-
1. Data: 2014-05-08 11:46:38
Temat: akumlator i niskie przebiegi
Od: s...@g...com
Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.
Czasami stoi przez tydzień,
a innym razem robi 200 km za jednym zamachem.
Z reguła parę/naście km po mieście
W wakacje zostawiłem samochód na światłach na tydzień.
Przyszedłem, przekręciłem kluczyk zaświeciły się kontrolki i padł.
Kupiłem nowy akumlator.
Styl jazdy jak opisałem powyżej.
Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
Elektryk sprawdził instalacja OK.
Mówi że trzeba więcej jeździć.
Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
-
2. Data: 2014-05-08 12:00:36
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2014-05-08 11:46, s...@g...com pisze:
> Mówi że trzeba więcej jeździć.
> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.
--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi
-
3. Data: 2014-05-08 12:02:14
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Thu, 8 May 2014 02:46:38 -0700 (PDT)
s...@g...com wrote:
> Mówi że trzeba więcej jeździć.
> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
Bzdury opowiada.
Musiało się coś wydarzyć, że spompowało Ci aku.
Kupiłem kiedyś 4 letniego focusa, jeździłem nim 7 lat w takim trybie jak piszesz,
albo jeszcze gorszym, bo u mnie częste odcinki to takie po 3-4 km do sklepu i
spowrotem. Zmieniałem tylko świece, nawet kiedyś się znajomego mechanika pytałem, czy
nie zmienić kabli WN, stwierdził że jak jeździ, to po co psuć ;)
Czesto było tak że samochód stał tydzień w mrozy po 20 stopni i odpałał od pierwszego
zakręcenia. Po tym czasie sprzedałem go z tym samym aku z którym kupiłem.
Jeśli masz sprawne aku i instalacje, nie masz żadnego zwarcia, nie uruchamia Ci się
alarm, ani nic co mogło by spompować aku, to będzie dobrze.
--
pozdrawiam
szerszen
-
4. Data: 2014-05-08 12:06:43
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: Marek <m...@g...pl>
On 08.05.2014 11:46, s...@g...com wrote:
> Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.
> Czasami stoi przez tydzień,
> a innym razem robi 200 km za jednym zamachem.
> Z reguła parę/naście km po mieście
>
> W wakacje zostawiłem samochód na światłach na tydzień.
> Przyszedłem, przekręciłem kluczyk zaświeciły się kontrolki i padł.
> Kupiłem nowy akumlator.
> Styl jazdy jak opisałem powyżej.
>
> Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
> Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
> Elektryk sprawdził instalacja OK.
>
> Mówi że trzeba więcej jeździć.
> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
>
>
>
Chyba cos nie tak z instalacja. U mnie auta jezdza wahadlowo. Jedno
jezdzi tydzien drugie wtedy stoi. I tak na zmiane. Po tygodniu odpalaja
od strzala.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
5. Data: 2014-05-08 12:14:34
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik napisał w wiadomości
>Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.
>Czasami stoi przez tydzień,
500 km powinno byc wystarczajace, i raz na tydzien tez.
Choc napiecia bym posprawdzal - czy na jalowym biegu ze swiatlami
laduje czy jeszcze nie.
>Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
W garazu stoi czy na powietrzu ?
http://allegro.pl/oxford-ladowarka-do-akumulatorow-s
loneczna-i4170728503.html
J.
-
6. Data: 2014-05-08 12:16:56
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>
Powitanko,
> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
Marka i model samochodu to tajemnica zapewne, ale tak czy inaczej:
Rozrusznik pewnie zwykle 1-1,5 kW, alternator kilkaset W, wiec tak na
oko pi razy drzwi po jezdzie 2 razy dluzszej niz praca rozrusznika
energia powinna byc odzyskana. Swiatla troche ponad 100W w sumie, nie
taki znaczacy pobor i bilans dodatni zawsze.
Widze 3 mozliwosci:
1. autoalarm, radio czy inne bajery bierze wiecej niz te zwyczajowe
kilkadziesiat (10-50mA). Zmierzyc i bedzie wiadomo
2. Alternator (szczotki)/regulator napiecia na emeryturze ZUSowskiej
3. Akumulator niby nowy, ale brak mu motywacji do pracy;-)
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
7. Data: 2014-05-08 12:18:41
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
>> Mówi że trzeba więcej jeździć.
>> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
>
> Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.
Swiatla dzienne to bardziej oszczednosc na zarowkach, zwlaszcza w lecie.
Jesli raz na jakis czas np 2-3 miesiace robi trase 200km to nie powinno byc
problemu. Bledem bylo zostawienie aku na swiatlach na tydzien bo aku zdarzyl
juz mocno zasiarczec i na pewno byl wzbudzany prostownikiem manualnie bo
napiecie spadlo mocno ponizej progu akceptowalnego przez automaty.
Przy takim uzytkowaniu przy mocno ujemnych temp. warto doladowywac a w lecie
zostawic jak jest.
-
8. Data: 2014-05-08 12:26:09
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: "Ergie" <e...@s...pl>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:6fbfe96a-e282-4831-b405-60962d9334a2@go
oglegroups.com...
> Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
> Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
> Elektryk sprawdził instalacja OK.
> Mówi że trzeba więcej jeździć.
> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
Zmienić elektryka.
Jednym z moich aut jeżdżę tak jak Ty (albo i mniej). 2 razy dziennie po 2km
i kilka razy w tygodniu dodatkowo dwa razy po 5km. Raz na kilka tygodni
robię "trasę" 10-15km. Od trzech lat nie zrobiłem ani razu trasy dłuższej
niż te 15km.
Czasem auto stoi nieużywane tydzień, czasem dwa czasem trzy, obojętnie zima
czy lato. Zawsze po takim postoju zapala. Atko stoi pod chmurką. Akumulator
ma już trzy lata i nie daje żadnych oznak zdychania. Akumulator najtańszy
jaki był w pobliskim supermarkecie, gdy trzy i pół roku temu po 6 latach
służby padł poprzednik.
Autko to Punto 1.
Pozdrawiam
Ergie
-
9. Data: 2014-05-08 13:00:35
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik s...@g...com ...
> Mam auto które ostatnio jak zrobi 500 km/m-c.
> Czasami stoi przez tydzień,
> a innym razem robi 200 km za jednym zamachem.
> Z reguła parę/naście km po mieście
>
> W wakacje zostawiłem samochód na światłach na tydzień.
> Przyszedłem, przekręciłem kluczyk zaświeciły się kontrolki i padł.
> Kupiłem nowy akumlator.
> Styl jazdy jak opisałem powyżej.
>
> Po długim weekendzie przychodzę i nawet kontrolki się nie zaświeciły.
> Wczoraj był cały dzień ładowany i na koniec dnia zapalił od razu.
> Elektryk sprawdził instalacja OK.
>
> Mówi że trzeba więcej jeździć.
> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
>
Obecnie jedno z autek uzytkuje bardzo podobnie.
Raz na tydzien 5 km. Nic sie nie dzieje z aku.
Coś ci kradnie prąd.
Jak zrobisz 200 na raz, to aku masz naładowany.
Jak zrobisz parenascie km to na pewno doładowałes prąd potrzebny na
włączenie silnika z nawiązką.
-
10. Data: 2014-05-08 13:02:08
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
On 2014-05-08 11:46, s...@g...com wrote:
> Ale jak nie ma potrzeby tyle jeździć to co robić ??
Jak samochod stoi na dluzej, to mozna po prostu zdejmowac kleme.
--
memento lorem ipsum