  • 11. Data: 2011-02-11 17:59:14
    Temat: Re: abonament
    Od: spammtrapp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-02-11 17:52, Robert_J pisze:
    > "dostosować" do odbioru programów TV :-). Wg interpretacji ustawy chodzi
    > o urządzenie którego PODSTAWOWYM przeznaczeniem jest właśnie odbiór

    Wg. czyjej interpretacji ustawy? :)

    Co do interpretacji. Ja moglem odliczac od dochodu bilety miesieczne
    mimo ze nie były imienne - imienna była legitymacja zezwalajaca na ich
    zakup i jednoznacznie z nimi powiazana. Kolega z pracy znajdujacy sie w
    dokladnie takiej samej sytuacji ale podlegajacy pod inny US juz nie
    mógł. Obydwoje wystapilismy o interpretacje i otrzymalismy sprzeczne
    odpowiedzi.

    Takze wiesz, ustawa to ustawa a interpretacja to tylko interpretacja.

  • 12. Data: 2011-02-11 18:33:00
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 11.02.2011 18:00, axel pisze:

    > * przed wielu już laty(?) przekaz TVP przez satelity czyli TVSAT był NIE
    > ZAKODOWANY i dostarczany darmo do wszystkich operatorów a opłata
    > abonamentowa np. w Cyfrze+ wynosiła wtedy tylko 35 zł/m-c....i tak to
    > było przez kilka lat...

    nie opowiadaj głupot, bo robisz zamęt.
    tvp1 i 2 nie był fta. tvn, polsat1 i 2 owszem.
    pewnie nie pamiętasz jak weszli do siedziby c+ i wyłączyli wszystkie
    urzadzenia pozbawiając odbioru swoich abonentów właśnie przez
    wówczas rozumiane bezprawne retransmitowane kanały tvp1 i 2?
    a jak polsat się zmagał i przez wiele miesięcy emitował planszę

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 13. Data: 2011-02-11 19:10:05
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Robert_J pisze:
    [...]
    > Myślę że w wielu krajach. Np. w UK ;-)

    We wszystkich krajach europejskich oprócz IIRC Hiszpanii.

    A pretensje proszę kierować do dziadków i pradziadków - koncepcja
    obowiązkowej opłaty, bez której nie wolno posiadać posiadać urządzenia
    do odbiorów programów pojawiła się w polskim ustawodawstwie w 1926 roku.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 14. Data: 2011-02-12 08:59:12
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Wg. czyjej interpretacji ustawy? :)

    Wg interpretacji samego zainteresowanyego, czyli KRRiT :-).
    Masz:
    "odpowiedź od Jacek Kuffela, dyrektora departamentu
    ekonomicznego w Biurze KRRiT: "Odpowiadając na zadane
    pytanie informuję, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21
    kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych, odbiornikiem
    radiofonicznym albo telewizyjnym jest urządzenie techniczne
    dostosowane do odbioru programu. Charakteru odbiornika nie
    mają: magnetofon, magnetowid i odtwarzacz CD lub DVD,
    pozwalające na odtworzenie nagranej wcześniej audycji lub
    filmu, a także telewizor nie podłączony trwale ani czasowo
    do żadnej instalacji umożliwiającej odbiór programu,
    pełniący rolę monitora lub wykorzystywany wyłącznie do celów
    produkcyjnych. Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym
    jest: telewizor, radio, radio samochodowe, radiomagnetofon,
    wieża stereo z radiem. Charakteru odbiornika nie mają
    natomiast urządzenia wielofunkcyjne jak: komputery, telefony
    komórkowe itp., ponieważ ich głównym przeznaczeniem nie jest
    odbiór programów radiowych i telewizyjnych." "

> [...]
    > takiej samej sytuacji ale podlegajacy pod inny US juz nie
    > mógł. Obydwoje wystapilismy o interpretacje i otrzymalismy

    Zawsze możecie skierować sprawę do sądu. Póki co rozmawiamy
    o abonamencie RTV a nie o biletach miesięcznych :-).

