-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: q...@t...no1 (Queequeg)
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: akumulator
Date: Mon, 3 Dec 2018 12:19:37 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <f...@t...no1>
References: <1...@4...net>
<ptul61$mmu$1@node2.news.atman.pl>
<f...@t...no1>
<pu1hkl$b04$1@news.icm.edu.pl>
<1...@t...no1>
<5c05071c$0$19239$426a74cc@news.free.fr>
NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 3 Dec 2018 12:19:37 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="16075";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.4.2-20171224 ("Lochhead") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
Cancel-Lock: sha1:zP4lLM0vtuIHCvNFmCjCbcmCi0U=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645270
[ ukryj nagłówki ]Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:
> Sprawę załatwił wyłącznik za kilka euro. Wyłącznik siedzi w schowku (za
> którym, w komorze silnika, znajduje się akumulator) i odcina masę.
Tzn. przez wyłącznik idzie też cały prąd ładowania i rozruchu?
Ja mogę pokombinować nad zmniejszeniem poboru jałowego, ale raczej nie
wyłącznikiem tylko automatycznie, tyle że niestety będzie to kosztem
wygody. Centralny zamek z alarmem jest wygodny, bo klikam z pilota i
otwieram (no i jest w razie czego alarm), zegarek jest wygodny, bo nie
trzeba go nastawiać (choć to pewnie ciągnie najmniej), radio jest wygodne,
bo pamięta ustawienia... pytanie czy ECU nie podtrzymuje sobie jakichś
parametrów autoadaptacji.
Z tego wszystkiego najbardziej bolałoby zrezygnowanie z centralnego zamka
(no i z autoadaptacji mogłoby nie być zdrowe dla ekonomii, czy silnika,
choć w sumie nie wiem), ale myślę że to właśnie centralny zamek + alarm
pobiera najwięcej. Podtrzymanie pamięci czy zegarka to przecież ułamek
tego, co jest potrzebne do pracy analogowego odbiornika.
Pytanie też czy nie mam w instalacji jakichś poborów pasożytniczych (np.
zgniłe przewody), ale 20 mA, choć obiektywnie to sporo, wydaje się dla
samochodu realną wartością. Wiele samochodów ma chyba więcej?
> Rozwiązuje to problem rozładowania akumulatora przy kilkudniowych
> postojach, jest tanio i ekologicznie, no i zawsze to jakiś dodatkowy
> problem dla złodzieja (gdyby trafił się taki wariat co by chciał mi auto
> zwędzić).
Złodzieje i tak mają teraz trudniej, bo są immobilizery. Jeśli nie mają ze
sobą ECU do twojego modelu albo innego sprytnego sposobu na immo, to w
sumie chyba tylko laweta zostaje... (?)
Niektóre motocykle Suzuki ma w stacyjce rezystor (nieudokumentowany na
schemacie), który ma zapobiec uruchomieniu na krótko. Praktyka jest taka,
że złodzieje i tak o nim wiedzą, a laicy, którzy robią różne przeróbki,
zastanawiają się, czemu im silnik nie odpala.
--
https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0
Następne wpisy z tego wątku
- 03.12.18 13:49 Michał Jankowski
- 03.12.18 14:07 Shrek
- 03.12.18 15:01 J.F.
- 03.12.18 15:42 PiteR
- 03.12.18 16:11 J.F.
- 03.12.18 16:30 Mateusz Viste
- 03.12.18 18:00 kk
- 03.12.18 18:04 kk
- 03.12.18 18:05 kk
- 03.12.18 18:11 Mateusz Viste
- 03.12.18 18:16 kk
- 03.12.18 18:21 kk
- 03.12.18 18:21 kk
- 03.12.18 18:22 kk
- 03.12.18 19:28 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=