  • 1. Data: 2011-02-11 13:36:50
    Temat: abonament
    Od: g...@5...it.pl

    Witam,

    Jesli place abonamnet upc, to mam takze placic tvp?

    Pozdrawiam

    Wieslaw
    http://www.oik.altb.pl

  • 2. Data: 2011-02-11 13:41:06
    Temat: Re: abonament
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Uzytkownik <g...@5...it.pl> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...
    > Witam,
    >

    > Jesli place abonamnet upc, to mam takze placic tvp?

    tak
    upc to abonament za sygnal
    tvp to abonament za to ze mozesz miec TV (i lub radio)

  • 3. Data: 2011-02-11 14:13:57
    Od: "Arek." <a...@a...2a.pl>

    nie ma abo tvp tylko RTV
    RTV to abo za posiadanie odbiornika radiowego i telewizyjnego

    Arek.

  • 4. Data: 2011-02-11 14:27:55
    Od: "axel" <a...@o...eu>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości

    > Uzytkownik <g...@5...it.pl> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...

    > tak
    > upc to abonament za sygnal
    > tvp to abonament za to ze mozesz miec TV (i lub radio)

    Czy w Polszcze oraz UE jest zabronione (i wymaga zezwolenia oraz opłaty za
    to zezwolenie) posiadanie skrzynki prostopadłościennej do złudzenia
    przypominającej odbiornik TV (np. wziętej z dekoracji w IKEI !) ???.....
    Jeśli tak - to proszę zabierającego głos - o podanie:

    1. podstawy prawnej !
    2. uzasadnienia dlaczego nie trzeba zezwolenia ( i ponoszenia opłat za to
    zezwolenie ) na posiadanie innych skrzynek np. na bieliznę, buty,
    owoce....dlaczego się uparli tylko na skrzynkę nazwaną " odbiornikiem TV czy
    radiem" ???

    P.s.: tylko proszę nie cytować STAREJ, KOMUNISTYCZNEJ ustawy (pomimo że
    nadal niby obowiązuje !).....wtedy ona mogła tak brzmieć, gdyż odbieraliśmy
    TYLKO JEDNĄ, JEDYNIE SŁUSZNĄ i NAZIEMNĄ telewizję, oczywiście
    TVP.....jeszcze Ci mieszkający bliżej granic państwowych mogli odbierać TV z
    sąsiednich, "zaprzyjaźnionych państw socjalistycznych" !!!!...i wsio !!!
    Najwyższy czas ZMIENIĆ TĘ BEZSENSOWNIE I GŁUPIOBRZMIĄCĄ USTAWĘ !!!!!!!!
    Zwykła logika tego wymaga !!!! W gospodarce rynkowej PŁACI SIĘ TYLKO RAZ ZA
    TO z czego się korzysta i TYLKO temu kto te usługi oferuje !!!!!.....np. w
    solarium płaci się TYLKO właścicielowi tegoż a nie jeszcze dodatkowo
    PRODUCENTOWI łóżka do opalania itd., itd.,.....

    Pozdr.:

    axel

  • 5. Data: 2011-02-11 14:53:17
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Czy w Polszcze oraz UE jest zabronione (i wymaga
    > zezwolenia oraz opłaty za to zezwolenie) posiadanie
    > skrzynki prostopadłościennej do złudzenia przypominającej
    > odbiornik TV (np. wziętej z dekoracji w IKEI !) ???.....

    Ustawa nie mówi o skrzynce, a o urządzeniu, którego główną
    funkcją jest odbiór programów radiofonicznych lub
    telewizyjnych :-). Dlatego z abo są zwolnione np. komputery,
    o których zresztą nawet nie śniło się twórcom ustawy...

    > Jeśli tak - to proszę zabierającego głos - o podanie:
    >
    > 1. podstawy prawnej !

    Nie problem znaleźć, trochę dobrych chęci ;-)

    > 2. uzasadnienia dlaczego nie trzeba zezwolenia ( i
    > ponoszenia opłat za to zezwolenie ) na posiadanie innych
    > skrzynek np. na bieliznę, buty, owoce....

    Dlatego że w ustawie nie ma słowa "skrzynka"?

    > dlaczego się uparli tylko na skrzynkę nazwaną "
    > odbiornikiem TV czy radiem" ???

