  • 41. Data: 2012-02-18 19:51:42
    Temat: Re: akumulator - jaki ?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl>

    > T.z. chciałem powiedzieć że zwykłym prostownikiem nie można lub będzie to
    > bardzo ryzykowne dla samochodowej elektroniki.
    > W trakcie ładowania dochodzi do dużych zakłóceń. Chwilowy wzrost napięcia
    > może wynosić nawet kilkadziesiąt wolt.

    Wątpliwe. Przeciętna ładowarka nie ma wydajności alternatora a podłączony
    akumulator skutecznie ogranicza napięcie jakie może odłożyć się. A dobra
    ładowarka nie dostarczy napięcia w trosce o akumulator.

  • 42. Data: 2012-02-18 19:55:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 17:14:27 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

> [...]
    > samochodowej elektroniki.
    > W trakcie ładowania dochodzi do dużych zakłóceń. Chwilowy wzrost napięcia może

    a niby skad takie napiecie ? moj "zwykly prostownik" ma 19v szczytowego,
    wiecej jak elektrownia zwariuje.

    a akumulator swietnie tlumi i szczytowe i przepiecia.

    Natomiast jest drobne ryzyko ze akumulator peknie.

    J.

  • 43. Data: 2012-02-18 20:10:03
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    John Kołalsky napisał(a):
    > Wątpliwe. Przeciętna ładowarka nie ma wydajności alternatora
    Nie wiem co ma przeciętna ładowarka, ja mówię o prostownikach.
    Mam taki średniej kalsy niemiecki to pod koniec ładowania napiecie na klemach jest
    15,5V. A przy
    kiepskim styku z klemami wali amperaż ma maxa. Wole nie częstować elektroniki w aucie
    tymi "cukierkami"
    Nie jestem fachowcem w tej kwestii, ale jak poczytasz fora i porady fachowców co i
    jak to będziesz
    raczej odpinał w aucie chociaż jedną kleme.
    > podłączony akumulator skutecznie ogranicza napięcie jakie może odłożyć
    > się.
    Ciekawe w jaki sposób on to robi?
    > A dobra ładowarka nie dostarczy napięcia w trosce o akumulator.
    Tak. Mam taką do akumulatora żelowego 120Ah za 5 stów.
    Jak dojdzie napięcie do (nie pamietam chyba 14V) przechodzi w stan podtrzymania.
    Posiada wszelkie
    zabezpieczenia i jest bezpieczna. Ale kto takie kupuje do ładowania akumulatorów
    kwasowych?
    --
    Krzysiek

  • 44. Data: 2012-02-18 20:19:54
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Krzysztof 45 <m...@v...pl> napisał(a):

    > A przy
    > kiepskim styku z klemami wali amperaż ma maxa. Wole nie częstować elektroniki
    > aucie tymi "cukierkami"

    Ciągle nie odróżniasz napięcie od natężenia?
    Skąd niby ten "amperaż" przy złym styku? ?
    O prawie Ohma kiedyś słyszałeś?

  • 45. Data: 2012-02-18 20:39:26
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Wmak napisał(a):
    > Ciągle nie odróżniasz napięcie od natężenia?
    Zieeeew
    > Skąd niby ten "amperaż" przy złym styku? ?
    Mam takie okienko ze wskazówka, a na okienku jest literka A
    Wskazówka czasami czasami potrafi polatać od dechy do dechy mało nie wyskoczy :D
    Spytaj sie prostownika czemu potrafi poczęstować przepięciami.
    > O prawie Ohma kiedyś słyszałeś?
    Zieeeew II
    --
    Krzysiek

  • 46. Data: 2012-02-18 20:56:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 17:14:27 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > W trakcie ładowania dochodzi do dużych zakłóceń. Chwilowy wzrost napięcia może
    wynosić nawet
    > kilkadziesiąt wolt.

    LOL. A akumulator co na to?

    --
    ___________ (R)

  • 47. Data: 2012-02-18 21:08:37
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > LOL. A akumulator co na to?
    A akumulator nic. Jemu to powiewa.
    --
    Krzysiek

  • 48. Data: 2012-02-18 21:44:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-02-18 19:50, Krzysztof 45 wrote:
    > Po co? Możesz poprosić o sprawdzenie testerem w sklepie.

    W "sklepie" typu Real nie mają ;) Ale mają najtańsze akku.

  • 49. Data: 2012-02-18 21:48:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-02-18 19:23, J.F. wrote:
    > w zasadzie to zle robisz. rozruchowe akumulatory nie lubia glebokiego
    > wyladowania.

    Kto mowi o głębokim rozladowaniu? Rozładowuje pi*drzwi do połowy w/g
    ch-ki. Dalsza część jest aproksymowana, zazwyczaj sie sprawdza. Kiedyś
    kupiłem uszkodzony i ch-ka rozładowania była wyraźniej (3x) szybciej
    opadająca. Nie muszę nic rozladowywać do końca żeby wiedzieć czy jest
    upierd...

  • 50. Data: 2012-02-18 21:58:36
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Sebastian Biały napisał(a):

    > W "sklepie" typu Real nie mają ;) Ale mają najtańsze akku.
    Więc kupujesz, jedziesz z nim do Sklepu z akumulatorami i za dychę gość jak nie ma
    klientów
    sprawdza. A jak jest padaka z aku, to dużym plusem sklepów typu Real jest to, że
    zwracasz, a oni bez
    mrugnięcia okiem oddaja szmal i bierzesz drugi :)
    --
    Krzysiek