eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumulator - jaki ?Re: akumulator - jaki ?
  • Data: 2012-02-19 14:25:42
    Temat: Re: akumulator - jaki ?
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    AZ napisał(a):
    > Dlaczego mam pytać Natanka skoro Ty wyjechałeś z takimi mądrościami. Ładowałem X
    razy akumulator
    > tak w samochodzie a w motocyklu to nawet przez gniazdo zapalniczki bo nie chce mi
    się rozkręcać
    > żeby dopchać się do akumulatora i nigdy nic się nie stało.
    Podałem link wcześniej w którym to jest opisane. Widzę że masz problem ze znalezienim
    odpowiedzi, to
    Ci ją wkleję.

    Czy można ładować podłączony akumulator bezpośrednio w samochodzie bez wyciągania go
    i odczepiania
    samochodowych klem?

    Można pod warunkiem odłączenia jednej klemy. Jeśli w samochodzie jest komputer,
    którego odłączenie
    wymagałoby wezwania serwisu do jego zakodowania, nie powinno się tego robić samemu.
    Najlepiej
    przyjechać do naszego zakładu, wymontujemy akumulator z podtrzymaniem napięcia,
    włożymy nasz do
    wypożyczania, a akumulator klienta naładujemy. W instrukcji obsługi auta powinien być
    opis ponownego
    zaprogramowania komputera w przypadku, gdy parametry tego kasują się po odłączeniu
    akumulatora.
    Należy pamiętać, że przy odłączaniu akumulatora centralny zamek zamyka drzwi, dlatego
    nie należy
    zostawiać kluczyków w stacyjce.
    A instrukcja obsługi do mojego auta (Skoda Felicja) mówi, że można ładować małym
    prądem bez
    konieczności odpinania klem. Jaka jest prawda?
    Prawdopodobnie występuje tu wspomniany problem resetowania się komputera
    odpowiedzialnego za
    sterowanie pracą silnika i producent doszedł do wniosku, że problemy związane z
    odłączeniem
    zasilania są większe niż ewentualne ryzyko ładowania akumulatora bez jego odłączenia
    i zastrzega
    tylko, że prąd ma być mały. Tak naprawdę akumulatorowi jest obojętne, czy jest
    ładowany w
    samochodzie, czy też poza nim, a także obojętne jest mu, czy klemy są zdjęte, czy też
    nie.
    Ewentualne ograniczenia wynikają z innych okoliczności. Jeżeli akumulator jest typu
    całkowicie
    bezobsługowego, np. Bosch silver i używa się do ładowania specjalnej automatycznej
    ładowarki (np.:
    prostownika elektronicznego firmy Bosch kosztującego kilkaset złotych), to wyjmowanie
    akumulatora i
    odłączanie klem właściwie nie ma sensu. Przy akumulatorach bardziej klasycznych (choć
    też
    bezobsługowych) i ładowarce zwykle używanej, sprawa wygląda nieco inaczej. Klasyczne
    prostowniki
    podają na akumulator podwyższone napięcie, które może się okazać szkodliwe dla bardzo
    czułych na
    zakłócenia elementów elektronicznych samochodu jak poduszki powietrzne, urządzenia
    sterujące pracą
    silnika, alternator, telefon samochodowy, odtwarzacz płyt kompaktowych i inne
    urządzenia, które
    muszą być szczególnie chronione przed przepięciami występującymi podczas ładowania
    akumulatora i z
    tego powodu należy odpiąć jedną klemę. Do ładowania z powodów bezpieczeństwa należy
    odkręcić korki
    lub zdjąć pokrywki ogniw, a wtedy w czasie ładowania w okolicy akumulatora rozpylany
    jest aerozol
    kwasu siarkowego, który niszczy lakier i powoduje korozję blach nadwozia. Z tego
    powodu lepiej jest
    usunąć akumulator i ładować go poza samochodem.

    --
    Krzysiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: