  • 11. Data: 2012-05-23 23:29:39
    Temat: Re: ?adowarka Samsung ACE do SE LWW
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "cpt. Nemo" napisał:

    > Na szczescie wlasnie istnieje :)

    Znaczy - aluzju nie poniał.

    > stad telefon wie ile pradu moze zarzadac

    I jeszcze recydywista...

    JoteR

  • 12. Data: 2012-05-24 07:45:13
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 23 May 2012 22:54:56 +0200, cpt. Nemo wrote:

    > A pokazac Ci jak Samsung Galaxy Tab ladnie pali ladowarki do 300mA ?
    > Wystarczy miec tylko odpowiedni kabelek ktory pozwoli telefonowi
    > zarzadac 2 Ampery pradu :)

    Mowimy o mieszaniu w miare firmowych ładowarek, czy o jakims wynalazku z
    allegro za 5zl?

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 13. Data: 2012-05-24 23:32:11
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Mowimy o mieszaniu w miare firmowych ładowarek, czy o jakims wynalazku
    > allegro za 5zl?

    A chocby o samorobce ktora zazwyczaj bedzie lepsza i solidniejsza od
    tych firmowych, choc czesto brzydsza :)
    Firmowe/niefirmowe i tak czesto jednakowe chinskie wyroby z tym ze te
    firmowe dodawane do sprzetu trzymaja dosc stabilnie zadeklarowane
    parametry, a te za 5zl juz inaczej - czesc dziala stabilnie, a czesc
    parametrow nie trzyma, ot loteria. Najlepiej samemu pomierzyc co
    naprawde potrafia.

  • 14. Data: 2012-05-25 02:30:26
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-05-24 07:45, Michal Tyrala pisze:

    > Mowimy o mieszaniu w miare firmowych ładowarek, czy o jakims wynalazku z
    > allegro za 5zl?

    Ostatnio będąc w Media Marktcie widziałem fajne przejściówki z różnymi
    końcówkami i wtykiem do gniazdka zapalniczki oraz do ładowarki sieciowej
    110/230 z wbudowanym gniazdkiem zapalniczki samochodowej. Nawet chciałem
    sobie kupić, z myślą o tych przejściówkach i końcówkach (micro USB, mini
    USB, duży wtyk, mały wtyk do Nokii), ale ostatecznie nie kupiłem.
    Zresztą na pudełku nie było wymienionego modelu mojej Nokii (E55).
    Sprawdziłem jednak ile ma ten zasilacz do przejściówek - daje prąd do
    500 mA.

    W domu zaś sprawdziłem ile prądu daje ładowarka. Otóż standardowa z
    pudełka, dołączana fabrycznie do tego modelu telefonu - ładowarka Nokia
    AC-10E z wtykiem micro USB na końcu daje napięcie na wyjściu 5.0V i
    natężenie 1200 mA. Więc całkiem sporo (przynajmniej, jeśli chodzi o
    natężenie - coś jak dwa porty USB połączone ze sobą).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 15. Data: 2012-05-25 07:39:03
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 24 May 2012 23:32:11 +0200, cpt. Nemo wrote:

> [...]
    > parametry, a te za 5zl juz inaczej - czesc dziala stabilnie, a czesc
    > parametrow nie trzyma, ot loteria. Najlepiej samemu pomierzyc co

    Ale chwila. Najpierw zbyt mocna ładowarka miała uwalać urządzenie, potem
    się pochwaliłes ze Tabem zjarałeś ładowarkę (i tu pytałem jaką), a teraz
    już całkiem poszedłeś w ,,opowieści dziwnej treści''.
    Przypominam, że na początku pytający chciał się upewnić, że może ładowarkę
    od jednego fona zapiąc do innego. Może.

    EOT jak dla mnie.

  • 16. Data: 2012-05-25 08:07:07
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 25 May 2012 02:30:26 +0200, Krystek wrote:

> [...]
    > natężenie 1200 mA. Więc całkiem sporo (przynajmniej, jeśli chodzi o
    > natężenie - coś jak dwa porty USB połączone ze sobą).