  • 15. Data: 2011-02-12 09:00:49
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > nie opowiadaj głupot, bo robisz zamęt.
    > tvp1 i 2 nie był fta. tvn, polsat1 i 2 owszem.

    No właśnie, też coś mi nie pasowało z tym TVP, ale nie
    spierałem się bo nie byłem pewny. Owszem, pamiętam czasy gdy
    TVN, Polsat był FTA, ale żeby TVP to już nie pamiętam ;-)

  • 16. Data: 2011-02-12 09:06:18
    Od: "axel" <a...@o...eu>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Broń Boże ;-))). Normalnie rozmawiamy.
    >
    > Myślę że w wielu krajach. Np. w UK ;-)

    Nadal jednakże mam wątpliwości....czy jeśli inni robią coś żle czy " nie tak
    jak logika nakazuje " to czy my MUSIMY to naśladować....zwłaszcza w
    kontekście, jak niżej:

    > A dlaczego jest zobowiązany? Nadinterpretujesz chyba trochę

    .....hmmmmmm..... chcesz nam przez to powiedzieć że: Rywin , Walter i
    Solorz - jako biedacy, żyjący na granicy ubóstwa - są zwolnieni z opłat
    abonamentowych i otrzymują sygnał TVP do swoich platform.....ZA DARMO !!!!!
    ....aby mogli zarobić chociaż na zupę....patrz na wyniki finansowe ich firm
    pod adresem: http://www.rynek.bizzone.pl/Wyniki_finansowe_firm
    * Cyfrowy Polsat...."tylko" 278 mln zł zysku netto za 3 kwartały b.r.
    * TVN ...."zaledwie" 421 mln zł zysku netto za 3 kwartały b.r.
    Jakoś nie chce mi się uwierzyć w to, że TVP nie bierze od nich opłaty...bo
    jeśli tak, toooooooo.....jest to malwersacja...okradanie na wielką skalę
    państwa (wszak TVP jest państwowa !).....dlaczego tym jeszcze nie zajęła się
    prokuratura, policja, uop......

    ...... a my, ta cała olbrzymia reszta społeczeństwa....bogacze....musimy
    płacić PODWÓJNIE (!!!!!) za oglądanie TVP:
    * pierwszy raz - abonament wprost na konto TVP
    * drugi raz - też abonament, lecz na konta w/w "biedaków" i innych im
    podobnych...

    Jestem oczywiście przeciwny KRADZIEŻY sygnału czy oglądaniu TVP (np. TV
    naziemnej)=korzystaniu z usługi, ZA DARMO !!
    Lecz jeśli mam umowę z jakimś operatorem (retransmitującym w czasie
    rzeczywistym TVP) i systematycznie opłacam u niego abonament, to winno to
    być uznane jako NORMALNE OPŁACANIE ABONAMENTU !!!! Ot i wsio.....

    Pozdr.:

    axel

  • 17. Data: 2011-02-12 09:59:14
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...... a my, ta cała olbrzymia reszta
    > społeczeństwa....bogacze....musimy płacić PODWÓJNIE
    > (!!!!!) za oglądanie TVP:

    Ty ciągle wychodzisz z założenia że płacisz podwójnie :-).
    Uważasz że podwyżka abonamentu Cyfry = opłata dla TVP. A to
    niekoniecznie tak jest :-). Uważasz że platforma dostaje
    kanał za darmo? Że sprzęt do retransmisji, dzierżawa pasma
    na transponderze nic nie kosztuje?

    > * pierwszy raz - abonament wprost na konto TVP
    > * drugi raz - też abonament, lecz na konta w/w "biedaków"
    > i innych im podobnych...

