  • Data: 2016-07-25 18:12:45
    Temat: Re: akopalipsa
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25.07.2016 17:59, J.F. wrote:
    > Ze wspomnien mlodszego pokolenia - wrzucalo sie kawalek karbidu do
    > kanalu, odczekalo, a potem nalezalo wrzucic zapalona zapalke.
    > Huk ponoc byl spory.
    >
    > Bo strzelania karbidem z puszki po kawie to nie ma co wspominac, toz to
    > przeciez zabawa dla malych dzieci :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=jbXbPHK7YXw
    ;-)

    nie jestem pewien, czy to karbid, czy chlupnięte benzyną,
    ale karbid działą podobnie:

    https://www.youtube.com/watch?v=aDOLMs6Zjl8

    Nie w tej skali (bo tylko butelka 5l) robile coś pośredniego
    poimędzy tym a rakeitą wodną. Butla zalana wodą, i dopuszczone
    albo powietrze + gaz zapalniczkowy (butan), albo produkty
    elektrolizy wody, coby profesionalniej wyglądało;-)

    Za to odpalanie było bardzije profesionale i w temacie grupy.
    W butelkę były poprowadzone dwa druty, podpinane od drugiej
    strony do włąsnej roboty generatorka WN.
    Też nie było to najlepszym rozwiązaniem, bo czasem wilgoć
    przeszkadzała i nie tworzyła się iskra, za to, w przeciwieństwie
    do odpalania "prądowego", nie było potrzeby naniziać za każdym
    razem cieńkiego drucika na elektrody.

    pzdr
    bartekltg