    Jeśli posiadasz tylko skrzynkę imitującą TV lub radio to
    spokojnie możesz ją wyrejestrować. Nie będziesz miał
    problemów i nie będziesz musiał za nią płacić. Natomiast
    jeśli posiadasz urządzenie służące do odbioru...... to
    niestety masz płacić. oczywiście sam uważam to za
    sk....stwo, ale takie póki co jest "prawo" :-).

    > P.s.: tylko proszę nie cytować STAREJ, KOMUNISTYCZNEJ
    > ustawy (pomimo że nadal niby obowiązuje !)

    Ale, jak sam zauważasz, ona nadal obowiązuje.

    > Najwyższy czas ZMIENIĆ TĘ BEZSENSOWNIE I GŁUPIOBRZMIĄCĄ
    > USTAWĘ !!!!!!!!

    Nie tylko tę zresztą ;-))

    > Zwykła logika tego wymaga !!!! W gospodarce rynkowej PŁACI
    > SIĘ TYLKO RAZ ZA TO z czego się korzysta i TYLKO temu kto
    > te usługi oferuje !!!!!

    Z tym "tylko raz" to chyba się trochę zagalopowałeś :-). Ja
    pobieram co miesiąc ;-)

    > .....np. w solarium płaci się TYLKO właścicielowi tegoż a
    > nie jeszcze dodatkowo PRODUCENTOWI łóżka do opalania itd.,
    > itd.,.....

    Owszem, ale w cenie opalania masz wkalkulowaną cenę zakupu
    łóżka. W abonamencie TVK nie masz abo RTV. Chciałbyś żeby
    operator TVK musiał Cię dodatkowo obciążać abo RTV? Zresztą
    taka głupota o mało nie weszła w życie ;-)))

  • 6. Data: 2011-02-11 15:50:25
    Od: "Mariusz" <k...@N...onet.pl>

    Ja kupilem sobie monitor 24 calowy do tego nagrywarke DVD z której mam
    sygnal telewizyjny mozna zastosowac tez stary magnetowid lub tuner
    satelitarny i podlaczylem do monitora i moga mnie cmoknac wszystko zgodnie z
    prawem.

    5835 (20110131) __________

  • 7. Data: 2011-02-11 16:18:46
    Od: spammtrapp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-02-11 16:50, Mariusz pisze:
> [...]
    > sygnal telewizyjny mozna zastosowac tez stary magnetowid lub tuner
    > satelitarny i podlaczylem do monitora i moga mnie cmoknac wszystko zgodnie z

    A to juz usunieto z ustawy zdanie:
    "7. Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym, w rozumieniu
    przepisów niniejszej ustawy, jest urządzenie techniczne dostosowane do
    odbioru programu." ?

  • 8. Data: 2011-02-11 16:52:06
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > A to juz usunieto z ustawy zdanie:
    > "7. Odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym, w
    > rozumieniu przepisów niniejszej ustawy, jest urządzenie
    > techniczne dostosowane do odbioru programu." ?

    To zdanie nie ma nic do rzeczy, ponieważ nawet pralkę możesz
    "dostosować" do odbioru programów TV :-). Wg interpretacji
    ustawy chodzi o urządzenie którego PODSTAWOWYM
    przeznaczeniem jest właśnie odbiór programów RTV. Dlatego
    właśnie np. komputer "nie podchodzi" pod tę definicję :-).
    Ale za to tuner sat podłączony do monitora (siłą rzeczy
    pewnie nagrywarka też) ZTCP już tak. Chyba że w ciągu
    ostatnich paru lat i w tej kwestii coś się zmieniło, ale nie
    sądzę...

  • 9. Data: 2011-02-11 17:00:12
    Od: "axel" <a...@o...eu>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ustawa nie mówi o skrzynce, a o urządzeniu, którego główną funkcją jest
    > odbiór programów radiofonicznych lub telewizyjnych :-).

    Nie przyjmij mojej repliki jako złośliwości i że się czepiam, lecz:
    ....jak zwał tak zwał !....ale nadal chodzi w tej ustawie o posiadanie samej
    martwej rzeczy=urządzenia do odbioru....a NIE O RZECZYWISTY ODBIÓR
    sygnału=programu(-ów) !!!!
    Czy zabronione jest samo posiadanie martwej - lecz gotowej do użycia -
    rzeczy....chyba nie !!!! Gdzie i na jakiej podstawie w gospodarce rynkowej
    należy opłacać stałą, comiesięczną opłatę za samą chęć do skorzystania z
    usługi....np. kupiłem i mam telewizor tylko po to, by "szpanować" przed
    znajomymi !