    Tylko że te biedaki też ponoszą koszty retransmisji tych
    programów, czego raczysz nie zauważać ;-). Oczywiście ja ich
    nie bronię, skądże znowu. Uważam tylko że analizujesz rzecz
    bardzo płytko... Podobnie uważa pewna część moich abonentów.
    Oni twierdzą że skoro TVP czy np. TVN jest nadawany
    naziemnie to nie powinni nic płacić za odbiór ich przez TVK.
    A na dodatek mieć TVN w pakiecie socjalnym ;-)

    > Lecz jeśli mam umowę z jakimś operatorem (retransmitującym
    > w czasie rzeczywistym TVP) i systematycznie opłacam u
    > niego abonament, to winno to być uznane jako NORMALNE
    > OPŁACANIE ABONAMENTU !!!! Ot i wsio.....

    Tak naprawdę nie byłoby z tym większego problemu :-). Tylko
    wtedy miałbyś o te 18 czy 20 zł wyższy abonbament u
    operatora. I tyle...

  • 18. Data: 2011-02-12 14:38:48
    Od: "axel" <a...@o...eu>

    > Tak naprawdę nie byłoby z tym większego problemu :-). Tylko wtedy miałbyś
    > o te 18 czy 20 zł wyższy abonbament u operatora. I tyle...

    Widzę, że jesteś też operatorem retransmitującym TVP....przecież ja NIE
    ATAKUJĘ OPERATORÓW i ich wyników czy stanu posiadania....sam jestem
    przedsiebiorcą i mogę płacić nawet 10xkrotnie wyższy abonament....nie chodzi
    mi o pieniądze, chodzi mi tylko o samą zasadę: nie płacić 2xkrotnie za tę
    samą usługę !!!! I nic więcej....
    Może napiszę to prościej bo trudno jest nam się porozumieć:

    1.) Obywatel A odbiera tylko TVP naziemną (nie posiada TVSAT) i płaci
    abonament 17,25 zł/m-c

    2.) Obywatel B odbiera (?)( ma starą antenę TV na dachu) TVP naziemną +
    TVSAT (w którym też ma TVP tylko że odbiór jest 100x lepszej jakości !) i
    jest aktualnie zmuszany do zapłaty: 17,25+54,00 = 71,25 zł/m-c. W tych 54
    zł jest przecież część opłaty (jaka wielka ?) za odbiór TVP....przyjmijmy że
    np. 10 zł/m-c ( np. tyle odprowadza operator od każdego klienta
    miesięcznie).....czyli reasumując:
    Obywatel B jest zmuszony aktualnie płacić za oglądanie TVP kwotę
    17,25+10,00= 27,25 zł miesięcznie.....pytam dlaczego ? czy Obywatel B jest
    obywatelem drugiej kategorii....

    Biorąc powyższe pod uwagę, uważam że prawidłowa opłata abonamentowa -
    wpłacana wprost na konto TVP -powinna wynosić:
    * dla Obywatela A....jak wyżej bez zmian= 17,25 zł/m-c
    * dla Obywatela B....tylko dopłata w kwocie: np. 17,25-10,00= 7,25 zł/m-c

    Pozdr.:

    axel

  • 19. Data: 2011-02-12 14:41:56
    Od: spammtrapp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-02-12 09:59, Robert_J pisze:
> [...]
    > wielofunkcyjne jak: komputery, telefony komórkowe itp., ponieważ ich
    > głównym przeznaczeniem nie jest odbiór programów radiowych i

    Dzieki, kolejny do ogródka potwierdzajacy 'jakosc' prawa tworzonego w
    tym kraju.

  • 20. Data: 2011-02-13 11:55:56
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 12.02.2011 10:06, axel pisze:
    > .....hmmmmmm..... chcesz nam przez to powiedzieć że: Rywin

    woli ścisłości - Rywin już chyba nie ma nic do c+

> [...]
    > rzeczywistym TVP) i systematycznie opłacam u niego abonament, to winno
    > to być uznane jako NORMALNE OPŁACANIE ABONAMENTU !!!! Ot i wsio.....

    ja też jestem tego zdania, ale nie mów tego głośno, bo jak podłapie ktoś
    z obecnego lub przyszłego sejmu i wpadnie na pomysł zwiększenia
    ściągalności abo, to wszystkim dowalą dodatkowe kilka.... do obennego.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux