eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaakumulator napięcie 12.0vRe: akumulator napięcie 12.0v
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.s0106bc9b68897
    d91.wp.shawcable.net!not-for-mail
    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Date: Wed, 15 Jan 2025 01:38:20 -0600
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vm7old$i83$1@news.chmurka.net>
    References: <X...@1...0.0.1> <vlpvuv$5eu$1@news.chmurka.net>
    <v...@4...net>
    <vlss7q$q4k$1@news.chmurka.net>
    <5kgan2nenpw3$.xuaw0yz77sv$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 15 Jan 2025 07:38:21 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="ptoki";
    posting-host="s0106bc9b68897d91.wp.shawcable.net:24.77.123.5";
    logging-data="18691";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.11.0
    Cancel-Lock: sha1:JVg+4KKWUM10v6IhqI5UONo1N9k=
    sha256:3I/6alEFXipcnKThQ64Uccq4wxTsZYr/24nrp6VbYOI=
    sha1:g1U8Z3UiMt5426B5ax3waDjBJdM=
    sha256:D/PJFDOKajWwgGF3b8BzEq2UqJ62Kds7kQltCzMRovg=
    Content-Language: en-US
    In-Reply-To: <5kgan2nenpw3$.xuaw0yz77sv$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:795641
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2025-01-13 02:47, J.F wrote:
    > On Fri, 10 Jan 2025 22:31:53 -0600, ptoki wrote:
    >> On 2025-01-10 11:12, J.F wrote:
    >>> On Thu, 9 Jan 2025 20:17:03 -0600, ptoki wrote:
    >>>> On 2025-01-09 14:11, PiteR wrote:
    >>>>> Co myślicie o moim samochodziku?
    >>>>> Nowa Varta 55Ah
    >>>>>
    >>>>> Jeżdzę ostatnio z multimetrem.
    >>>>>
    >>>>> 1. Ładowanie jak skała 14.4v nie ważne ile czego nawłączam.
    >>>>> 2. po zgaszeniu silnika błyskawicznie spada na 12.0v
    >>>
    >>>>> Nie podoba mi się to spoczynkowe 12.0v zeby nie zasiarczyc akku
    >>>>> powinno spadać powoli i być chociaż z 12.4v rano.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Sie ciesz ze masz 12V u mnie notorycznie jest 11.8 lub nawet mniej nawet
    >>>> po ladowaniu, w jesien/zime.
    >>>
    >>> Zły miernik, czy zwarta cela?
    >>> Obstawiam celę :-(
    >>>
    >> W kolejnych prawie nowych aku albo rocznych dwuletnich w roznych autach?
    >
    > No to zły miernik :-)
    >

    Tak bym wolal :)
    Nawet te mierniczki co sie wtyka do gniazdka zapalniczki pokazuja tak. A
    podczas jazdy jest 14.1 czy 13.8.

    >> Juz przestalem sie przejmowac jak widze 11V. I zakladam ze aku wytrzyma
    >> maks 3 lata.
    >
    > Mój ostatni wytrzymał 6. I wcale nie uważam, że to dobrze.
    >
    >> Choc sa wyjatki. Ah, I te 3 lata w warunkach zimy, nie to
    >> co w Polsce mamy.
    >
    > Szwecja, Norwegia, Suwałki?
    >

    Zimniej :)

    Zaloz srednio -20.

    > Jesli naprawde masz 11V, to akumulator jest rozładowany.
    > I on Ci w zimę nie zapali. Albo nawet elektrolit zamarznie.
    >

    Zapala. Czasem nawet nie grzany grzalka w bloku.
    Ale zazwyczaj grzeje i blok i aku.
    Co napiecia zbytnio nie poprawia.

    >>>> Przylaczam sie do pytania o to z czego robi sie aku dzis.
    >>>> Juz nawet nie mowie ze kiedys aku do malacza mial chyba 34Ah a teraz juz
    >>>> pojemnosci nie pisza tylko maksylmalne prady jakie sie daje osiagnac - w
    >>>
    >>> IMO - pojemności ciągle piszą.
    >>> A do rozruchu to właśnie prądy ważne, a nie pojemności :-)
    >>>
    >> Niby tak, ale jak auto stoi tydzien to pojemnosci jest tyle ze pradu tez
    >> nie ma. Auto stoi a szpeje prad zra bo centralny zamek musi sluchac caly
    >> czas. I takie tam...
    >
    > Przyzwoite auto bierze może 20mA na postoju. Co daje 0.5Ah na dobę.
    > Tydzien akumulatorowi nie straszny.
    >

    Ano, tydzien nie. Ale czasem sie czlowiek byczy 2 tygodnie i tylko po
    bulki jedzie raz a to za malo zeby sie naladowalo...