    > Z tym "tylko raz" to chyba się trochę zagalopowałeś :-). Ja pobieram co
    > miesiąc ;-)

    Tutaj chyba źle mnię zrozumiałeś, otóż:

    Uważam, że płacąc comiesięczny abonament np. 54 zł/m-c za odbiór TVSAT, w
    tym za ZAKODOWANĄ TVP, część tego abonamentu tj. 17,15 zł mój operator jest
    zobowiązany ODPROWADZAĆ na konto TVP !!!!!! W związku z tym, DLACZEGO mam
    jeszcze PO RAZ DRUGI płacić tę samą kwotę wprost na konto TVP ?!
    Dowód:

    * przed wielu już laty(?) przekaz TVP przez satelity czyli TVSAT był NIE
    ZAKODOWANY i dostarczany darmo do wszystkich operatorów a opłata
    abonamentowa np. w Cyfrze+ wynosiła wtedy tylko 35 zł/m-c....i tak to było
    przez kilka lat...
    * w którymś momencie(?)...TVP zażądała opłat od operatorów i wtedy wszyscy
    operatorzy ZAKODOWALI wszystkie kanały TVP iiiii.....natychmiast PODNIEŚLI
    ABONAMENT o co najmniej 17 zł, jako warunek odkodowania tych kanałów !!!!!

    I to miałem na myśli, pisząc że za daną usługę płaci się TYLKO RAZ !

    Pozdr.:

    axel

  • 10. Data: 2011-02-11 17:20:13
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Nie przyjmij mojej repliki jako złośliwości i że się
    > czepiam,

    Broń Boże ;-))). Normalnie rozmawiamy.

    > ....jak zwał tak zwał !....ale nadal chodzi w tej ustawie
    > o posiadanie samej martwej rzeczy=urządzenia do
    > odbioru....a NIE O RZECZYWISTY ODBIÓR
    > sygnału=programu(-ów) !!!!

    Zgadzam się z Tobą, jednak póki co taka ustawa obowiązuje i
    niewiele możemy w tej kwestii zrobić. W ustawie jest zapis,
    wg którego jeśli TV jest podłączony do instalacji (antenowej
    najprawdopodobniej) to domniema się że jest używany :-). Ale
    też jest zapis, wg którego jeśli TV nie jest podłączony
    trwale ani czasowo do anteny (czyli służy np. za monitor do
    DVD) nie podlega opłacie abonamentowej. Możesz więc mieć,
    nawet sprawną, "skrzynkę" i nie płacić abonamentu ;-)

    > Czy zabronione jest samo posiadanie martwej - lecz gotowej
    > do użycia - rzeczy....chyba nie !!!!

    Po pierwsze to nie jest zabronione, ale podlega opłacie
    (czyt. haraczowi). Ale jak napisałem wyżej, możesz mieć to
    "gratis", wystarczy odłączyć instalację antenową.
    Przynajmniej na czas wizyty tzw. kontrolerów :-)

    > Gdzie i na jakiej podstawie w gospodarce rynkowej należy
    > opłacać stałą, comiesięczną opłatę za samą chęć do
    > skorzystania z usługi....

    Myślę że w wielu krajach. Np. w UK ;-)

    > np. kupiłem i mam telewizor tylko po to, by "szpanować"
    > przed znajomymi !

    Żeby zaszpanować nie musisz podłączać anteny, a wtedy -
    patrz wyżej :-)

    > Uważam, że płacąc comiesięczny abonament np. 54 zł/m-c za
    > odbiór TVSAT, w tym za ZAKODOWANĄ TVP, część tego
    > abonamentu tj. 17,15 zł mój operator jest zobowiązany
    > ODPROWADZAĆ na konto TVP !!!!!!

    A dlaczego jest zobowiązany? Nadinterpretujesz chyba trochę
    ;-).

    > * przed wielu już laty(?) przekaz TVP przez satelity czyli
    > TVSAT był NIE ZAKODOWANY i dostarczany darmo do wszystkich
    > operatorów

    Szczerze mówiąc nie pamiętam takiej sytuacji, ale nie
    spieram się że chwilowo tak nie było.