    Jakiś wniosek z odkrycia różnej wydajności prądowej ładowarek?

    Przypomnę, ten prąd to nie jest parametr źródła prądowego, tylko max
    wydajność źródła napięcia.
    http://www.powersupplywiki.com/index.php?title=Foldb
    ack_Current_Limiting

    Jedynym ryzykiem, jakie widzę, to ładowanie litówki dużym prądem i brak
    zabezpieczenia termicznego w urządzeniu/baterii. Ale że litówki jak już
    zapłoną, to zwykle efektownie, to raczej temperaturę się w urządzeniach
    kontroluje... (i tu niezależnie od mieszania ładowarek, generalnie jak
    się pcha 1A to zwykle jest ciepło :-))

  • 17. Data: 2012-05-25 08:11:36
    Temat: Re: Ladowarka Samsung ACE do SE LWW
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 May 2012 06:07:07 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Jakiś wniosek z odkrycia różnej wydajności prądowej ładowarek?
    > Przypomnę, ten prąd to nie jest parametr źródła prądowego, tylko max
> [...]

    Zakladajac ze ma tego rodzaju ch-ke.
    A wcale nie musi.

    A Krysek jak sprawdzal, to amperomierzem, czy okiem ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2012-05-26 11:18:24
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    > Ale chwila. Najpierw zbyt mocna ładowarka miała uwalać urządzenie,

    ? A to czemu ?
    Zbyt wydajna pradowo niczego nie uwali jesli napieciowo jest zgodna.

    > potem
    > się pochwaliłes ze Tabem zjarałeś ładowarkę (i tu pytałem jaką),

    FTD-06PS-5.0V

    > a teraz
    > już całkiem poszedłeś w ,,opowieści dziwnej treści''.
    To znaczy jakie ?

    > Przypominam, że na początku pytający chciał się upewnić, że może
    > ładowarkę
    > od jednego fona zapiąc do innego. Może.

    Lub nie moze, wszystko zalezy jakie to beda fony, telefon raczej nie
    padnie jesli obie ladowarki sa 5V, natomiast jesli ktoras z nich nie
    wyrobi z wydajnoscia pradowa dla telefonu, a niektore telefony potrafia
    potrzebowac do 2A i nie koniecznie jak Ty starasz sie wymyslec w
    idealnych warunkach tylko ladowania bateri na wylaczonym sprzecie, ale
    np. podczas ladowania w trakcie jazdy samochodem i uzywania nawigacji z
    pelna jasnoscia ekranu i powiedzmy jakims internetowym radiem w tle :)

  • 19. Data: 2012-05-26 11:39:37
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    > Jakiś wniosek z odkrycia różnej wydajności prądowej ładowarek?
    >
    > Przypomnę, ten prąd to nie jest parametr źródła prądowego, tylko max
> [...]
    Jesli zapotrzebowanie urzadzenia sporo przekroczy wydajnosc pradowa
    ladowarki to po pierwsze zacznie sie ona silnie grzac a po kolejne moze
    ulec zniszczeniu.

> [...]
    > urządzeniach
    > kontroluje... (i tu niezależnie od mieszania ładowarek, generalnie jak

    Cos Ty sie tak czepil tego ladowania duzym pradem ?
    Telefon i bateria sa generalnie zabezpieczone i pobieraja tylko tyle
    pradu ile jest im potrzeba, ale zapotrzebowanie telefonu na prad z
    ladowarki to nie koniecznie tylko samo ladowanie baterii a jeszcze i na
    normalna prace. I tu juz zalezy jakie czynnosci wykonuje telefon
    podpiety do ladowarki i nie bez kozery wiele telefonow potrzebuje
    ladowarki o wydajnosci 1 czy 2 Ampery. Oczywiscie sa tez i takie ktorym
    wystarczy wylacznie 250mA :)