapalić? Ale zarówkę swiecił dobrze.

    Co mogło się zepsuc i potem naprawic?
    Jakies zwarcie w celi się rozwarło?

    Nie przemierzył na początku, to się nie dowiemy :-(

    J.


  • 49. Data: 2025-01-16 18:51:41
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.01.2025 o 18:37, J.F pisze:
    [...]
    >>> Może on wcale taki do wyrzucenia nie był, tylko trzeba go było
    >>> normalnie ładować.
    >>>
    >> Widzisz, na filmie jest to pokazane, że były takie próby ale trzeba go
    >> obejrzeć ;)
    >>
    >> "Lubię" takie "wejścia" znaczy wypowiedź kogoś, kto nie kliknie, nie
    >> obejrzy a później plecie bzdury. I ja tu prowadzić dyskusję?
    >
    > Rzuciłem okiem, ale to jednak 17 minut, a tresci mało, a początek
    > trochę chaotyczny.

    Nocusz, chcąc dyskutować, to trzeba obejrzeć a nie zmuszać mnie, żebym
    to opisał klawiaturą :>
    >
    > ładował normalnie 24h, i akumulator ledwo kręcił, za słabo, aby
    > zapalić? Ale zarówkę swiecił dobrze.
    >
    > Co mogło się zepsuc i potem naprawic?
    > Jakies zwarcie w celi się rozwarło?
    >
    > Nie przemierzył na początku, to się nie dowiemy :-(

    Wszystko było zrobione ale jest jedna rzecz, która nie była zrobiona.

    NIE OBEJRZAŁEŚ tego filmu z uwagą i chcesz prowadzić dyskusję? Nie chce
    mi się pisać i opowiadać o tym co tam jest.

    Interesuje mnie jednak (w sumie wiem dlaczego to działa) że taki myk
    działa całkiem fajnie i wiele osób o tym nie wie.

    --
    Pixel(R)??


  • 50. Data: 2025-01-17 01:02:47
    Temat: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:

    > Tak przy okazji, bo w renówce mam identycznie jak w tym yarisie - każdy
    > teraz samochód blokuje otwieranie bagażnika gdy się ruszy i przekroczy
    > jakąś tam prędkość?

    Czy teraz, to nie wiem. Moja Renówka (Trafic z 2009 r.) tego nie ma.

    Ma za to pewną upierdliwą przypadłość.

    Na pilocie mam trzy guziczki:

    1. Zamknij drzwi boczne i pakę
    2. Otwórz drzwi boczne (nie ruszaj paki)
    3. Otwórz lub zamknij pakę

    Mam też pstryczek na desce rozdzielczej:

    1. Otwórz drzwi boczne (nie ruszaj paki)
    2. Zamknij drzwi boczne i pakę

    Jak kluczyk jest przekręcony, to guziczki na pilocie nie działają. W
    efekcie, jeśli chcę wyjść z samochodu bez gaszenia go i otworzyć pakę...
    nie da się. On wie lepiej, że nie powinienem. Choć jechać z otwartą paką
    mogę. Tylko otworzyć nie mogę.

    Kulki się widać komuś w tym Renault nie zderzyły...

    > Jest to dla mnie tak wkurzające, że trzeba zgasić silnik i nacisnąć
    > otwarcie drzwi (w yarisie obojętne czy z kluczyka czy z panelu, w
    > renówce musi być z kluczyka).

    Nie da się otworzyć drzwi bez gaszenia silnika? A jakbyś chciał pasażera
    wpuścić albo wypuścić? Co za głupota...

    --
    Łysi mają lepiej chłodzony procesor.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: