  • 31. Data: 2011-02-20 17:02:06
    Temat: Re: abonament
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    On 20.02.2011 13:56, axel wrote:
    > Przecież identycznie odbywa się to w przypadku wodociągów i dostawy
    > wody....tak jest u nas:
    > * wodociągi i ujęcia wody są własnością komunalną czyli państwową
    > * "komunalka" zleciła PRYWATNYM FIRMOM stałą eksploatację wodociągów tj.
    > czuwanie nad ich sprawnym funkcjonowaniem, konserwację, naprawy i
    > remonty ORAZ POBIERANIE OPŁAT ZA WODĘ I ŚCIEKI !!!!!!

    tak naprawdę to płacisz za odprowadzenie ścieków, a że nie da się
    tego zmierzyć więc wg licznika zużytej wody.

  • 32. Data: 2011-02-21 02:01:06
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela, 20 lutego 2011 13:56, axel wyraził następujacą opinię:

    > ...jest oczywiście zrozumiałym, że
    > operatorzy retransmitujący TVP nie płacą za nas - każdego z osobna, z
    > imienia i nazwiska - ale płacą (chyba ?) łączną kwotę będącą iloczynem:
    > liczby abonentów i jakiejś (?) tam wynegocjowanej jednostkowej opłaty za
    > "zritiela"....?

    ?? A skąd masz takie informacje ??

    > Przecież identycznie odbywa się to w przypadku wodociągów i dostawy
    > wody....tak jest u nas:

    Przykład totalnie chybiony jeśli brać pod uwagę współczesność, ale dobrze
    opisuje sytuację z wodą w Rzymie, tym starożytnym, gdzie woda dostarczana
    była akweduktami i płynęła zawsze, czy ktoś z niej korzystał czy nie, w
    przeciwieństwie do sytuacji wodociągów współczesnych, gdzie wodą pompuje się
    tylko wtedy gdy ludzie z niej korzystają {za to zdarza się nie pompować gdy
    ludziom jest potrzebna}. W Rzymie więc nie płaciło się za zużytą wodę, tylko
    właśnie "abonament" za samo posiadanie "kurka".

    Wracając ze świata dość mętnych analogii do konkretów, abonament powstał w
    czasach, gdy sygnał radiowy a potem TV nadawany był "w powietrze" i odebrać
    mógł go każdy, więc jedyną metodą na finansowanie produkcji i nadawania
    programów była rejestracja odbiorników i wnoszenie opłat za _posiadanie_
    odbiornika - oczywiście przy założeniu, że radio i TV nie jest finansowana z
    budżetu państwa a przez odbiorców.

    Sytuacja zmieniła się gdy znaczna część odbiorców przeszła na kablówki i
    platformy satelitarne a w końcu cyfrowe i przestała odbierać sygnał
    ogólnodostępny. Gdyby ten proces postępował abonament stałby się takim samym
    przeżytkiem jak podymne czy myto, ale niestety ogólnie dostępny sygnał
    naziemny "triumfalnie powraca" wraz z technologią DVB-T więc o likwidacji
    abonamentu możemy zapomnieć.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 33. Data: 2011-02-21 19:21:23
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-20 13:56, axel pisze:
    (...)
    > Czy - Twoim i innych kolegów zabierających tutaj głos - zdaniem, należy:
    > raz płacić opłatę - za wodę i ścieki - firmie prywatnej i drugi raz
    > przdsiębiorstwu komunalnemu ?

    Tak, jeżeli będzie takie prawo ;-)
    Ale na razie nie ma obowiązku opłat za sam fakt posiadania kranu,
    jak w przypadku za sam fakt posiadania radia czy telewizora.

    > Zważ przy tym, że dostawa wody jest TAKĄ SAMĄ USŁUGĄ jak dostawa sygnału
    > TV !!!!

    Pozdrawiam Krycha.
    --
    "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
    zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

  • 34. Data: 2011-02-21 20:39:51
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Tak, jeżeli będzie takie prawo ;-)
    > Ale na razie nie ma obowiązku opłat za sam fakt posiadania kranu,
    > jak w przypadku za sam fakt posiadania radia czy telewizora.

    Poniekąd:) Podatek od posiadania kranu jak również okien czy komina jest
    wliczony hurtem w podatek od lokalu mieszkalnego. W rożnych krajach w
    różnych czasach takie dobra jak okno czy komin bywały również
    opodatkowane. Stąd spotyka się wiele starych domów np. w Anglii w
    których zamurowano wszystkie niezbędne okna.

  • 35. Data: 2011-02-21 22:44:32
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek, 21 lutego 2011 21:39, Padre wyraził następujacą opinię:

    > ... Stąd spotyka się wiele starych domów np. w Anglii w
    > których zamurowano wszystkie niezbędne okna.

    Mam nadzieję, że przynajmniej zbędne okna pozostały niezamurowane ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt