  • 1. Data: 2010-10-12 15:55:18
    Temat: akumulator do diesla - macie rozeznanie co warto kupić?
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    myślę, że powoli trzeba by poszukać akumulatora do auta,
    i pytam: czy ktoś robił rozeznanie, co, zaile, i gdzie najlepiej?:)
    fabrycznie jest 70Ah/680A z tego co pamiętam [lybra 2.4 JTD]
    wiec coś podobnego mnie interesuje - nie koniecznie chcę centre future, czy
    inne super-hiper marki, może być coś mniej firmowego, sprawdzonego, może
    polskiej firmy?

    gdzie dobre ceny? [mogę kupć przez internet, a co]:)

    oczywiście alegro i nne takie przeglądnę,
    ale może ktoś robił jakieś rozeznanie w markach i modelach, i poleci coś?

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 2. Data: 2010-10-12 16:48:39
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    => wiec coś podobnego mnie interesuje - nie koniecznie chcę centre
    future, czy
    > inne super-hiper marki, może być coś mniej firmowego, sprawdzonego, może
    > polskiej firmy?

    Centra to Exide.
    Mam Centre Plus (95 Ah) od roku, sprawuje sie bez zarzutu, polecam.

    > gdzie dobre ceny? [mogę kupć przez internet, a co]:)
    > oczywiście alegro i nne takie przeglądnę,

    Kupilem w lokalnej hurtowni akumulatorow, byla cena jak na Allegro z
    przesylka.

  • 3. Data: 2010-10-12 18:00:06
    Od: hamberg <r...@g...com>

    jak najtanszy ktory spelnia wymagane pojemnosci/prady. Ja w moim
    2,4jtd jezdze 4 rok na akumulatorze z marketu i nic nie wskazuje na
    jego szybka smierc. Bazuje rowniez na doswiadczeniach w poprzednich
    dieslach ktore mialem - ok 6 lat mi taki "budget" z makro jezdzil
    ktory byl tak naprawde produkcji Centry.

  • 4. Data: 2010-10-12 18:12:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm>
    > myślę, że powoli trzeba by poszukać akumulatora do auta,
    > i pytam: czy ktoś robił rozeznanie, co, zaile, i gdzie
    > najlepiej?:)

    Uwazaj uwazaj, bo zaoszczedzisz 30zl, a wydasz na jezdzenie 50 :-)

    > nie koniecznie chcę centre future, czy inne super-hiper marki,
    > może być coś mniej firmowego, sprawdzonego, może polskiej firmy?

    Ja tam kupilem AccuPower w norauto. Kupilem bo byl tanszy niz inne
    w supermarketach, a to jest chyba ZAP/Sznajder..
    Zaraz .. no prawie trzy lata juz wytrzymal i na razie nie
    sygnalizuje usterek :-)

    > gdzie dobre ceny? [mogę kupć przez internet, a co]:)

    A to dowioza ? duze, ciezkie i kwasem chlapie :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-10-12 19:37:47
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    W Makrokeszu takie srebrne Budget robione przez Centrę jak trafisz na ofertę.

    -----

  • 6. Data: 2010-10-12 21:36:25
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-12 15:55, Bartek pisze:
> [...]
    >
    > oczywiście alegro i nne takie przeglądnę,
    > ale może ktoś robił jakieś rozeznanie w markach i modelach, i poleci coś?

    Ja na początku roku kupiłem Centrę Futura (bodajże 64Ah 640A). Jak
    narazie daje radę. I choć dość krótki okres ma za sobą, to jednak musi
    sobie radzić z moimi dość krótkimi przebiegami.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2010-10-13 10:10:23
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Bartek"
> [...]
    >
    > oczywiście alegro i nne takie przeglądnę,
    > ale może ktoś robił jakieś rozeznanie w markach i modelach, i poleci

    Ja zauważyłem pewną prawidłowość (przynajmniej w Oplu) akumulatory
    montowane fabrycznie - takie z "oczkiem" wytrzymywały po kilka lat (6-7
    a widziałem i takie które wciąż były w dobrym stanie po 10 latach),
    kupione w sklepach (przetestowany Banner i Bosh) kończyły żywot po ok
    3-4 latach - czym to wyjaśnić?

  • 8. Data: 2010-10-13 12:40:42
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 13 Paź, 10:10, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> wrote:
> [...]
    > a widziałem i takie które wciąż były w dobrym stanie po 10 latach),
    > kupione w sklepach (przetestowany Banner i Bosh) kończyły żywot po ok

    Nieumiejetnym montazem klem przy wymianie akumulatora oraz (co za tym
    idzie) tym, ze 3/4 wymian jeszcze nieleciwych baterii jest bez sensu
    gdyz dotyczy sprawnych akumulatorow, podczas gdy usterki sa gdzie
    indziej, zazwyczaj na brudnych klemach lub innych polaczeniach
    wysokopradowych (rozrusznik, masa silnika).

  • 9. Data: 2010-10-14 21:54:35
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-10-13 10:10:23 +0200, "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> said:
> [...]
    > a widziałem i takie które wciąż były w dobrym stanie po 10 latach),
    > kupione w sklepach (przetestowany Banner i Bosh) kończyły żywot po ok

    Tym, że to nie były te same akumulatory?

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2010-10-15 11:13:18
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Ten nowy aku napędzał nowy rozrusznik, nową pompę, nowy silnik, ...

    -----