  • Data: 2023-08-24 21:46:24
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    in <news:d1f512cf-c9bf-4a36-ba5e-033e65fa2a15n@googlegr
    oups.com>
    user ptoki (ptoki) pisze tak:

    > Niby grupa elektroniczna ale odpowiedzi dostaled z mchu i paproci.

    taki lajf, erotomani-gawędziarze.

    > No wiec jest tak:
    >
    > - samorozladowanie aku liion to jakies 2%. Czyli trzy miesiace to
    > prawie nic.

    aha, czyli podróba balancer winna

    > -Jest szansa ze sam laptop wyladowywal ten aku. Mala
    > bo mala ale jakas jest.

    niedopsz, powinien odcinać się przekaźnikiem resetowalnym ;)
    czyż nie?

    > Moze jak producent to jakis porazek.

    Dell Latitude E5440

    https://www.amazon.co.uk/Dell-Latitude-E5440-Busines
    s-Professional/dp/B07CZB8SG1

    > Aku pewnie nie jest ubity

    co to znaczy?

    > Mozna rozebrac pakiet (pewnie klejony ale
    > to jest do zrobienia) i podac mu napiecie na ogniwa tak aby
    > sterownik rozpoczal ladowanie. -Powyzsze nie jest dla byle kogo.
    > Trza sie nieco na elektronice znac.

    to mój laptop #5

    rozebrałem akku bo grzał się, potem parzył, dwa ogniwa z brzegu
    wyniosłem go na dwór na chodnik.

    > Ale miejscowy elektronik co
    > laptopy i karty graficzne naprawia powinien ogarnac.

    to w Polsce, tu się wyrzuca laptop.

    > Mam w skrzynce ogniwa liion z laptoka sony. Ogniwa maja juz prawa
    > wyborcze (laptok byl z winXP z roku 2004) i nadal sa dobre i maja
    > prawie nominalna pojemnosc (18650) -Ogolnie liion dobrej jakosci
    > zyja dlugo. Mam laptopy co po 10 latach mialy 1h zycia akumulatora
    > (z pewnie 2-3h oryginalnie). "Nowy" z alegro mial 1h20m
    > "pojemnosci" -Ten aku mogl nie byc nowy, ale to nie znaczy ze byl
    > zly. -Jak to byl zamiennik z alegro to pewnie jakis podejrzaniec,
    > kij wi co mu padlo.

    no dobra ale pytam pod kątem eksploatacja i pożar.

    Powiedzmy taki makbók, sprzęt przemyślany, dopracowany, przyjazny
    ludziom, pewnie odcina się od baterii żeby jej nie
    wydrenować co? czy wali do końca, do zera i kup se nową??

    > Masz dwie mozliwosci:
    > -Kupic "nowy" na alegro za 60pln

    na ebay i chyba tylko orginał kupię, boję się pożaru.
    (w Anglii domy są z desek) lub zaślepkę-atrapę najchętniej jeśli są do kupienia.

    --
    Piter

    two birds with one S-400