    I tylko jedno auto na trzy ma normalny kluczyk. Pozostale maja je
    pochowane wiec przelacznik na aku tez malo praktyczny...

    > Zaczeli też robić nieprzyzwoite, i dwa tygodnie nie postoją.
    >
    >> W maluchu literalnie nic nie pracowalo a aku byl tak duzy jak w foce z
    >> radiami, zamkami, alarmami, logika gaszenia auta po jego wylaczeniu itp...
    >
    > Wow, a coż to za foka? Hybryda jakaś?
    >

    nie, zwykla stara 1.8 tdci z 2006.

    > Ostatnio to nieprzyzwoite robiła Toyota.
    > >>>> praktyce pojmnosci sa na poziomie 90minut:
    >>>>
    >>>> Examples of Ford Focus battery reserve capacities
    >>>> 2016 Ford Focus: Has a reserve capacity of 140 minutes
    >>>> 2018 Ford Focus: Has a reserve capacity of 120 minutes
    >>>> 2015 Ford Focus: Has a reserve capacity of 95 minutes
    >>>>
    >>>> How to calculate RC
    >>>> Charge the battery to 100%
    >>>> Start a clock
    >>>> Draw 25 amps of power from the battery at 80°F
    >>>> Stop the clock when the battery voltage drops below 10.5 volts
    >>>> The number of minutes the battery supplied power is the RC rating
    >>>>
    >>>> Czyli nowa foka ma aku o pojemnosci 37Ah.
    >>>
    >>> Nie. efekt 25A.
    >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Puekerta
    >>>
    >>> (czeski błąd w linku?)
    >>>
    >>> Normalnie pojemność jest podawana przy prądzie 10h lub nawet 5h,
    >>>
    >>> a prąd maksymalny ... podobno te oryginalne mają nieduży
    >>> https://youtu.be/tpqYdEWf9VY?t=170
    >>>
    >>> ktos tam dopisał, ze rozruszniki z przekładniami juz nie wymagają tak
    >>> dużych prądów.
    >>> Ale jak zrobic akumulator o dużej pojemności i małym prądzie
    >>> rozruchowym?
    >>> I w ogóle - po co ta duża pojemność ?
    >>>
    >>
    >> Zeby nie musiec aku co 3 lata wymieniac.
    >> Bo jak pojemnosc konkretna to po tych 5 latach dalej pokreci mimo ze juz
    >> 60% akumulatora nie ma...
    >
    > Zuzyłem kiedys aku do 4Ah (słownie: cztery).
    > I nadal swietnie zapalał. Oczywiscie raz, góra dwa.
    > No i nie mogłem zapomniec swiateł wyłączyć, nawet na 15 minut.
    >

    A tak, tez tak mi sie trafilo. Jak jezdzilem to odpalal. Ale raz sie
    zatrzymalem, burgra zezarlem sluchajac radia i juz nie odpalil. Udalo
    sie na popych odpalic.

    > Z tym, że akumulator był duży, to mimo żuzycia prąd dawał spory.
    >
    >>>> Nie dziw sie ze masz jak masz, lepiej nie bedzie. Nawet jak poszukasz
    >>>> lepszego aku.
    >>> Ale akurat ma bardzo dobrze. Napięcie ładowania 14.4V, wręcz wzrorowe.
    >>>
    >>
    >> U mnie tez ladowalo wzorowo.
    >> Az auto oglupialo i posypalo bledami i serwis zasugerowal lawete bo nie
    >> bylo wiadomo czy 3x wyzsze cisnienie oleju to jakas fanaberia czy
    >> rzeczywisty pomiar.
    >
    > Od ładowania, czy od awarii aku ?
    >

    Od stania. Auto laduje ok. Ale stalo jakies 2 tygodnie na zimnie. I
    odpalilo, pojechalem 10km, postalo 2h (dentysta) i jak drugi raz
    zapalalo to nieco zgupialo. DO domu dojechalem i sie check engine zapalilo.

    Aku slabawy ale nadal testujac wieszakiem pokazywal ze jest na zielonym
    choc tylko dla najmniej pojemnego aku.

    > Mnie ostatnio pokazuje za duże cisnienie turbiny, i nie wiadomo -
    > czujnik, czy sterowanie turbiną :-)
    >
    >>> Tylko pytanie kiedy ten akumulator wysiądzie i gdzie :-)
    >> A popchac zeby odpalic ponoc nie powinno sie :)
    >
    > IMHO - to jakos bardzo cięzko idzie ostatnio pchanie.
    > Liczę tylko na kable.
    >

    A ja do kosztow utrzymania zaczynam mentalnie wliczac aku co 3-5 lat...

    --
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: