  • Data: 2022-04-01 15:48:39
    Temat: Re: akumulator
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 1 Apr 2022 14:58:30 +0200, yabba wrote:

    > Centry są w 3 wersjach: Standard, Plus, Futura.

    I AGM, EFB, start-stop, carbon boost ...

    > Akumulatory Kozak to podobno też zwykłe normalne konstrukcje.

    > Widziałem kiedyś tabelkę danych technicznych Centry i tam był parametr
    > opisujący czas życia akumulatora. Akumulator Standard miał ten czas
    > dłuższy niż Plus i Futura - co mnie wtedy bardzo zdziwiło.

    A teraz to im sie nie chce tego pisac, albo pochowali.
    I nawet nie wiadomo, ktore są "wapniowe".

    Tak czy inaczej - nie przykładałbym wiekszej wagi do takich zapisow.
    A nawet mniejszej.
    Choc jesli zmniejszyli ... czyzby mieli problemy z trwałoscią ? :-)

    > Podobno zwiększa to prąd rozruchowy, ale coś za coś. :)
    >
    > Każda zmiana produktu ma na celu głównie zwiększenie zysku producenta.

    No, nie zawsze, czasem trzeba pojsc z czasem, postepem i
    osiągnieciami, czasem kontrahent wymaga.

    Mnie tam start-stopy ciekawią.
    Wydawaloby sie, ze zwykly akumulator rozruch cieplego silnika dobrze
    znosi, ale patrzac na te nowe typy i ostrzezenia ... najwyrazniej nie.
    I ciekawi mnie mocno - wysoki prad im szkodzi, czy zwykle w tym trybie
    pracy nie potrafia sie naładowac.

    J.