-
1. Data: 2009-12-19 12:34:54
Temat: akumulator 'bezobslugowy' i ladowanie + pare pytan
Od: "franc" <k...@i...pl>
Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
Bosch Silver kupiony 3 lata temu.
Pytanie 1.
Czy akumulator tego typu w aucie uzywanym raczej do jazdy po miescie moze
pasc po 3 latach? (czyli krotki czas doladowywania)
Pytanie 2
Czy ladowanie tego typu akumulatora urzadzeniem do Aku kwasowych jest dobre?
Kiedys, majac starszy aku byl to taki z odkrecanymi nakretkami z dojsciem do
kazdej komory (i dolaniem wody destylowanej na przyklad). Pamietam, ze wtedy
odrkecalo sie te korki na czas ladowania. Teraz nie ma czego odkrecic.
Pytanie 3
Jak sprawdzic, gdy juz akumulatror podladuje i zamontuje w samochodzie : to
akumulator czy alternator fiksuje.
Gdzies czytalem, ze mozna to ogolnie stwierdzic sprawdzajac napiecie
akumulatora przy wylaczonym i wlaczonym silniku.
Powinno to byc na poziomie 12 V przy wylaczonym i okolo 14 V przy wlaczonym
silniku.
Pozdrawiam
Franc
-
2. Data: 2009-12-19 12:56:52
Temat: Re: akumulator 'bezobslugowy' i ladowanie + pare pytan
Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>
Dnia Sat, 19 Dec 2009 13:34:54 +0100, franc napisał(a):
> Pytanie 1.
> Czy akumulator tego typu w aucie uzywanym raczej do jazdy po miescie moze
> pasc po 3 latach? (czyli krotki czas doladowywania)
Może choć IMO nie powinien. IMO aku powinien żyć ze 6 lat.
>
> Pytanie 2
> Czy ladowanie tego typu akumulatora urzadzeniem do Aku kwasowych jest dobre?
> Kiedys, majac starszy aku byl to taki z odkrecanymi nakretkami z dojsciem do
> kazdej komory (i dolaniem wody destylowanej na przyklad). Pamietam, ze wtedy
> odrkecalo sie te korki na czas ladowania. Teraz nie ma czego odkrecic.
Kupuj aku z korkami :) Będziesz miał jakąś kontrolę nad stanem elektrolitu
i szansę poprawy jakby coś nie trybiło.
>
> Pytanie 3
> Jak sprawdzic, gdy juz akumulatror podladuje i zamontuje w samochodzie : to
> akumulator czy alternator fiksuje.
Trzeba sporo wiedzy.
> Gdzies czytalem, ze mozna to ogolnie stwierdzic sprawdzajac napiecie
> akumulatora przy wylaczonym i wlaczonym silniku.
> Powinno to byc na poziomie 12 V przy wylaczonym i okolo 14 V przy wlaczonym
> silniku.
To za proste żeby zadziałało. Tzn. jest to jakaś sensowna próba ale sama w
sobie i wobec braku szerszej wiedzy czy doświadczenia może się okazać
niewystarczająca.
--
Jacek
-
3. Data: 2009-12-19 21:21:30
Temat: Re: akumulator 'bezobslugowy' i ladowanie + pare pytan
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@T...MUCH.SPAM.com>
franc pisze:
> Padl mi akumulator w Golfie III benzyna
> Bosch Silver kupiony 3 lata temu.
Bosch Silver, ale jaki kolor obudowy?
>
> Pytanie 1.
> Czy akumulator tego typu w aucie uzywanym raczej do jazdy po miescie moze
> pasc po 3 latach? (czyli krotki czas doladowywania)
Akumulatory co pół roku powinny być podładowywane do ich napięcia
maksymalnego. Alternatory tak nie ładują, bo ich regulatory są często
ustawione na 13,8V.
> Pytanie 2
> Czy ladowanie tego typu akumulatora urzadzeniem do Aku kwasowych jest dobre?
Ale co to za ładowarka? Stałoprądowa? Stałonapięciowa? Ja mam ładowarkę
stałonapięciową 16,5V w stanie spoczynku, to też pilnuję, żeby nie
przeładować akumulatora.
> Kiedys, majac starszy aku byl to taki z odkrecanymi nakretkami z dojsciem do
> kazdej komory (i dolaniem wody destylowanej na przyklad). Pamietam, ze wtedy
> odrkecalo sie te korki na czas ladowania. Teraz nie ma czego odkrecic.
Te korki są, ale schowane pod listwą, którą da się zdjąć. Ale nie rób
tego, dlatego, że znajdują się tam też filtry łapiące wodę, żeby nie
trzeba jej było dolewać i inne bajery konserwujące akumulator. Mówię tu
oczywiście o porządnych aku, typu Bosch Silver Niebieski.
> Jak sprawdzic, gdy juz akumulatror podladuje i zamontuje w samochodzie : to
> akumulator czy alternator fiksuje.
W porządnych warsztatach mają taką fajną testerkę, tylko podłączyć i
wykonywać polecenia, a wynik będzie wydrukowany na papierku termicznym.
> Gdzies czytalem, ze mozna to ogolnie stwierdzic sprawdzajac napiecie
> akumulatora przy wylaczonym i wlaczonym silniku.
> Powinno to byc na poziomie 12 V przy wylaczonym i okolo 14 V przy wlaczonym
> silniku.
Napięcie akumulatora powinno być większe niż 12V. Napięcie podawane
przez alternator powinno być z przedziału 13,8 - 14,4V. Ciężko
powiedzieć, czy lepsze mniejsze czy większe.
-
4. Data: 2009-12-19 22:13:07
Temat: Re: akumulator 'bezobslugowy' i ladowanie + pare pytan
Od: "franc" <k...@i...pl>
> W porządnych warsztatach mają taką fajną testerkę, tylko podłączyć i
> wykonywać polecenia, a wynik będzie wydrukowany na papierku termicznym.
Dzieki za info. Chyba rzeczywiscie po doladowaniu podjade na warsztat w tym
celu.
Pozdrawiam
Franc
-
5. Data: 2009-12-20 10:10:00
Temat: Re: akumulator 'bezobslugowy' i ladowanie + pare pytan
Od: "franc" <k...@i...pl>
Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i
wlaczeniu silnika na wolnych obrotach - 14,5. Co ciekawe przy dodaniu gazu
jest mniej - 14,4.
--
F.
-
6. Data: 2009-12-20 11:05:17
Temat: Re: akumulator 'bezobslugowy' i ladowanie + pare pytan
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@T...MUCH.SPAM.com>
franc pisze:
> Podladowany akumulator (8 godzin) wskazuje mi 12,9. Po wsadzeniu do auta i
> wlaczeniu silnika na wolnych obrotach - 14,5. Co ciekawe przy dodaniu gazu
> jest mniej - 14,4.
Typowe - na wyższych obrotach lepiej stabilizuje napięcie.