eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaakumulator napięcie 12.0vRe: akumulator napięcie 12.0v
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.s0106bc9b68897
    d91.wp.shawcable.net!not-for-mail
    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: akumulator napięcie 12.0v
    Date: Fri, 17 Jan 2025 02:00:11 -0600
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vmd2mc$bq9$1@news.chmurka.net>
    References: <X...@1...0.0.1> <vlpvuv$5eu$1@news.chmurka.net>
    <v...@4...net>
    <vlss7q$q4k$1@news.chmurka.net>
    <5kgan2nenpw3$.xuaw0yz77sv$.dlg@40tude.net>
    <vm7old$i83$1@news.chmurka.net>
    <p...@4...net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 17 Jan 2025 08:00:12 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="ptoki";
    posting-host="s0106bc9b68897d91.wp.shawcable.net:24.77.123.5";
    logging-data="12105";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.11.0
    Cancel-Lock: sha1:hguH0g5V4g7XN/PISBQS68kfoSw=
    sha256:iSW4CFdpE6V7fvTAFkTrLdY+gmYme59gZQ9AYUq/GDw=
    sha1:SndSnw8q81sV0it4Y4lYC7fhTTk=
    sha256:QcfZUMKs/KG9a8GF6KmjoDHEGmkL/d9mKkinMnun+EY=
    Content-Language: en-US
    In-Reply-To: <p...@4...net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:795675
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2025-01-15 07:48, J.F wrote:
    > On Wed, 15 Jan 2025 01:38:20 -0600, ptoki wrote:
    >> On 2025-01-13 02:47, J.F wrote:
    >>> On Fri, 10 Jan 2025 22:31:53 -0600, ptoki wrote:
    >
    >>>>>> Sie ciesz ze masz 12V u mnie notorycznie jest 11.8 lub nawet mniej nawet
    >>>>>> po ladowaniu, w jesien/zime.
    >>>>>
    >>>>> Zły miernik, czy zwarta cela?
    >>>>> Obstawiam celę :-(
    >>>>>
    >>>> W kolejnych prawie nowych aku albo rocznych dwuletnich w roznych autach?
    >>>
    >>> No to zły miernik :-)
    >>>
    >> Tak bym wolal :)
    >> Nawet te mierniczki co sie wtyka do gniazdka zapalniczki pokazuja tak. A
    >> podczas jazdy jest 14.1 czy 13.8.
    >
    > Sprawny akumulator po ładowaniu, w miarę szybko (minuty) spada do ok
    > 13.2V.
    > Dalszy spadek jest juz znacznie wolniejszy.
    >

    Ta. Tak powinno byc w normalnym aku.
    Ale te jakies dziwne. Choc wyjalem wlasnie jeden i w domu mial ladnie
    12.4, Ale byl ladowany 2 dni temu i nie uzywany.
    Wyjalem bo grat narazie nie bedzie jezdzony. Ale w gniazdku zapalniczki
    pokazywal 11.9.

    Chyba przyniose ten miernik do domu i porownam...

    > Tu np 12.89V "po zakupie".
    > https://youtu.be/yDWDoi76pUs?t=125
    >
    > a w 4:00 - akumulator rozładowany, naładowany, i po 48h ma 13.23V
    > a po zmrożeniu do -25C - ciągle 13.15V
    >

    No wlasnie. Tak z grubsza powinno byc. A jest w kratke. Gdzie bym nie
    mierzyl to nie ma tych 12.4.
    A mierze czasem na klemach multimetrem, czasem w gniazdku tymi
    miernikami na zapalniczke, i przez obd z kompa i z samego obd.

    Kazdy pokazuje co innego (co z grubsza zrozumiale) ale zazwyczaj duzo za
    malo.

    > W samochodzie może być inaczej, bo tam różne rzeczy potrafią brać
    > prąd, szczególnie jak niedługo po zgaszeniu silnika, czy po otwarciu
    > zamków.
    > Taki 1A potrafi mocno obniżyć napięcie.
    > Oczywiście od długo nie płynie, bo by załatwił aku w parę dni.
    >

    A to mozliwe, bo rzeczywiscie, auto odryglowane, jakies kompy, lampki
    sie swieca. Moze to to? Ale zeby az prawie 1V spadalo?

