eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyakumulatorRe: akumulator
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: akumulator
    Date: Mon, 3 Dec 2018 12:19:37 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <f...@t...no1>
    References: <1...@4...net>
    <ptul61$mmu$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@t...no1>
    <pu1hkl$b04$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@t...no1>
    <5c05071c$0$19239$426a74cc@news.free.fr>
    NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 3 Dec 2018 12:19:37 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="16075";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.4.2-20171224 ("Lochhead") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
    Cancel-Lock: sha1:zP4lLM0vtuIHCvNFmCjCbcmCi0U=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645270
    [ ukryj nagłówki ]

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Sprawę załatwił wyłącznik za kilka euro. Wyłącznik siedzi w schowku (za
    > którym, w komorze silnika, znajduje się akumulator) i odcina masę.

    Tzn. przez wyłącznik idzie też cały prąd ładowania i rozruchu?

    Ja mogę pokombinować nad zmniejszeniem poboru jałowego, ale raczej nie
    wyłącznikiem tylko automatycznie, tyle że niestety będzie to kosztem
    wygody. Centralny zamek z alarmem jest wygodny, bo klikam z pilota i
    otwieram (no i jest w razie czego alarm), zegarek jest wygodny, bo nie
    trzeba go nastawiać (choć to pewnie ciągnie najmniej), radio jest wygodne,
    bo pamięta ustawienia... pytanie czy ECU nie podtrzymuje sobie jakichś
    parametrów autoadaptacji.

    Z tego wszystkiego najbardziej bolałoby zrezygnowanie z centralnego zamka
    (no i z autoadaptacji mogłoby nie być zdrowe dla ekonomii, czy silnika,
    choć w sumie nie wiem), ale myślę że to właśnie centralny zamek + alarm
    pobiera najwięcej. Podtrzymanie pamięci czy zegarka to przecież ułamek
    tego, co jest potrzebne do pracy analogowego odbiornika.

    Pytanie też czy nie mam w instalacji jakichś poborów pasożytniczych (np.
    zgniłe przewody), ale 20 mA, choć obiektywnie to sporo, wydaje się dla
    samochodu realną wartością. Wiele samochodów ma chyba więcej?

    > Rozwiązuje to problem rozładowania akumulatora przy kilkudniowych
    > postojach, jest tanio i ekologicznie, no i zawsze to jakiś dodatkowy
    > problem dla złodzieja (gdyby trafił się taki wariat co by chciał mi auto
    > zwędzić).

    Złodzieje i tak mają teraz trudniej, bo są immobilizery. Jeśli nie mają ze
    sobą ECU do twojego modelu albo innego sprytnego sposobu na immo, to w
    sumie chyba tylko laweta zostaje... (?)

    Niektóre motocykle Suzuki ma w stacyjce rezystor (nieudokumentowany na
    schemacie), który ma zapobiec uruchomieniu na krótko. Praktyka jest taka,
    że złodzieje i tak o nim wiedzą, a laicy, którzy robią różne przeróbki,
    zastanawiają się, czemu im silnik nie odpala.

    --
    https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: