  • Data: 2009-01-23 18:35:58
    Temat: Re: aku litowo-jonowe pytania
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Dnia 23.01.09 (piątek), 'Marek Lewandowski' napisał(a):

    > Prawda, (...)

    Ano właśnie, czy aby na pewno? W mniej lub bardziej wiarygodnych źródłach
    piszą, że nie trzeba formować, ale jednak znam "kumate" osoby które
    zauważyły, że po kilku cyklach nowe akumulatory w telefonach wystarczają na
    dłużej. Producent mojego telefonu wyraźnie napisał w instrukcji, że:
    "Nową baterię należy ładować co najmniej 4 godziny. Bateria uzyskuje
    optymalną pojemność po kilku cyklach ładowania i rozładowania".

    W przypadku badziewnych akumulatorków przypuszczałem, że może wynikać to z
    braku wystarczającej technologii jaką dysponuje producent (np. ogniwa są
    zanieczyszczone, czy coś w ten deseń). Ale chyba Ci najwięksi też
    wspominają o formowaniu...

    Może brak potrzeby formowania to taka urban legend? Może ludzie zbyt
    zafascynowani są ogniwami Li-Ion. ;) Myślę, że wiele osób pisząc artykuły
    opiera się na innych materiałach, sami zaś nie wykonują długotrwałych badań
    statystycznych. Należałoby więc dotrzeć do wiarygodnego źródła, które
    rzetelnie podaje wyniki pomiarów. Czy zjawisko występuje we wszystkich
    typach ogniw Li-Ion?

    Jakie Wasze zdanie? :)

    --
    Pozdrawiam,