    >>>> Choc sa wyjatki. Ah, I te 3 lata w warunkach zimy, nie to
    >>>> co w Polsce mamy.
    >>>
    >>> Szwecja, Norwegia, Suwałki?
    >>>
    >> Zimniej :)
    >> Zaloz srednio -20.
    >
    > Wow, gdzie tak - tyle to chyba nawet w Nordkapp nie ma ...
    > A na Antarktydę chyba za ciepło ?
    >
    > Grenlandia?
    >

    Dalij :)

    >>> Jesli naprawde masz 11V, to akumulator jest rozładowany.
    >>> I on Ci w zimę nie zapali. Albo nawet elektrolit zamarznie.
    >>>
    >> Zapala. Czasem nawet nie grzany grzalka w bloku.
    >> Ale zazwyczaj grzeje i blok i aku.
    >> Co napiecia zbytnio nie poprawia.
    >
    > Ale pod obciążeniem, to juz chyba sporo poprawia.
    >

    Tak roznica jest spora. Pomaga znaczaco ale niestety usypia czujnosc.
    Grzane auto zawsze odpali. Do czasu az nie jest zagrzane i tylko steknie
    i wszystko zgasnie...

    >>>>>> Przylaczam sie do pytania o to z czego robi sie aku dzis.
    >>>>>> Juz nawet nie mowie ze kiedys aku do malacza mial chyba 34Ah a teraz juz
    >>>>>> pojemnosci nie pisza tylko maksylmalne prady jakie sie daje osiagnac - w
    >>>>>
    >>>>> IMO - pojemności ciągle piszą.
    >>>>> A do rozruchu to właśnie prądy ważne, a nie pojemności :-)
    >>>>>
    >>>> Niby tak, ale jak auto stoi tydzien to pojemnosci jest tyle ze pradu tez
    >>>> nie ma. Auto stoi a szpeje prad zra bo centralny zamek musi sluchac caly
    >>>> czas. I takie tam...
    >>>
    >>> Przyzwoite auto bierze może 20mA na postoju. Co daje 0.5Ah na dobę.
    >>> Tydzien akumulatorowi nie straszny.
    >>>
    >> Ano, tydzien nie. Ale czasem sie czlowiek byczy 2 tygodnie i tylko po
    >> bulki jedzie raz a to za malo zeby sie naladowalo...
    >
    > Rozładowany aku spory prąd bierze, i może sporo w 30 minut uzupełnić.
    >
    >>>> W maluchu literalnie nic nie pracowalo a aku byl tak duzy jak w foce z
    >>>> radiami, zamkami, alarmami, logika gaszenia auta po jego wylaczeniu itp...
    >>>
    >>> Wow, a coż to za foka? Hybryda jakaś?
    >>>
    >> nie, zwykla stara 1.8 tdci z 2006.
    >
    > dieselek swoje wymagania przy starcie ma.
    > Ale stary, na parkingu nie powinien być zbyt prądożerny.
    >
    > Ale nowe ...
    > https://www.youtube.com/watch?v=x5rfXmzlSjU
    >

    Ah, widzialem.
    Smutne ze inzyniery fabryczne takie babole popelniaja.

    >>>>> Tylko pytanie kiedy ten akumulator wysiądzie i gdzie :-)
    >>>> A popchac zeby odpalic ponoc nie powinno sie :)
    >>>
    >>> IMHO - to jakos bardzo cięzko idzie ostatnio pchanie.
    >>> Liczę tylko na kable.
    >>>
    >> A ja do kosztow utrzymania zaczynam mentalnie wliczac aku co 3-5 lat...
    >
    > Nie wliczam, bo aku relatywnie niedrogie, i mnie raczej na dłużej
    > starcza.
    > Najgorsze, ze może zawieźć w złym momencie.
    >
    > Ale wymieniac profilaktycznie co 3 lata?
    > W Twojej zimnicy może warto, szczególnie jak "niedrogie" :-)
    >
    No wlasnie aktualnie raczej dbam i laduje zamiast wymieniac. Bo te 6
    stowek i tak mi przez okno samo nie wlatuje.

    --
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: